אינפינטי QX50-EX37 (שנים 2009-2017)
אחד מדור דגמי אינפינטי שהובילו את השקת חטיבת היוקרה של ניסאן מחוץ לארה"ב, וגם אצלנו. חולק פלטפורמה עם ה-FX הגדול יותר ועם ניסאן Z370 המעניינת יותר. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: רכבי פנאי יוקרתיים.
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-44.5 אלף שקל לאחד בסיסי מ-2009 ועד 68 אלף שקל לאחד מאובזר מ-2013 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: אחד מדור דגמי אינפינטי שהובילו את השקת חטיבת היוקרה של ניסאן מחוץ לארה"ב, וגם אצלנו. חולק פלטפורמה עם ה-FX הגדול יותר ועם ניסאן Z370 המעניינת יותר. ב-2014 זכה לשם מעודכן לפי שיטת הסימול הנוכחית של אינפינטי, ללא שינויים מכאניים.
תעודת זהות: מנוע V6, בנפח 3.7 ליטר בהספק של 315 כ"ס. תיבה אוטומטית עם שבעה הילוכים, טיפטרוניק. הנעה כפולה.
זיהום אוויר: 267 גרם CO2 לק"מ. קבוצת זיהום 15 מ-15. רציתם גנים של מכונית ספורט, קיבלתם.
בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. אחד הרכבים הראשונים בארץ עם בקרת שיוט אדפטיבית.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 20% לשנה, גבוהה אפילו לג'יפוני יוקרה, אצל לוי יצחק. אולי בגלל שהמחירון נמוך, נמכר קרוב אליו יחסית.
מה לבדוק לפני שקונים: מפגין אמינות גבוהה ועלויות ביטוח וטיפולים נמוכות מהמתחרים היוקרתיים, אם כי עדיין גבוהות לעומת רכבי פנאי עממיים יותר כמו הונדה CR-V.
למי הוא מתאים: מי שמחפש רכב גבוה, אופנתי ומפנק, אבל לא רוצה להתפשר על איכויות הנהיגה.
למה כן: נאה למראה, ללא העיצוב הכוחני המקובל בקטגוריה. מאובזר היטב, עם מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים עם יציאה למושבים מאחור וריפוד משולב עור כסטנדרט. הדגם המאובזר משדרג לחלון שמש פנוראמי, ריפודי עור מלאים ועוד. התנהגות כביש ספורטיבית ומתגמלת, שלא על חשבון נוחות הנסיעה. ביצועים טובים מאוד (6.4 שניות מאפס למאה).
למה לא: מושב אחורי צפוף בברכיים, כמו של משפחתית קומפקטית. תא מטען (340 ליטר) בנפח דומה. ובעיקר - צריכת דלק של מכונית ספורט, צפו לכ-8 ק"מ לליטר גם אם תצליחו להיות עדינים על הגז. למרות ההנעה הכפולה, מרווח הגחון דומה לזה של מכונית פרטית (16 ס"מ) ויכולת השטח נמוכה אפילו יחסית לקטגוריה. ולמי שהמותג חשוב לו, עדיין יש אנשים שתצטרכו להסביר להם מה זה אינפיניטי, מה שלא יקרה לכם עם ב.מ.וו מרצדס או אודי.
למחפשי מציאות: ב.מ.וו X3 יהיה מהנה וטוב יותר בשטח, וולוו XC60 יהיה שימושי יותר, אבל שניהם יהיו יקרים יותר לרכישה ולאחזקה.
השורה התחתונה: ג'יפון שמצליח לחמוק מרוב הקלישאות בקטגוריה ובניגוד לרוב מתחריו לא מתפשר ביכולות הכביש ובפינוקים שהוא מציע לנוסעים.
ציון: ****