פיאט 500X (שנים: 2015-2019)
הקרוסאובר הרך של קבוצת פיאט קרייזלר, תאום מכני של ג'יפ רנגייד ה"קשוח". אין קשר מכני ל-500 הרגילה. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מכוניות מיני מגניבות שגדלו והקימו משפחה.
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-60 אלף שקל ל-1.6 ליטר ידנית מ-2015 ועד 157 אלף שקל ל-1.4 ליטר טורבו אוטומטית סופר-מאובזרת חדשה (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: הקרוסאובר הרך של קבוצת פיאט קרייזלר, תאום מכני של ג'יפ רנגייד ה"קשוח". אין קשר מכני ל-500 הרגילה.
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.6 ליטר (110 כ"ס, ידנית בלבד, 5 הילוכים) ו-1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס, גיר רובוטי כפול-מצמדים, 6 הילוכים). הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 139־133 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 9 מ-15. משהו נשרף פה, וזה לא הפיצה.
בטיחות: טובה. 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר ABS ובקרת יציבות (ESC). בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב רק מאמצע 2017 ולא ברמת האבזור הבסיסית.
ירידת ערך: כ-15% בשנה. ביקוש נמוך בשוק יחסית לג'יפונים, מחירי השוק נמוכים בכ-20% לאוטומטי ונמוכים עוד יותר לידני הנדיר.
מה לבדוק לפני שקונים: המנועים והגירים ותיקים ומוכחים, אז חכו עם הבדיחות על טוני.
למי הוא מיועד: למי שרוצה ג'יפון חמוד.
למה כן: עיצוב מבפנים ומבחוץ, תנוחת ישיבה גבוהה, שפע גרסאות אבזור, כולל "קרוס" עם עיצוב קשוח יותר, התנהגות כביש מהנה.
למה לא: נוחות הנסיעה בינונית, תא המטען קטן (245 ליטר), הדגם הבסיסי ("פופ") דל באבזור, והוא גם לא ממש חסכוני.
למחפשי מציאות: בכל הגרסאות הוא זול מאביו הרוחני, מיני קאנטרימן. אבל אם להיות מעשיים יותר, סיאט ארונה החדשה יחסית תהיה עדיפה כמעט בכל, וגם סוזוקי ויטארה דו-גוני ותיק יותר על הכביש, למי שתקציבו מוגבל יותר.
השורה התחתונה: החמצה של פיאט, ועוד בשוק תחרותי מאוד. רק מחירי השוק הנמוכים הופכים אותו לקנייה סבירה כמשומש.
ציון: ***