ביואיק לה-קרוס דור שני (2010-2014)
חולקת פלטפורמה ומכלולים רבים עם אופל אינסינגיה הקודמת, שברולט אימפלה הנוכחית, סאאב 9-5 המנוחה ויש לה אפילו תאומה סינית (ברישיון): רווואה 950. השיווק בארץ הופסק במקביל להחלפת הדגם והפסקת ייבוא המותג. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות גדולות פול-סייז.
דגמים: סדאן, 4 דלתות, 5 מושבים.
טווח מחירים: מ-36.5 אלף שקל ל-2.4 ליטר מ-2010 ועד 93 אלף שקל ל-3.6 ליטר מ-2014 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: חולקת פלטפורמה ומכלולים רבים עם אופל אינסינגיה הקודמת, שברולט אימפלה הנוכחית, סאאב 9-5 המנוחה ויש לה אפילו תאומה סינית (ברישיון): רווואה 950. השיווק בארץ הופסק במקביל להחלפת הדגם והפסקת ייבוא ביואיק.
נתונים טכניים: מנועי בנזין נטולי טורבו, 2.4 ליטר (182 כ"ס, בשלוש השנים הראשונות), 3.0 ליטר (255 כ"ס, בשנה הראשונה) ו-3.6 ליטר (280-302 כ"ס). כולם עם גיר אוטומטי 6 הילוכים, הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצות 13 עד 15 מ-15. מכונית חשמלית אף פעם לא תתפוס.
בטיחות: ציון מקביל ל-4 מ-5 כוכבים אירופיים, במבחן הריסוק של חברות הביטוח בארה"ב. 8 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות .(ESC) ללא בטיחות אקטיבית, שכבר החלה להופיע במתחרות אירופיות מתקופתה.
שמירת ערך: מאבדת כ-20% לשנה אצל לוי יצחק, ועוד שיעור דומה במכירה. הדגם המאובזר (CXL, לא מוצע עם המנוע הבסיסי) מבוקש יותר ומפסיד פחות.
מה לבדוק לפני שקונים: מפתיעה לטובה באמינות, עם נקודות חולשה באלטרנטורים, משאבות מים ומחשבי הגיר .
למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש משהו נוח שישאיר רושם על חלק מהשכנים.
למה כן: נראית טוב, מודרנית וגם מכובדת. מרווחת ומאובזרת מאוד ב-CXL, עם מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, חלון שמש כפול ומסך מולטימדיה "8. ביצועים טובים, נוחה.
למה לא: תא מטען קטן יחסית (377 ליטר) ועם פתח צר יחסית. ה-2.4 ליטר אולי זול, אבל שברולט קרוז עוקפת אותו ברמזור. צריכת דלק משולבת סביב 8 ק"מ לליטר. התנהגות הכביש לא ממש מזכירה את בנות הדודות האירופיות שלה.
למחפשי מציאות: סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט עדיפות בצריכת הדלק ובנהיגה, אבל יהיו יקרות יותר לרכישה ולאחזקה. אינפינטי G37 מהנה יותר לנהיגה, מגיעה עם הנעה אחורית אבל פחות מפוארת.
השורה התחתונה: הרבה רושם במעט יחסית כסף.
ציון: ****