אודי Q3 שנים 2011־2019
דור ראשון לג'יפון המשפחתי של אודי, המתבסס על פולקסווגן טיגואן ועל פלטפורמת הגולף. דור חדש הוצג כבר בעולם ויגיע בהמשך השנה לארץ. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: ג'יפוני יוקרה.
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-87 אלף שקל ל-2.0 ליטר מ-2011 ועד 288 אלף שקל ל-2.0 ליטר חדש מ־2019 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: דור ראשון לג'יפון המשפחתי של אודי, המתבסס על פולקסווגן טיגואן ועל פלטפורמת הגולף. דור חדש הוצג כבר בעולם ויגיע בהמשך השנה לארץ.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין, 1.4 ליטר (140 כ"ס, רק מאז 2013), 2.0 ליטר (170, 180 ו-211 כ"ס) ושתי גרסאות RSQ3 ספורטיביות, 2.5 ליטר (340 כ"ס ו־367 כ"ס, בשנים 2014־2017). גיר רובוטי כפול מצמדים 6 הילוכים והנעה קדמית במנוע הקטן, 7 הילוכים והנעה כפולה בכל השאר.
זיהום אוויר: 206־145 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 8 עד 15. הדשא של השכן ירוק יותר.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC)כסטנדרט, אבל ללא אביזרי בטיחות אקטיבית, מלבד שמירת נתיב שהוצעה כאופציה בדגם הספורטיבי.
ירידת ערך: 10 עד 20 אחוז לשנה, תלוי בדגם: ביקוש חזק כמשומש, נמכר בהפחתה של אחוזים בודדים מהמחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: נזקים למרכז תחתון, איכות התקנות למערכות מולטימדיה ואחרות לאחר הקנייה. זכה באחריות מוארכת לגיר בגלל התקלות ב-DSG, שהסתיימה כבר. אם כי נמכר בעיקר עם תיבות ה-DSG והמצמדים המשופרים, שפחות סבלו מבעיות שאפיינו דגמים אחרים בקונצרן.
למי הוא מיועד: מי שרוצה לשבת גבוה, אבל יוקרתי.
למה כן: מרשים למראה, תא נוסעים איכותי. אחיזה גבוהה בדגמי ההנעה הכפולה, ביצועים טובים. זול יחסית לג'יפון פרימיום ועלויות אחזקה נמוכות יחסית למתחרים. אפשר לרכוש אחד בן שלוש במחיר של קיה ספורטאז' חדש. ה-RSQ3 הוא ג'יפונפלצת חסר תחרות בשילוב בין ביצועים ואחיזה לגוף של רכב פנאי.
למה לא: מרווח של משפחתית קומפקטית, פחות מהנה לנהיגה מב.מ.וו X1. ה-RSQ3 לא באמת ספורטיבי בהתנהגות, אבל צמא לבנזין ומגיע עם עלויות אחזקה ועורכי דין לענייני תעבורה כמו של מכונית ספורט.
למחפשי מציאות: פולקסווגן טיגואן התאום מציע תמורה טובה יותר לכסף, האח הקטן Q2 קטן רק במידה, וזול משמעותית לרכישה ולאחזקה.
השורה התחתונה: אותה פוזה, בהרבה פחות כסף.
ציון: ****