ב.מ.וו סדרה 1 דור שני (2011-2019)
דור שני לב.מ.וו הקומפקטית, האחרונה מסוגה עם הנעה אחורית. הדור השלישי, שנחשף באחרונה, עבר להנעה קדמית כמו יתר המתחרות ויגיע לארץ לקראת סוף השנה. עבר מתיחת פנים ב-2015. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: קומפקטיות יוקרתיות
דגמים: שלוש או חמש דלתות, חמישה מושבים.
טווח מחירים: מ-58 אלף שקל ל-1.6 ליטר טורבו אוטמטית (118i)מ-2011 ועד 340 אלף שקל ל-3.0 ליטר אוטומטית (M140i)חדשה מ-2019 (לוי יצחק.(
תעודת זהות: דור שני לב.מ.וו הקומפקטית, האחרונה מסוגה עם הנעה אחורית. הדור השלישי, שנחשף באחרונה, עבר להנעה קדמית כמו יתר המתחרות ויגיע לארץ לקראת סוף השנה. עבר מתיחת פנים ב-2015.
פרטים טכניים: מנועי טורבו, 1.6 ליטר (136 כ"ס, הוחלף במנוע 1.5 ליטר בעל שלושה צילינדרים בהספק זהה ב-2015), 1.6 ליטר (170 כ"ס, 177 כ"ס מ-2015), 2.0 ליטר (218 כ"ס, מ-2015), ו-3.0 ליטר (320 כ"ס במקור, 340 כ"ס מ-2016). גיר אוטומטי, שמונה הילוכים, טיפטרוניק, או ידני עם שישה הילוכים.
זיהום אוויר: 129 עד 182 גרם CO2 לק"מ. קבוצות זיהום 3 עד 15 מתוך .15לא רע יחסית לביצועים.
בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שש כריות אוויר, אך ללא מערכות בטיחות אקטיבית.
שמירת ערך: ירידה של כ-15% לשנה לפי לוי יצחק. מחירי השוק של הדגמים הבסיסיים נמוכים ב-10-20% בגלל היצע של דגמי 'אפס ק"מ' שנמכרים כיום חדשים על-ידי היבואנית - במסגרת חיסול המלאי - בכ-150 אלף שקל. הדגמים החזקים והידניים הנדירים משיגים גם מעל למחיר המחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: הטיפולים זולים מבעבר, אבל עדיין גבוהים יחסית לקומפקטיות עממיות. טיפול במוסכים מומחים ולא במוסך המרכזי יפחית עלויות, אך עדיין מדובר ב-1,000-1,500 שקלים לטיפול קטן, והרבה יותר במקרה של טיפול גדול או תקלה משמעותית. גם מחירי הביטוח גבוהים ומחייבים סקר בין החברות והרבה מיקוח. האמינות טובה בסך הכל, מנועי הטורבו (בעלי ארבעה צילינדרים), שפותחו ביחד עם פיז'ו-סיטרואן, אמינים יותר תחת ב.מ.וו ונהנים גם ממדיניות שירות נדיבה יותר של היצרנית לגבי מימון החלפות מגדשי טורבו ורכיבים אחרים.
למי היא מיועדת: לחובבי הגה וסמל.
למה כן: בניגוד לאודי A3, המתחרה העיקרית, לא מדובר כאן על גולף משודרגת ומפונפנת אלא קומפקטית ייחודית. גדולה ומרווחת יותר מאשר בדור הראשון, ואיכותית יותר. זריזה כבר בדגם הבסיסי שנהנה מצריכת דלק של מכונית קטנה. עדיין המשפחתית הכי מהנה לנהיגה. אופציה לחבילת M, המשפרת קצת את הקוסמטיקה אך גם את כיול המתחלים והצמיגים, מחדדת את ההתנהגות על חשבון הנוחות.
למה לא: המתחרות מרווחות ומאובזרות יותר (בדגם הבסיסי אין אפילו בקרת שיוט.( העיצוב עדיין לא הספורט-אלגנט הרגיל של ב.מ.וו, מתיחת הפנים שיפרה קצת את המצב.
למחפשי מציאות: i118 מהשנים הראשונות מביאה את הביצועים והתחושות במחירים שכבר נגישים יחסית כיום. אבל אם אתם אוהבים לנהוג וחוששים כלכלית מהחיים עם יוקרתית קטנה, מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר מהדור היוצא (2014 והלאה) היא גם קומפקטית מעוצבת, זריזה ודי מהנה, בעלויות רכישה ואחזקה נמוכות יותר.
השורה התחתונה: חלום שאפשר לממש.
ציון: ****