שתף קטע נבחר
 

רנו קדג'אר (2016-2019)

גרסת רנו לניסאן קשקאי הנוכחי, שהחליפה את הקוליאוס שאיש לא זוכר. באחרונה הגיעה לארץ גרסה מעודכנת לאחר מתיחת פנים. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: ג'יפונים.

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-70 אלף שקל לבנזין בסיסי מ-2016 ועד 150 אלף שקל לדיזל חדש ב-2019 (מחירון לוי יצחק).

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תעודת זהות: גרסת רנו לניסאן קשקאי הנוכחי, שהחליפה את הקוליאוס שאיש לא זוכר. באחרונה הגיעה לארץ גרסה מעודכנת לאחר מתיחת פנים.

נתונים טכניים: מנועי טורבו בנזין (1.2 ליטר, 130 כ"ס) וטורבו דיזל (1.5 ליטר, 110 כ"ס במקור, 116 כ"ס ממתיחת הפנים). גיר רובוטי כפול-מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 111 עד 132 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 6 עד 12.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (לא תקף לגרסת האבזור הבסיסית "לייף"). 6 כריות אוויר. התרעה על רכב בשטח "מת" ומעבר אוטומטי בין אורות מגבוהים לנמוכים למניעת סנוור, לצד חיישני התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב מקוריים ברמות גימור "אינטנס" ו"זן". אבל בלימת חירום אוטונומית חשובה נוספה רק לאחרונה, במתיחת הפנים.

ירידת ערך: גבוהה. מאבד 20% לשנה אצל לוי יצחק, ונמכר בהפחתה של 10% נוספים ואף יותר. סחירות בינונית.

מה לבדוק לפני שקונים: מגלה בינתיים אמינות בסיסית טובה, וחולשות איכות קלות בתא הנוסעים. בקליאו סובל הגיר הזה מחולשה במחשב הגיר, הקדג'אר צעיר יותר ועדיין באחריות.

למי הוא מתאים: למי שרוצה ג'יפון גדול, חסכוני וזול.

למה כן: גבוה ואופנתי, תא מטען גדול (470 ליטר), צריכת דלק טובה מאוד בדיזל (14-16 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים) והתנהגות כביש טובה. אבזור בגרסאות הבכירות, כולל גג פנורמי, מערכת ניווט מקורית ומולטימדיה בעברית, כולל בקריאת שמות אנשי הקשר.

למה לא: מושב אחורי צפוף, תא נוסעים פשוט, גיר רובוטי איטי בתגובותיו, נוחות נסיעה בינונית בעיר. שני המנועים חסרי פלפל.

למחפשי מציאות: ספורטאז' איכותי ומרווח יותר מאחור, כולל בלימה אוטונומית וגיר עדיף, אבל הרבה יותר צמא לדלק בדגמי הבנזין.

שורה תחתונה: לא מהבולטים בשוק, אבל מחירי השוק הופכים את גרסת הדיזל החסכונית למציאה.

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים