שתף קטע נבחר
 

מאזדה 3 דור שלישי (2013-2019)

הדור היוצא של ה-3 היה הראשון שלא התבסס על פלטפורמה של פורד, בעלת הבית לשעבר, אלא על אחת מקורית. הראשון שגם לא הפך למכונית הנמכרת בארץ, וזכה לשיעור גבוה מבעבר של מכירה ללקוחות פרטיים. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות.

דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות האצ'בק, חמישה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-59 אלף שקל ל-1.5 ליטר מ-2013 ועד 129 אלף שקל ל-2.0 ליטר משומשות מ-2019 (מחירון לוי יצחק).

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

תעודת זהות: הדור היוצא של ה-3 היה הראשון שלא התבסס על פלטפורמה של פורד, בעלת הבית לשעבר, אלא על אחת מקורית. הראשון שגם לא הפך למכונית הנמכרת בארץ, וזכה לשיעור גבוה מבעבר של מכירה ללקוחות פרטיים.

נתונים טכניים: מנועי 1.5 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (165 כ"ס). גיר אוטומטי, שישה הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 119-135 לק"מ גרם CO2לק"מ, קבוצות זיהום 6-7 מ-15. היברידי זה לליסינג.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. בלימה אוטומטית עד 30 קמ"ש בלבד במקור, שודרגה ל-80 קמ"ש בתחילת 2017 וקיבלה גם תיקון סטייה מנתיב. בחלק מרמות הגימור יש תצוגת נתונים עילית החוסכת מהנהג הסטת מבט מהכביש כדי לקבל מידע על מהירות הנסיעה, הוראות ניווט והתרעות שונות.

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ-10% לשנה לפי לוי יצחק. שוק משומשות עירני, ביקוש טוב לדגמי ה-2.0 ליטר המאובזרים, ועוד יותר לחמש דלתות באותו הנפח. מצבה בהחלט חריג לטובה יחסית בשוק שמעדיף ג'יפונים.

מה לבדוק לפני שקונים: השמרנות הטכנולוגית מתבטאת באמינות גבוהה כמשומשת, בעיקר במנוע ובגיר. דווקא תא הנוסעים מזדקן פחות טוב. אחרי שהדור השני סבל מדשבורד נמס, בשלישי גלגל ההגה מצופה העור הסינטטי נוטה להיסדק, ומוחלף בזמן האחריות בלבד. אחר-כך מחירו כ-3,000 שקל. דווקא מערכת המולטימדיה המקורית זוכה להארכת אחריות ל-6 שנים.

למי היא מתאימה: מי שיש לו עד שני ילדים, ונהנה לנהוג אחרי שהוא מוריד אותם בגן-בית ספר.

למה כן: אופי ספורטיבי ייחודי ברמת המחיר הזאת, שמתבטא בהתנהגות כביש מהנה מאוד. ביצועים טובים במנוע הגדול. תא נוסעים מעוצב בסגנון אודי-ב.מ.וו ומאובזר, בעיקר בדגמי הספורט-פרימיום, עם ריפודי עור, חלון שמש, תצוגה עילית ומושב נהג בכוונון חשמלי. לכל הדגמים הנעה בכפתור, מולטימדיה "7 עם מערכת ניווט מקורית, ברוב הגרסאות חישוקי "18 קלים.

למה לא: מושב אחורי ותא מטען מהצפופים בקטגוריה, נוחות בינונית בעיר, איטית מהמתחרות עם המנוע הקטן, שמכר בעיקר לליסינג ופחות חסכונית מרובן.

למחפשי אלטרנטיבות: סקודה אוקטביה מרווחת, זריזה וחסכונית יותר, אבל מגיעה עם גיר ה-DSG ומנועי טורבו רגישים יותר. קורולה מרווחת וחסכונית יותר, אך פחות מיוחדת.

השורה התחתונה: לא המשפחתית הטובה ביותר, אבל בעלת אופי ואיכותיות שחסרות מאוד ביפניות. מושקעת והמהנה ביותר לנהיגה ברמת המחיר שלה.

ציון: ****

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים