צפו בהקפה: פורשה שוב מנפצת את מחסום שבע הדקות
פורשה שוב מקיפה את הנורבורגרינג בפחות משבע דקות, הפעם עם ה-GT3 RS החדשה. בדרך היא משפרת את הזמן של הדגם הקודם בלא פחות מ-24 שניות. צפו בהקפה
פורשה מנפצת שוב את מחסום השבע דקות במסלול המירוץ והניסוי נורבורגרינג. 911 GT3 RS עדכנית
קבעה זמן הקפה יוצא דופן של 6 דקות ו-56.4 שניות סביב הגיהנום הירוק, שיפור עצום של 24 שניות לזמן אותו קבעה 911 GT3 RS
הקודמת.
פורשה 911 GT3 RS נורבורגרינג
עם 20.8 ק"מ ו-154 פניות מסוגים שונים, מסלול נורבורגרינג שבגרמניה מהווה אמת מידה לאיכויות דינמיות של מכוניות ספורט וככזה, הפך גם לכלי שיווקי ראשון במעלה עבור כלי רכב מהירים, כשכל יצרניות הרכב מזדרזות להבליט זמני הקפה מהירים כהוכחה לאיכותם של דגמים שונים, עם קרבות לא רשמיים אך עמוסי אגו על "ההקפה המהירה ביותר".
פורשה הייתה ראשונה לנפץ את מחסום 7 הדקות לכלי רכב סדרתיים כבר ב-2013 עם ה-918 ספיידר, ולפני כחצי שנה החזירה לעצמה את תואר "המהירה ביותר" (אותו איבדה שנה קודם לכן ללמוברגיני הורקאן פרפורמנטה) עם ה-911 GT2 RS. ה-911 GT3 RS הפכה מעשית למכונית השלישית של היצרנית שיורדת מרף 7 הדקות במסלול המאתגר, מחמש מכוניות סדרתיות בסך הכל שקבעו הישג מרשים שכזה.
ה-GT3 RS העדכנית היא ה-911 האחרונה (יחד עם ה-GT3 הרגילה) ששומרת על תצורת מנוע אטמוספרי (ללא מגדש טורבו). מנוע שישה צילינדרים בתצורת בוקסר ובנפח 4.0 ליטר מפיק כאן 520 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך רשמית ב-3.2 שניות, המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 312 קמ"ש. יש לציין כי המכונית שקבעה את השיא צוידה בחבילת אבזור Weissach הכוללת גג מקרבון וחישוקי מגנזיום המפחיתים יחדיו 29 ק"ג מהמשקל העצמי.
אנדריאס פריונינגר, מנהל חטיבת דגמי GT בפורשה אמר "כל ארבע ההקפות שביצעו שני הנהגים היו מתחת לשבע דקות ובפערים של עשירית שניה האחת מהשניה. זה מוכיח לא רק את הביצועים של ה-GT3 RS, אלא בעיקר את היכולת הדינמית הגבוהה שלה על המגבלות, שמאפשרת גם עם כוח מנוע צנוע יחסית ביצועים יוצאי דופן. עבור הנהג (כדי שיוכל לקבוע זמן הקפה מיטבי, נב"ז), כל הרכיבים של המכונית צריכים להרגיש כמקשה אחת וזו החוזקה הגדולה שלה".
צפו בהקפה המלאה
פורשה 911 GT3 RS נורבורגרינג