היעד של פולקסווגן ג'טה - 335 קמ"ש על מלח
המשפחתית האפרורית, בגרסה מיוחדת וייעודית כמובן, תנסה לשבור את שיא המהירות למכוניות מסוגה באתר המוכר בבונוויל
335.5 קמ"ש, זה שיא המהירות אותו מעוניינת החטיבה האמריקאית של פולקסווגן לשבור בעוד ימים ספורים. הג'טה המיוחדת שתעבור מקצה שינויים מקיף ותזכיר רק במידת מה את המכונית העממית הנמכרת בארה"ב, תנסה לשבור את השיא הנוכחי על משטח המלח המוכר של ימת בונוויל, יוטה, בה יתקיים החל בסוף השבוע הקרוב (11.8) האירוע המפורסם.
מנוע שוברת השיאים יהיה ה-TSI המוכר עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו והספק מרבי שיהיה "גבוה משמעותית מ-500 כ"ס", כדי להגיע למהירות גבוהה מ-335.5 קמ"ש (208.572 מייל לשעה) של השיא הנוכחי למכוניות מסוגה, כך פולקסווגן. לדברי היינריך וובקן, יו"ר פולקסווגן-אמריקה, "בעזרת ניסיון שבירת השיא אנחנו מעוניינים להדגיש את היכולת הספורטיבית של הג'טה החדשה שתגיע לאולמות התצוגה בקרוב". יש להזכיר שוב כי הקשר יכולת ההאצה של שוברת השיאים לזו של המכונית הסדרתית קלוש במקרה הטוב.
כך למשל, וללא קשר למנוע, כל אבזור פנימי בלתי נחוץ הוסר מהמכונית. יש בה רק מושב נהג ייעודי, אבזרי שליטה הכרחיים וכלוב התהפכות בטיחותי. כפועל יוצא, משקלה - אותו לא חשפה היצרנית - נמוך משמעותית. בנוסף, מקדם הגרר של הג'טה המיוחדת נמוך יותר, והיא כוללת בין היתר עזרים אווירודינמיים להגברת כוח ההצמדה הנחוץ במהירויות הגבוהות אליהן היא אמורה להגיע.
הג'טה שוברת השיאים פותחה על-ידי פולקסווגן אמריקה בסיוע מומחה לשיפור מכוניות עבור תחרויות המהירות בבונוויל. מרכב המכונית הונמך משמעותית בעזרת מתלים שונים, היא נושאת חישוקים וצמיגים ייעודיים לאירוע, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ושני מצנחים להאטה אותם ניתן לראות היטב בתמונה החושפת את חלקה האחורי.
אם אכן תשבור הג'טה את השיא, והסיכויים לכך גבוהים, היא תהפוך לפולקסווגן ה"כמעט-סדרתית" (כך היצרנית) המהירה בהיסטוריה, תואר בו מחזיקה בינתיים חיפושית בה הותקן מנוע TSI דומה עם 543 כ"ס. המהירות אליה הגיעה החיפושית בימת בונוויל: 330.11 קמ"ש "בלבד".