כרמל דוכס חוזרת, אבל בקטן
טנדר כרמל דוכס, מהדגמים המיתולוגיים של מפעל אוטוקרס הישראלי, חוזר לפס הייצור. רק שהוא יגיע מעתה רק בממדים מוקטנים
נא להכיר: מועדון סוסיתא מה מקור השם סוסיתא כמה שווה היום סוסיתא ישנה
"ייצרתי בינתיים בסין כמה מאות דגמים יחידות מהסדרה הראשונה, מחציתן בצבע לבן", מספר קוסובסקי. "אני מוכר את הדגם ישירות, באמצעות איביי וקבוצות פייסבוק לאספנים וחובבי מכוניות ישראליות, שרוצים להניח על המדף דגם של מכונית שעליה גדלו כילדים, ובמקרים רבים הייתה ברשות המשפחה אז".
הכרמל דוכס טנדר, נמכר בחלק מהשנים תחת השם סוסיתא טנדר, כדור השני של המכונית הישראלית המוכרת ביותר. "כבר עם הצגתו הוא היה מיושן, אולם הכרמל דוכס הייתה המכונית הישראלית האמיתית, שבאמת תוכננה ועוצבה בישראל ולא בידי רילאינט הבריטית", מספר בני אביעד, אחד ההיסטוריונים הבולטים לתולדות תעשיית הרכב הישראלית.
הכרמל דוכס היה איכותי יותר מדגמי הסוסיתא הראשונים, אלה המכונים "סוסיתא קוביה", והיה הדגם המצליח ביותר של מפעל אוטוקרס. דגמי השתי דלתות כונו "כרמל דוכס", דגם הסטיישן כונה "סוסיתא". מרכב הפיברגלס הורכב על שלדת סולם ותיקה, המכללים המכאניים נלקחו מהסוסיתות הישנות, ורק המנוע הוחלף לדגם טריומף 1.3 ליטר שהפיק 55 כ"ס, במקום מנוע הפורד 1.2 ליטר, 50 כ"ס. הגיר היה ידני, עם ארבעה הילוכים וההנעה אחורית.