איסוזו דימקס - ועכשיו בגרסה קיצונית
החטיבה האוסטרלית של מותג איסוזו הפכה את רכב העבודה הפופולרי לחיית שטח של ממש. חבל, אבל לפס הייצור הסדרתי הוא לא מתוכנן להגיע בקרוב
החטיבה האוסטרלית של איסוזו חשפה בתערוכת השטח שנערכה בעיר מלבורן בסוף השבוע האחרון את ה"קונספט X", אב-טיפוס קיצוני לדימקס,
הטנדר הפופולארי בישראל בעשור האחרון, והגרסה הסגורה שלו שאינה משווקת כאן: MU-X.
על-מנת לאפשר את התקנת צמיגי השטח הגדולים משמעותית מהמקוריים, נדרש קיט הגבהה של "7 (כ-18 ס"מ) הכולל קפיצי סליל ובולמי זעזועים תואמים, כמו-גם החלפת משולשי המתלה הקדמיים והסבת חיבורי הסרן החי מאחור הנתמך קפיצי עלים במקור.
ההסבה מטנדר לחיית שטח בוצעה על-ידי "צוות דימקס", מחלקה בתוך החברה האחראית על מופעי נהיגה כקידום מכירות לטנדר ולרכב השטח היפניים. "הצמיגים הם אלה שהחלו את הפרויקט", אמר ג'ק מונקאוס, הנהג המוביל בצוות. "ראינו סט של צמיגי שטח ענקיים בגודל "38 של טויו, וחשבנו שזה יהיה נחמד להתקין אותם על אחד מרכבי החברה".
על-מנת לאפשר את התקנת צמיגי השטח הגדולים משמעותית מהמקוריים, נדרש קיט הגבהה של "7 (כ-18 ס"מ) הכולל קפיצי סליל ובולמי זעזועים תואמים, כמו-גם החלפת משולשי המתלה הקדמיים והסבת חיבורי הסרן החי מאחור הנתמך קפיצי עלים במקור.
בהתאם, מהלכי המתלה ארוכים יותר, ומרווח גחון עומד על 37 ס"מ (23.5 ס"מ במקור) וזוויות גישה ונטישה גדלו ל-49.7 ו-38.5 מעלות בהתאמה (לעומת 22.7/30 מעלות בדימקס סטנדרטי). גם הבלמים הוחלפו - עם דיסק בגודל 390 מ"מ מלפנים וקאליפר בן שש בוכנות מלפנים, 355 מ"מ וקאליפר בן ארבע בוכנות מאחור.
יחידת ההנעה נותרה כמעט ללא שינוי עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר המפיק 177 כ"ס, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה כפולה (לא קבועה) והילוך כוח. סעפת הפליטה שונתה על-מנת שלא לפגוע בזוית הנטישה.
איסוזו דימקס