שתף קטע נבחר
 

המשפיעה ביותר על משפרי מכוניות צעירים בארה"ב: נהגת מירוץ

דניקה פטריק שפרשה לאחרונה מקריירת מירוץ מפוארת ובעיקר מתוקשרת היטב, השפיעה יותר מכל דמות אחרת על משפרי מכוניות צעירים בארה"ב. ועל מה יעדיפו המשפרים לוותר למשך שבוע - הסלולרי או האוטו?

בשבוע הבא תפתח בלאס ווגאס תערוכת SEMA, הגדולה והחשובה בתערוכות שיפורי הרכב. ורגע לפני הפתיחה מפרסמים מארגני התערוכה נתונים מפתיעים שעלו בסקר אשר בדק את הקשר הרגשי בין צעירים אמריקאים לרכב, נהיגה ותרבות השיפורים.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

למרות שאחוז הצעירים המחזיקים ברישיון נהיגה ירד דרמטית בשני העשורים האחרונים - כפי שקורה במרבית המדינות - מ-77% ל-68% מכלל הצעירים כיום, הסקר מראה כי 7.9 מיליון צעירים בארה"ב בגילאי 16 עד 24, כחמישית מכלל בני גילם במדינה הגדולה, משפרים את כלי הרכב שלהם ברמות שונות.

 

עד כמה המכונית חשובה להם? לפי הסקר, 58% מתוכם היו מוכנים לוותר על השימוש בטלפון הסלולרי לשבוע ימים, ולא על המכונית. בקרב צעירים שלא משפרים את רכבם, הנתון בדיוק הפוך - מרביתם לא מוכנים לוותר על הסלולרי, ויעדיפו לוותר על הרכב.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

כדי להבין עד כמה חשובה תעשיית השיפורים בארה"ב, מעריכים עורכי הסקר כי צעירים הכניסו לתעשיית השיפורים כ-7.2 מיליארד דולר רק בשנה שעברה, עם ממוצע השקעה של בין 100 ל-500 דולר בשנה. שלא במפתיע, כ-68% מהצעירים שמשפרים את רכבם הם גברים. ו-51% מתוכם מעדיפים לבצע את ההתקנות בעצמם לעומת 24% בקרב נשים.

 

בסעיף הסיבה לשיפור הרכב עולה כי רק ל-16% מהנשים אכפת מה הסביבה חושבת על שיפורי הרכב שלהן, לעומת 24% אצל גברים. ל-83% מהנשים חשוב שהשיפורים ייצגו את האופי והזהות שלהן, לעומת 74% בקרב גברים. עוד הבדלים מגדריים: גברים מעדיפים לשפר מכוניות ספורט מבחינת ביצועים ומראה. נשים יעדיפו לשפר טנדרים ורכבי שטח - גגונים, מנשאי אופניים, צמיגי שטח והגבהות מרכב.

 

דניקה פטריק ()
דניקה פטריק, ללא ספק השראה לצעירים בארה"ב


מעניין לגלות כי דניקה פטריק, נהגת מירוץ מוכרת היטב בארה"ב שפרשה לאחרונה, מעניקות יותר השראה לצעירים מדמויות מפורסמות הרבה יותר כמו מנכ"ל טסלה אלון מאסק או כוכב סרטי ג'ימקנה קן בלוק, שלא נכנסו כלל לחמישיית "הכי משפיעים". פטריק מקדימה את נהגי המרוצים - בעלי הרזומה המרשים הרבה יותר - דייל ארנהרדט ג'וניור ואביו דייל ארנהרדט כמו-גם אגדות מירוצים מקומיות כמו ג'ף גורדון והקומיקאי ומנחה הטלוויזיה חובב הרכב ג'יי לנו.


ומה השיפורים הפופולאריים ביותר? בארבעה מקרים מתוך חמשת הראשונים ניתן למצוא שיפורי מראה: החלפת חישוקים (49% מהמשפרים), שינויי מרכב (42%), שמנים, תוספי דלק ואביזרי ניקוי (39%), שדרוג תא הנוסעים (36%) ויחידות תאורה (33%).

 

שינויים מכאניים פחות נפוצים: מנוע (29%), מתלים, בלמים והיגוי (27%), הזרקת דלק, סעפות יניקה ופליטה (22%) ותמסורות (15%). רק 9% מקרב הצעירים משפרים את אביזרי הבטיחות ברכבם. סוג המכוניות הפופלארי ביותר לשיפור הוא כמובן מכוניות ספורט, לפני מכוניות קטנות וטנדרים.

 

את ההשראה והמידע לשיפורים מקבלים הצעירים בעיקר מהאינטרנט (32%) או מהרשתות החברתיות (17%). רק כ-10% עד 15% מהצעירים ציינו כי קיבלו מידע על שיפורים מתערוכות רכב ומגזיני רכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים