צפו: יגואר F-טייפ למרוצי ראלי
היצרנית הבריטית החליטה להציג גרסה ייעודית למרוצי ראלי ל-F-טייפ, נטולת גג ובעלת הנעה אחורית. הסיבה: ציון 70 שנים ל-XK120 המיתולוגית
מאז שנות השמונים, המכוניות הפופולריות שמשמשות כבסיס למרוצי ראלי, הן בעלות הנעה כפולה. החל מאודי קוואטרו, דרך לנצ'יה דלתא אינטגרלה ועד סובארו STI ומיצובישי לאנסר EVO. יגואר, לעומת זאת, בחרה להציג גרסה ייחודית וייעודית למרוצי ראלי של ה-F-טייפ רודסטר, בעלת גג נפתח והנעה אחורית, לציון 70 שנים להשקת אחת המכוניות האיקוניות בהיסטוריה של היצרנית הבריטית, ה-XK120.
ה-XK120 היא מכונית הספורט הראשונה שייצרה יגואר לאחר מלחמת העולם השנייה, והייתה המהירה ביותר לזמנה: היא הגיעה למהירות מרבית של 193 קמ"ש או 120 מייל לשעה – נתון שהעניק לה את שמה. אחד מההישגים הגדולים שלה בספורט המוטורי הוא שלושה ניצחונות רצופים בראלי אלפים (1950-1952), עם הנהג איאן אפפליארד, וכשעל כיסא הנווט ישבה אשתו פאט. מדובר באחד מהמרוצים הקשים ביותר באותה תקופה, המתפרש על פני 3,200 ק"מ של כבישים מפותלים, צרים ודלי אחיזה, סביב רכס ההרים הגבוה.
כמחווה ל-XK120 המעוטרת החליטה יגואר להסב את היורשת המודרנית שלה, בגרסה ייעודית למרוצי ראלי. כבסיס השתמשה היצרנית ב-F-טייפ הבסיסית, בעלת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בעל משקל נמוך ממנועי ה-V6 ו-V8 ומקנה בכך חלוקת משקל מאוזנת יותר לפנים-אחור והתנהגות עדיפה במגבלות. הוא מפיק 300 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, לעומת הכוונת מומנט אלקטרונית בדגם הרגיל.
בהתאם לייעוד, ה-F-טייפ קיבלה מתלים שונים המשלבים קפיצים רכים יותר המגבהים את המרכב ב-4 ס"מ עם בולמי זעזועים מסיביים של EXE-TC, על מנת לאפשר ספיגה של מהמורות ושיבושים עמוקים. בנוסף, הדגם מצוייד בצמיגי כורכר ייעודיים, המולבשים על חישוקי "16, זאת על מנת להעניק אחיזה טובה יותר בשבילים חלקלקים. מתא הנוסעים הופשטו חלק מהגימורים וחומרי הבידוד, והותקן כלוב בטיחות תקני, מושבי באקט עם חגורות תואמות מערכת כיבוי אש, ובלם יד הידראולי.