הממוגן של נביסטאר: רק נראה תמים
היצרנית האמריקאית חושפת את החלום הרטוב של היחידות המיוחדות - רכב ממוגן שנראה כמו טנדר טויוטה תמים למראה, אבל מציע יכולת עבירות וכושר העמסה יוצאי דופן
לצורך מבצעים מיוחדים, יחידות קרביות יכולות לעשות שימוש ברכב ממוגן ייעודי או ברכב מסוערב שעבר הסבה לממוגן. במקרה הראשון מציע הרכב רמת מיגון גבוהה ויכולות כביש ושטח ראויות, אך הבולטות הסביבתית הגבוהה אינה מאפשרת אופן פעולה חשאי. במקרה השני, היכולות הדינמיות ורמת המיגון נמוכות יותר בשל התבססות על פלטפורמה של מכונית קיימת, מה שמקשה על התקנת פלטות המיגון ועל היכולת להתמודד עם המשקל העודף.
ה-SOTV (ר"ת Special Operations Tactical Vehicle או רכב שטח קרבי למבצעים מיוחדים) של נביסטאר מבטיח לשלב את הטוב משני העולמות. הוא עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית שפותחה על ידי היצרנית האמריקאית, ומאפשר קפסולת מיגון ברמה גבוהה בתקן B6 - נגד ירי מרובי סער או צלפים - עם פגיעה מינימלית בביצועים בכביש ובשטח. מצד שני המרכב כולו - לרבות מכסה המנוע, הסבכה הקדמית, הארגז ואפילו ידיות הדלתות - זהה לזה של טנדר טויוטה היילקס (דור קודם), הרכב הנפוץ ביותר בשימוש באזורי עימות, מה שמקנה לו יכולת הסתערבות.
נביסטאר לא חושפת פרטים רבים על אודות הכלי, אבל מידותיו דומות לטנדר הסדרתי. אלה מאפשרות יכולת הטסה במסוק צ'ינוק (CH47), וגם כושר תמרון דומה (7 מטר רדיוס סיבוב, כחצי מטר יותר). המשקל העצמי עומד על בין 3.8 ל-4.3 טון בהתאם לקונפיגורציה הנבחרת, עם יכולת העמסה של בין 1.3 ל-1.8 טון בהתאם. המנוע מיוצר על ידי קאמינס – ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בנפח 4.5 ליטרים המפיק 250 כ"ס. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, עם הילוך כוח וצמד נעילות דיפרנציאל רוחביות (קדמית ואחורית).
מהתמונות ניתן להבחין כי מערך המתלים הוא בבנייה עצמית של נביסטאר. הוא תוכנן באופן דומה לכלי הרכב מהבאחה 1000 - אחד ממרוצי השטח הקשים והמפרכים בעולם. מלפנים צמד זרועות A ארוכות, המאפשרות מהלך מתלה נדיב, ומאחור זרוע נגררת (סרן חי בהיילקס הרגיל) הנתמכת על ידי יחידות קוויל אובר (בולם בתוך קפיץ), עם מיכל חנקן לקירור ושיפור העמידות לאורך זמן. צמיגי שטח דו-שימושיים - BFGoodrich AT - מולבשים על חישוקים ייעודיים עם התקן אל-תקר (ראנפלט), מה שמאפשר להמשיך בנסיעה גם לאחר היתקלות עם מחסום דוקרנים למשל.