שתף קטע נבחר
 

חדשות ל-2020: הדגמים החדשים שעוד יגיעו השנה

ג'יפונים חדשים מיונדאי, קיה ורנו, הגולף הבאה, אאוטלנדר חדש ועוד 15 דגמים שמתוכננים לנחות בארץ עד סוף השנה, בכפוף לשינוי ימי הקורונה

אאודי A3: השראה מאי טרון

הדור הרביעי של מייסדת ז'אנר הקומפקטיות היוקרתיות (נוסדה ב־1996) מתבסס כרגיל על פלטפורמת הגולף. העיצוב מזכיר את האי טרון החשמלית, והיצע הגרסאות יכלול 1,000 סמ"ק בנזין היברידית קלה (110 כ"ס), ושתי גרסאות היברידיות נטענות (204 ו־245 כ"ס, עם טווח חשמלי של 60 ק"מ). הגרסה העיקרית עבורנו תישאר ה־1.5 ליטר (150 כ"ס). לרכב יהיו זכרונות ל־6 נהגים שונים, שמעבר לאחד מהם משנה את כיוונוני המראות, המושבים, הרדיו ואפילו יעדי מערכת הניווט.

 

מתי בארץ: בסתיו

 

אאודי A3 (צילום: יח
אאודי A3(צילום: יח"צ)

 

אינפיניטי QX50: מנוע מהפכני

שנתיים אחרי שנחשף יגיע אלינו עוד מתחרה יפני לאאודי Q5 ולוולוו XC60. הדור החדש של QX50 (לדור הראשון קראו EX37) מגיע עם עיצוב שמרני יחסית, בעיקר בתא הנוסעים, אך נהנה ממנוע 2,000 סמ"ק (268 כ"ס) מהפכני עם יחס דחיסה משתנה, שאמור להפוך אותו לחסכוני ב־15% ממנועים אחרים בהספק דומה, ו־35% ממנוע ה־V6 בדור הקודם. עם הפסקת ייצור ה־Q30/QX30 צפוי QX50 להפוך לדגם הנמכר ביותר של אינפיניטי אצלנו.

 

מתי בארץ: בקיץ

 

GAC איון S ו־LX: חשמליות מתקדמות

החשמלית הראשונה של קבוצת GAC הסינית, ה־GE3, היא מכונית בסיסית למדי. אבל צמד הדגמים הבאים שינחתו בארץ הם סיפור אחר לגמרי. איון היא מותג חשמלי ייעודי של היצרנית. ה־S היא מכונית סדאן, ה־LX היא ג'יפון, שניהם עם 181 כ"ס, סוללות חשמליות של 59, 70 ו־93 קילוואט שעה, וטווח נסיעה רשמי של 400 ק"מ ויותר. העיצוב שלהם ותאי הנוסעים מודרניים, יש להם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות והן יותאמו לשימוש בעמדות הטעינה המהירה המקומיות.

 

מתי בארץ: דצמבר

 

DS3 קרוסבק חשמלית: מול לקסוס

מותג היוקרה של פיג'ו סיטרואן משיק חשמלית ראשונה על בסיס ה־DS3 הג'יפונית. מכאנית היא מבוסס על ה־2008 החשמלי, עם 136 כ"ס, סוללת 50 קוט"ש וטווח רשמי של 320 ק"מ בין טעינות, כאשר טעינה מהירה יכולה לסייע בדרך. בכך תקדים DS את אאודי ומרצדס, שחשמליות מקבילות מתוצרתן יושקו כאן לא לפני השנה הבאה.

 

מתי בארץ: במחצית השנייה

 

הונדה ג'אז: קטנה גדולה

ההיצע של הונדה ישראל משווע לדגמים חדשים והג'אז החדשה תהיה עבורו חיזוק חשוב. הסופר מיני היפנית תמיד הייתה מרווחת יחסית לגודלה, מה שיבלוט בדור החדש שקצר מקודמו ב־3 ס"מ, אורך של 4 מטר בלבד, יתרון בחנייה לעומת בכירות הקטגוריה. הפעם יש גם גרסה דמוית כביש־שטח שסוגרת להונדה את הפינה של הג'יפונים הקטנים, והמנוע הוא היברידי בלבד, 1.3 ליטר, 98 כ"ס וצריכת דלק משולבת יצרן של 22 ק"מ לליטר. מתי

 

בארץ: בקיץ

 

טויוטה יאריס: 35 ק"מ לליטר

ב־2019 הייתה לראשונה היאריס הסופר מיני הנמכרת ביותר בארץ והדור החדש ינסה לשמר את מעמדה. היאריס קצת יותר קצרה מהג'אז, אבל הדור החדש שלה רחב ב־5 ס"מ, ויציע שתי יחידות הנעה: טורבו־בנזין עם 120 כ"ס או היברידית עם 115 כ"ס, שניהם עם מנוע 1,500 סמ"ק. ההיברידי מתהדר בנתון צריכת דלק רשמי מרשים מאוד, 35.6 ק"מ לליטר. על בסיס היאריס החדשה תשיק הונדה גם ג'יפון חדש שיתחרה בסיאט ארונה ובקיה סטוניק, שיגיע אלינו ב־2021.

 

מתי בארץ: אוגוסט

 

טויוטה יאריס החדשה (צילום: יח
טויוטה יאריס החדשה(צילום: יח"צ)

 

יונדאי ווניו: קטן וקשוח

בקיץ הקרוב יגיע אלינו הפאלסייד, הדגם היקר ביותר אי פעם שיונדאי השיקה בישראל, קרוסאובר גדול שיתחרה בשברולט טראוורס, ובסוף השנה תגיע גם i20 החדשה לגמרי. אבל עוד לפני כן נקבל ג'יפון נוסף, קטן וזול יותר מהקונה. לווניו יש מנוע 1,600 סמ"ק עם 123 כ"ס, אביזרי בטיחות אקטיבית, והוא מעט יותר קטן מסיאט ארונה. עם זאת, הוא גבוה יחסית ונהנה מעיצוב "קשוח".

 

מתי בארץ: אפריל־מאי

 

לנד רובר דיפנדר: חובת ההוכחה

אחרי פסח יגיע אלינו לנד רובר דיפנדר החדש, שמלבד השם אין לו שום קשר מכאני לרכב הכביש שטח שממנו צמחה לנד רובר מאז 1948. מה שכן יש לו, הוא חובת הוכחה שהוא 4x4 קשוח שמצדיק את השם. הפעם כבר מדובר ברכב מודרני, שאמור לספק איכויות נהיגה ונסיעה ברמה גבוהה. מנועי דיזל 2,000 סמ"ק מספקים 200־240 כ"ס, ויש כרגיל גרסה קצרה (5 מקומות) וארוכה (7 מקומות).

 

מתי בארץ: אפריל־מאי

 

לנד רובר דיפנדר (צילום: יח
לנד רובר דיפנדר(צילום: יח"צ)

 

לקסוס UX300e: חשמלית ראשונה בסגמנט

מאז ינואר עלו לכבישי ישראל יותר מ־200 אאודי אי טרון חשמליות, הוכחה לביקוש שממתין לחשמליות בשוק היוקרה. לקסוס תהיה הראשונה שתשיק חשמלית יוקרתית אבל זולה משמעותית, גרסת אפס פליטה לג'יפון הקטן שלה, ה־UX. שינויים קוסמטיים מבחוץ ובתא הנוסעים מבדלים את הגרסה החשמלית, שמצוידת במנוע בהספק 204 כ"ס, סוללת 55 קוט"ש, ובהבטחה לטווח של 300 ק"מ בין טעינות, כשבדרך אפשר להשתמש בעמדות טעינה מהירה.

 

מתי בארץ: יוני

 

מיני קופר SE: רטרו ללא זיהום

יותר מעשור אחרי שהשתעשעה בייצור מוגבל של מיני חשמלית, כקדימון ל־i3, משיקה ב־מ־וו גרסה חשמלית מייצור סדרתי למיני נטולת הזיהום. כדי לא להתחרות בגרסת הפלאג אין של המיני קנטרימן בחרו הגרמנים כבסיס לגרסה החשמלית דווקא את מרכב ה־3 דלתות הרטרואי, אבל השימושי פחות. למנוע יש 184 כ"ס, אך לסוללה רק 33 קוט"ש צנועים, שמביאים לטווח קצר יחסית, 235 ק"מ בלבד. גם כאן עמדות טעינה מהירה יוכלו לסייע בנסיעות ארוכות.

 

מתי בארץ: אפריל

 

מיצובישי אאוטלנדר: 70 ק"מ חשמליים

למרות שהדגם הנוכחי כבר בן שמונה שנים ומתמודד מול מתחרים צעירים בהרבה, מיצובישי אאוטלנדר שומר על מעמדו כג'יפון 7 המושבים הנמכר בישראל. בסוף השנה יגיע הדור הרביעי שלו (שבזמן כתיבת שורות אלה טרם נחשף באופן רשמי), עם קווי עיצוב שעליהם רמז רכב התצוגה אנגלברג טורר, ועם סוללה גדולה יותר בדגם הפלאג אין (20 קוט"ש במקום 14), שהיה ראשון בקטגוריה, לטובת הארכת טווח הנסיעה החשמלי ל־70 ק"מ. מתי

 

בארץ: ברבעון אחרון

 

מיצובישי אאוטלנדר  (צילום: יח
מיצובישי אאוטלנדר (צילום: יח"צ)

 

מרצדס GLB: שבעה מקומות

קרוסאוברים יוקרתיים עם 7 מקומות הם לא מראה נדיר מאז ה־X5 של ב־מ־וו, אך עד כה הם היו יקרים מדי גם לרבים מלקוחות היוקרה. אפילו ריינג' רובר ספורט לא הצליח לשנות את זה. מי שצפוי לזכות בתג מחיר של 300 אלף שקל, הוא מרצדס GLB החדש, המבוססת על פלטפורמה שמשמשת את ה־A קלאס. שורת המושבים השלישית נעה על מסילה, ויכולה להגדיל את נפח תא המטען או את המרווח לרגלי הנוסעים.

 

מתי בארץ: יוני

 

מרצדס GLB (צילום: יח
מרצדס GLB(צילום: יח"צ)

 

סובארו איבולטיס: 8 מקומות בכ-300 אלף שקל

בשוק האמריקאי שעבורו הוא נולד קוראים לו אסנט, בשווי הייצוא, כולל ישראל הוא יקבל את השם איבולטיס. כך או כך זהו הכביש־שטח הגדול והיקר ביותר שייצרה סובארו מעולם, באורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.93 מטר, ומקום מרווח יחסית ל־7-8 נוסעים. ההנעה היא כפולה חכמה, כולל מערכת ה־X־מוד של סובארו, ומרווח הגחון נדיב יחסית, 22 ס"מ. למנוע הטורבו-בנזין יש 2,400 סמ"ק ו־260 כ"ס. עם מחיר שצפוי להתחיל מתחת ל־300 אלף שקל, מדובר בתחרות מעניינת לשברולט טראוורס ופורד אקספלורר.

 

מתי בארץ: ספטמבר

 

סובארו איבולטיס (צילום: יח"צ)
סובארו איבולטיס(צילום: יח"צ)

 

סוזוקי היברידיות: סוף לפער הבטיחות

בשנים האחרונות העיבה על מכירות סוזוקי חסרונן של מערכות בטיחות אקטיביות. בשנה שעברה הן הגיעו לג'ימני החדש, לבאלנו ולקרוסאובר. בהמשך השנה הן יגיעו גם לאיגניס, לסוויפט ולויטארה, במסגרת מתיחת פנים שתכלול מעבר למערכות היברידיות קלות. הצורך להימנע מקנסות זיהום באירופה הביא את היצרן לצייד את כל הדגמים שלו ביחידות היברידיות פשוטות, שישפרו את צריכת הדלק בלי לייקר מדי את המחיר.

 

מתי בארץ: יוני

 

סיאט לאון: עסקית לגולף

לאון המשפחתית לא זכתה אצלנו (ובעולם) להצלחה כמו של האיביזה, אבל זה לא מונע מסיאט לנסות שוב עם הדור הרביעי שלה. גם הפעם היא חולקת פלטפורמה, מנועים ותיבות הילוכים עם הגולף וה־A3, אך יהיו לה שלושה יתרונות חשובים: בסיס גלגלים של 2.69 מטר, ארוך ב־8 ס"מ משל הלאון־3, ו־5 ס"מ משל הפולקסווגן והאאודי האחיות. בנוסף, תהיה גם גרסת סטיישן והמחיר צפוי להיות כרגיל זול יותר.

 

מתי בארץ: יוני

 

סיאט לאון החדשה (צילום: יח
סיאט לאון החדשה(צילום: יח"צ)

 

סקודה אוקטביה: סופרב קטנה

המשפחתית הלא היברידית הנמכרת ביותר בארץ זוכה השנה לדור חדש, שמזכיר מאוד בעיצובו ובשדרוג תא הנוסעים את האחות הגדולה סופרב. האורך גדל בשני ס"מ, המושב האחורי עוד יותר מרווח, ולתא המטען יש כבר נפח של 600 ליטר, יותר מרוב הסטיישנים בשוק. יחידות ההנעה משותפות לגולף ול־A3 החדשות, כולל היברידיות קלות והברידיות נטענות. על הנייר מדובר בתשובה להצלחת טויוטה קורולה ההיברידית אצלנו, אבל גם פוטנציאל להתייקרות בגלל ההתקדמות הטכנולוגית.

 

מתי בארץ: ספטמבר.

 

סקודה אוקטביה החדשה (צילום: יח
סקודה אוקטביה החדשה(צילום: יח"צ)

 

פולקסווגן גולף: היתרון האיכותי

הדור השמיני של הגולף נולד הפעם בצל ה־ID3 החשמלית, שמסמלת את העתיד שבו משקיעים כעת הגרמנים 20 מיליארד דולר. הגולף מסמלת את ההווה, כאשר במטרה לבדל אותה מהלאון וה־A3 היא זכתה לקבל סביבת נהג משודרגת מאוד, עם לוח מחוונים דיגטלי, מסך מולטימדיה מרכזי 8־10.25 אינץ', וידית הילוכים ממוזערת בסגנון ב־מ־וו, תוך שימוש במנופי הילוכים מאחורי ההגה.

 

מתי בארץ: ברבעון האחרון

 

פולקסווגן גולף דור שמיני (צילום: יח
פולקסווגן גולף דור שמיני(צילום: יח"צ)

 

פורד פוקוס: עוברת לאוטומטי

מי שהייתה המכונית הכי נמכרת בישראל ב־2012, איבדה בהמשך תנופה, בעיקר בגלל התקלות בתיבה הרובוטית כפולת המצמדים שלה. כעת, שנתיים לאחר שהושק ונעדר מהשוק הישראלי, יגיע אלינו הדור הרביעי, הפעם עם תיבה אוטומטית קלאסית 8 הילוכים. המפרט כולל מנועי טורבו בנזין, 1,000 סמ"ק עם 125 כ"ס, ו־1,500 סמ"ק עם 150 כ"ס, תא נוסעים מעודכן ומרווח יותר, וכרגיל מגוון גרסאות מרכב, 5 דלתות קומפקטית, 5 דלתות סטיישן ו־4 דלתות סדאן.

 

מתי בארץ: אפריל

 

פורד פוקוס (צילום: יח
פורד פוקוס(צילום: יח"צ)

 

רנו קפצ'ור: מתחזק בביצועים

גם הדור השני של רנו קפצ'ור מבוסס על הקליאו, כמו רבים ממתחריו שמבוססים על פלטפורמת הסופר מיני של היצרן. רק שכעת מדובר על הקליאו־4, שעשתה קפיצה גדולה באיכות ובביצועים. ההיצע יכלול את מנוע הטורבו־בנזין החדש שפותח עם מרצדס, 1,330 סמ"ק עם 130 ו־155 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים. בהמשך תגיע גם גרסה היברידית נטענת, שמסוגלת ל־50 ק"מ חשמליים.

 

מתי בארץ: יוני

 

רנו קפצ'ור (צילום: יח
רנו קפצ'ור(צילום: יח"צ)

 

קיה סלטוס: למרכז השוק

בשנה הבאה תשיק קיה את הספורטאז' החדש, אך מי שאולי יירש אותו כג'יפון הנמכר פה עשוי להיות הסלטוס החדש, שיגיע השנה. סלטוס חולק עם הספורטאז' מנועים, כמו ה־2,000 סמ"ק 155 כ"ס עם תיבה אוטומטית רציפה חדשה לטובת שיפור צריכת הדלק, וה־1,600 סמ"ק טורבו 177 כ"ס, עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. הממדים קרובים יותר לספורטאז' מאשר ליונדאי קונה, העיצוב קשוח עם אופציה לצביעה דו גוונית.

 

מתי בארץ: יוני

 

קיה סלטוס (צילום: יח
קיה סלטוס(צילום: יח"צ)

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים