שתף קטע נבחר
 

מוסף הרכב: 50 גוונים של ירוק

מסלול ג'יפונים משפחתי לאורך רכס הרי נפתלי, עם נוף מהיפים בארץ והמון פינות חמד מרתקות בצד הדרך. בקצה הלא רחוק של המדינה

 

זה לקח פחות משעתיים להגיע, מבלי להשתגע על הכביש. אם תצאו מהמרכז למטולה למשל מוקדם בבוקר תגלו רצף של כביש רב נתיבי שיביא אתכם ללא רמזורים מגוש דן ועד כמעט לראש פינה (עמיעד, אם ממש חשוב לכם לדייק) וזה מנגיש את הצפון לטיול חד יומי עם נוף גדול, 50 גוונים של ירוק ועוד יותר מזה גוונים של פריחה.

 

אז איך מגיעים? סעו על כביש 90 עד שייגמר. ממש עד הקילומטר האחרון שלו והכי צפוני שלו, 479. מטרים ספורים מהגדר שהייתה פעם טובה. לחילופין, אם אתם כבר בצפון, באחד מהצימרים הרבים שיש, סעו לסיבוב קצר במושבה מטולה. מראשונות המושבות באזור. המושבה נוסדה ב-1896 אחרי שאדמותיה נרכשו על ידי הברון רוטשילד. במושבה עצמה יש פינות חמד יפות ובימים כתיקונם גם בתי מלון והארחה שונים ומזון משובח. האוויר והאווירה שם לקוחים כאילו ממקום אחר. שווה ביקור בפני עצמה.

 

  (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

תצפית ללבנון

הנקודה הראשונה שלנו היא "מצפה דדו" על שם רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, דוד אלעזר ז"ל. במצפה יש סככה גדולה, מפות וחיצים המורים על נקודות בעומק שטח לבנון – כמו מבצר הבופור – וגם בישראל. אחרי שניקח אוויר גלילי עמוק לריאות נמשיך דרומה על כביש אספלט צר כשאנו מלווים ומסתמכים על סימון שבילים אדום להנחיה. הכביש עובר בין שטחים חקלאיים – מרביתם מטעי שקדים ועצי פרי אחרים – ונותן שדה ראיה מדהים לכיוון צפון מזרח. מתחתנו פרוש עמק החולה – החרמון ממלא בעוצמתו את הנוף ותילי רמת הגולן נראים באופק. האוויר מלא ריחות פריחה משכרים והקצב בין המטעים איטי. זה המקום להזכיר שאין להיכנס או לקטוף מהעצים האלה שעליהם עמלים חקלאי האזור.

 

  (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

הכביש ממשיך ויוצא מהשטחים החקלאיים, עובר מעל למחצבה של כפר גלעדי ולוקח אותנו ליד עין משגב שמזה שנתיים אפשר לראות רק מרחוק. הכביש מתחלף לסירוגין בשביל לבן וקל למעבר – כשרק שיחי רותם פורחים שולחים אצבעות לשביל ללטף קלות את הרכב.

 

נעקוב אחרי סימון השבילים האדום עד שזה יוציא אותנו לכביש מול מושב מרגליות. בנקודה הזו תוכלו לפנות ימינה ולבקר במצפה המרשים שמתחת למשגב עם. מצפה שהוא לדעתי אחד היפים בארץ ונותן הצצה לא רעה בכלל גם ללבנון.

  (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

  (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

נחזור לכביש ונרד בו למטה לעבר כפר גלעדי. הכביש מתפתל מאד, ותלול – אז רדו בו בזהירות הראויה. הרעש החריג שתשמעו הוא מחספוס האספלט. זיכרונות מהרק"מ שעבר בו ועתה משמש כמשפר מקדם חיכוך בימי חורף גשומים.

 

מתכון לחביתת שטח

קצת לפני כפר גלעדי תפגשו שלט גדול מצד ימין "דרך נוף הרי נפתלי". זהו חלקו השני של הטיול שלנו, הפעם עם סימון שבילים ירוק שיוביל אותנו עוד דרומה לאורך הרכב עד למוצא שלו ליד קיבוץ יפתח. כעת אנו כבר קרובים מאד לקריית שמונה אשר בתיה ממלאים את העמק שתחתנו. יער הרי נפתלי הוא מהיפים שיש אצלנו ומכיל אורנים רבים אבל גם ארזים, אלונים וצמחיית חורש נמוכה. זה מקום נהדר למלקטים שיכולים למצא בעונה הזו אספרגוס בר, שום ופרחי חרדל רבים. כולם תוספת נהדרת לחביתת שטח מושלמת.

 

נעצור למנוחה קלה בעין רועים. פינה מטופחת ונאה, חבל רק שהמים במעיין מעופשים מהבקר המסתובב ביער. פה ושם אפשר לראות שביל החוצה את הדרך – זהו "סינגל הרי נפתלי" שביל אופני הרים מסומן ורשמי של קק"ל, ומניסיוני אחת הדרכים היפות והמאתגרות לחוות את הרי נפתלי. אם אתם בכושר טוב – וכמובן, עם אופניים מתאימים – הסתדרתם.

  (צילום: רוני נאק)
(צילום: רוני נאק)

 

נמשיך עם הסימון הירוק דרומה כשמצד ימין לנו הולך ומתרומם מצוק מנרה. על המצוק מטפס "מסלול גיאולוגי" רגלי שנותן הזדמנות למתוח רגליים ולהתאוורר מהנסיעה הארוכה. ברכס היו בעבר מכרות ברזל ניסיוניים אולם אלו חדלו מלפעול משלא נמצאה כמות מספיקה של עפרות ברזל או נחושת.

אנו ממשיכים דרומה והשביל הולך ומתרומם כאשר ליד עין כורים הוא מתמזג עם שביל ישראל. שילוב האספלט והעפר ממשיך בדרך קלה למעבר ואנו משאירים מאחור את קרית שמונה – חרטום הרכב פונה לדרום. גם יער האורנים כבר לא כאן ואת מקומו תופס נוף שיחים ים תיכוני מקסים. מימין – על ההר שמורת הסחלבים של מנרה. לא מסומנים בה שבילי הליכה אבל אפשר יהיה לחנות בהמשך במצפה חוסין ולשוטט מעט לכל כיוון – אולי יתמזל מזלכם.

 

לקראת היציאה לכביש אנו נפרדים משביל ישראל – וממשיכים ישר עם הסימון הירוק. עוד חניון אחד קטן מימין לפני היציאה לכביש. מקום נהדר לסידורים אחרונים והיידה לדרך. שמאלה לכיוון קיבוץ יפתח, מצודת כוח ומשם ירידה בכביש מתפתל ושבור להפליא היורד לצומת כוח ולכביש 90. ימינה לראש פינה או שמאלה בחזרה לקרית שמונה ולהרפתקה הבאה.

 

במה נסענו?

שברולט אקווינוקס LTZ

זו הגרסה החדשה והבכירה של רכב הפנאי הבינוני משברולט. הוא מציע מנוע 1.5ליטר טורבו־בנזין, עם 170 כ"ס ו־28 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים מורידה כוח לגלגלים הקדמיים בלבד. ל־LTZ יש גם חלון שמש פנורמי גדול ונפתח, חישוקי 19 אינץ', ריפודי עור ומושבים קדמיים עם זיכרון וחימום. בנוסף יש גם תא מטען גדול במיוחד (846 ליטר), כולל קיפול מושב אחורי מהיר עם ידיות בתא המטען וגם דלת אחורית חשמלית. בנוסף, תמצאו ברכב הפנאי של שברולט מערך בטיחות אקטיבי מקורי. ניטור שמירת מרחק, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית וגם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה. בטיול שלנו הרכב צרך ממוצע של כ־12 קילומטרים לליטר. המחיר הוא 178 אלף שקל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני נאק
שברולט אקווינוקס LTZ
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים