כמה עובדות שלא ידעתם על שוק הרכב הישראלי
תנודות תמורות ובעיקר צמיחה מהירה - כמה דברים שלא סיפרו לכם על ענף הרכב
בשיתוף ynet רכב חדש
שוק הרכב הישראלי נמצא בתנופת פיתוח חסרת תקדים. על פי נתונים רשמיים של איגוד יבואני הרכב, הגורם אשר אוסף ומאגד את הנתונים הנוגעים לשוק הרכב הישראלי, בשנה שעברה נמסרו בישראל 286,728 מכוניות חדשות. בשנת 2015 נמסרו בישראל 254,748 מכוניות חדשות ואילו בשנת 2014 נמסרו בישראל 239,771 מכוניות חדשות. במילים אחרות, כ-780 אלף מכוניות חדשות בשלוש השנים האחרונות.
לפי אותם נתונים, מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא יונדאי, שמסרה בשנה שעברה כ-39 אלף מכוניות חדשות. במקום השני אחרי יונדאי נמצאת קיה, עם כ-38 אלף מכוניות ובמקום השלישי טויוטה עם כ-30 אלף. סקודה רביעית עם קרוב ל-20 אלף מכוניות חדשות ומיצובישי חמישית עם כ-18 אלף.
וכמובן, הישראלים אוהבים ג'יפונים. המכונית הנמכרת ביותר בשנה שעברה בישראל הייתה קיה ספורטאז' עם מעל 14 אלף מסירות. גם טויוטה קורולה, יונדאי טוסון וקיה פיקנטו זכו בשוק הישראלי להצלחות נאות.
וכמה הישראלי נוסע? לפי נתונים עדכניים שאספה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2015, כלי רכב מנועיים נסעו בישראל 55 מיליארד קילומטרים - וזוהי עליה של 14.3% ביחס לשנת 2014. המסקנה - הישראלים אוהבים לנסוע והיעדים הולכים ומתרחקים שכן אנחנו אוהבים לצאת לחופשה. והמשמעות היא שהם אוהבים, כמובן, מכונית חדישה.
בנוסף, העבודה במרכזי הפיתוח הגדולים של חברות הטכנולוגיה הולכת ומתרחקת מן המרכז ולשם כך נדרש רכב חדיש, איכותי ובטיחותי שיוכל להגיע לשם ללא חשש. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאשרים את הנתון הזה: רכב שגילו עד שנתיים נוסע בממוצע בשנה כ-22 אלף קילומטרים. רכב בן שלוש עד שש נוסע בממוצע כ-17 אלף קילומטרים ורכב שגילו כ-30 שנים נוסע בממוצע כ-2000 קילומטרים בלבד בשנה.
עוד נקודה חשובה נוגעת לאבדן הערך: רכב ישראלי ממוצע מאבד מערכו כ-1 עד 2% בחודש. ישנם רכבים אשר מאבדים יותר וישנם רכבים אשר מאבדים פחות, אך זהו השיעור הממוצע. במהלך החודשים הראשונים איבוד הערך חריף יותר.
נקודה חשובה נוספת נוגעת לכמות הזמן שאנו מבלים בכביש: כאן יש הפתעה: הישראלי מחזיק במכונית מתחת לבית, שמאבדת ערך ודורשת טיפולים ותחזוקה, אבל מבלה בה בממוצע רק שעה אחת ביום, בדרך לעבודה וחזרה ממנה.
גם נסיעות סוף השבוע אינן מתבצעות ליעדים רחוקים במיוחד. מעבר לכך, רוב הישראלים נוסעים לבד: כ-85% מהנסיעות מתבצעות עם נוסע אחד או שניים בלבד - מלבד הנהג.
ולקינוח: הצבעים. רשות המיסים מפרסמת דו"חות תקופתיים על ענף הרכב הישראלי ובדו"חות מופיעים גם נתונים על העדפות הצבעים של הקונים בישראל. בדו"ח האחרון אשר מסכם את שנת 2015 מפורטות העדפות הישראלים בכל הקשור לצבעים, החושפות כי שלושת הצבעים הנפוצים ביותר הם אפור, שחור ולבן. בסך הכל, 39% מהרכבים הם לבנים. 29% הו אפורים. 14% הם שחורים.
בשיתוף ynet רכב חדש