שתף קטע נבחר
 

שבע שאלות שכדאי לכם לשאול לפני רכישת רכב חדש

רגע רגע רגע, לא לרוץ. לפני שעטים על אולם התצוגה של המותג החביב עליכם, זה מה שאתם חייבים לעשות

בשיתוף ynet רכב חדש

 

רכישת רכב חדש היא אירוע מאד אמוציונלי, שכן רבים מאיתנו מבטאים עצמם באמצעות המכוניות שלהם. וכמו כלב נאמן, גם המכונית הופכת דומה לבעליה לאורך השנים. לכל אחד יש חלום לנהוג באותה מכונית ספורט שראה בסרט ילדות, להוציא רגל חטובה מדלת אחורית של לימוזינה או לגלוש באיוושת צמיגים על מכונית פאר בשכונת הילדות של עיר הפיתוח בה גדל.

 

כמה קילומטרים אתם עושים בשנה עם האימפרזה טורבו שלכם? (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
כמה קילומטרים אתם עושים בשנה עם האימפרזה טורבו שלכם?(צילום: הלל פוסק)

 

מכוניות הפכו לסמלים של הצלחה ואופי, אבל בשנים האחרונות הסטטוס הזה נשחק כשציי הרכב הגדולים מכתיבים לנו ברשימה קצרה מאילו דגמים אפשר לבחור. ובכל זאת, יש למכונים סטטוס מיוחד עבורנו גם כשהיא עומדת בשורה של עשרות מכוניות זהות לה במגרש החניה של העבודה. ואם אתם ברי המזל שקונים לעצמם את המכונית, עצרו רגע, קחו נשימה עמוקה (רצוי מול מראה מחמיאה) ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

 

1. מה הצרכים שלי? נסו לענות על זה בכנות לעצמכם. האם המכונית נועדה להרשים את זו שהחליקה לימין בטינדר? האם אתם צריכים מרווח לאחסון האופניים אחרי רכיבת בוקר בבן שמן בחניון התת קרקעי של המשרד? האם אתם חייבים מקום לשלושה מושבי בטיחות לילדים מאחור? מה עם מקום לרועה הקווקזי של המשפחה? התשובות לשאלות הללו יניבו מכוניות שונות בתכלית.

 

2. מה היקף הנסועה השנתי? אוהב לחרוש, לטחון קילומטרים? אולי כדאי שתחשוב על מכונית עם מנוע דיזל שתהיה סופר-חסכונית? לחילופין מכונית מהדור החדש של תיבות 7 או 8 או אפילו 9 הילוכים יהיו הרי מאד חסכוניות. מצד שני, אתה לא נוסע הרבה? מצוין, אפשר לעלות בנפח המנוע, אולי לבחור במכונית טורבו חזקה. צריכת הדלק המוגברת של המכוניות הללו תשפיע פחות אם אתם לא צוברים יותר מ-10,000 ק"מ שנתיים.

 

3. כמה זמן ברצוני להחזיק את הרכב? שאלה נהדרת שעליה יש חכמת רחוב מקובלת הגורסת "שנתיים". לפי נתוני השוק הנוכחיים, זו בדיוק הנקודה בה המכונית מאבדת הכי הרבה מערכה - עד כ-1.5% מדי חודש. חכו שנה שלישית והמכונית תהיה שווה כמעט 50% מערכה הראשוני, הסכום ששילמתם עליו בהלוואה מעיקה מהבנק.

 

4. כמה הון עצמי יש לי? בצעירותי לימדו אותי לחסוך, לחכות, ואז כשיש הון - לקנות. אבל מי יכול היום לחסוך משהו? כולנו מכירים את עלויות המחיה המעיקות ואני לא מכיר משק בית שאינו בגרעון. מצד שני, אם יש לכם סכום שנצבר - אולי קרן השתלמות - תוכלו להשתמש בסכום המירבי כדי להקטין את גובה ההחזרים החודשיים. או לחילופין לבצע "עסקת מזומן" ולהשיג הנחה מירבית.

 

5. כמה להוציא בכל חודש? כלל האצבע לגבי משכנתאות לפחות, אומר "לא יותר מרבע ההכנסה של משק הבית". וזו באמת פונקציה של יכולת ההשתכרות שלכם ושל כמה אתם מוכנים להתאמץ כדי שתהיה לכם מכונית חלומות בחניה ולא כלי תחבורה אפרורי - טוסטר חסר טסטוסטרון - שתכליתו לספק חלל ממוזג בפקק. בכל מקרה, על הסכום לא להביא אתכם למצב בו לא תעמדו בכל התשלומים האחרים.

 

6. ביטוח רכב? זו לא ממש שאלה, אלא חובה ומקיף וגם צד ג'. עלות הביטוח משתנה בין סוגי הרכבים השונים (סיכון של רכב גניב מול פחות גניב), וכמובן ההיסטוריה הביטוחית של הנהגים, מספר הנהגים בבית ואם יש ביניהם גם נהגים צעירים. מנעד המחירים רחב ביותר וחשוב להיות כאן צרכן חכם, לעשות שופינג ולקבל כמה הצעות, לעמת את הסוכנים, לעשות להם חיים קשים ולקבל את המחיר הטוב ביותר לכיסוי המלא ביותר.

 

7. למה בכלל לקנות מכונית? כיום יותר ויותר נהגים בוחרים שלא לקנות רכב, שינו גישה ומעדיפים לשלם רק על השימוש. איך? ליסינג תפעולי לפרטיים. תשלום חודשי קבוע הכולל גם את הטיפולים, הביטוח ואת הרכב כמובן. אין מועקת אובליגו בבנק, לא צריך לקחת תרופות נגד חרדה בכל פעם שמגיע הטסט השנתי ולפניכם פרוש לבחירה כל ההיצע העצום של מכוניות בשוק הרכב הישראלי.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
כמה ק"מ?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים