אתם רוצים את הרכב הבטוח ביותר לילדים
האם נתתם דעתכם פעם על מידת הבטיחות שהמכונית שלכם מעניקה לילדכם בזמן הנסיעה? אם לא, קראו את זה
בשיתוף ynet רכב חדש
שלום רב וברוכים הבאים לחברת "אבא ואמא הסעות". הנושא מוכר היטב כמובן ואנו, כהורים לכל דבר ועניין, שמחים לעזור. הרי מטבע הדברים, המטרה שלנו - בדיוק כמו שלכם - היא לקחת ולאסוף את הילדים מחוגים, בית ספר, חברים קייטנות, סרטים ותנועת הנוער בבטיחות מרבית. ובהקשר זה, האם המכונית שבה אנו משתמשים כדי לשנע את המשפחה ממקום למקום, אכן בטוחה מספיק?
ראשית ולגבי המכונית שכרגע יש לכם בחניה: אפשר לנקוט בכמה צעדים פשוטים כדי לוודא שהילדים בטוחים. בראש ובראשונה וההוראה הכי פשוטה: לשמור על החוק. ילדים שצריכים להחגר במושבי בטיחות ובבוסטרים, חייבים להיות חגורים במושבים מתאימים למידותיהם ומשקלם. מושב בטיחות טוב ותקני המעוגן כנדרש, יכול בהחלט להציל חיים. זכרו, מושב הפונה לאחור (תמיד) ישמור טוב יותר על העולל. ובכל מקרה, המנעו מלהושיב ילדים - ובעיקר תינוקות - במושב לצד הנהג.
מעבר לכך, על ההורים להישמע לדרישות החוק, להימנע משימוש בטלפונים סלולאריים ולהתרכז בנהיגה: גם שיחות הטלפון החשובות ביותר יכולות להמתין כמה דקות, כאשר מדובר בהסחת דעת קטלנית שיכולה להיות ההבדל בין תאונה מצערת ובין נסיעה בטוחה הביתה.
בנוסף, לסוג הרכב יש חשיבות מכרעת בכל הקשור לבטיחות. לכל כלי הרכב המשווקים כיום בישראל יש ציון בטיחות שקבע משרד התחבורה. ציון הבטיחות של הרכב מופיע בכל הפרסומים של יבואן הרכב, לצד טבלת זיהום האוויר שפולט הרכב. החל מתחילת שנת 2018 צפוי להיכנס לתוקף ציון בטיחות ישראלי שיהיה מחמיר במיוחד ויעניק בין היתר דגש לנוכחותן של מערכות בטיחות היודעות כיצד להשתלט על הרכב ולבצע את תמרוני הבטיחות יותר טוב מאיתנו. לדוגמה, לבלום את המכונית בשעת סכנה במקום הנהג.
מעבר לדירוג הישראלי, קיימים גם כמה וכמה דירוגים עולמיים לבטיחות של רכב. כאשר מדובר במכוניות אשר מיובאות לישראל מאירופה, הארגון החשוב ביותר בנושא הוא ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP, אשר בודק מכוניות חדישות במבחני ריסוק קפדניים במיוחד. אלו מדמים פגיעה בצידו של הרכב וגם בחזיתו.
ארגון EURONCAP מודד בקפדנות את הנתונים אשר מתקבלים מחיישנים הפזורים על "בובות ריסוק" אשר ממוקמות בתא הנוסעים של הרכב ומדמות פגיעה בנוסעים בשעת תאונה. במקרה של רכבים אשר משווקים בארצות הברית, הארגון הבודק הוא ה-NHTSA, ארגון הבטיחות של הממשל האמריקאי, אשר מבצע במכוניות מבחני ריסוק שאינם שונים באופן משמעותי מאלה שמבצע ארגון הבטיחות EURONCAP.
ובכל זאת צריך לשים לב היטב: לא כל המכוניות המשווקות באירופה, בארצות הברית וגם במדינות אחרות, הן מכוניות זהות לדגמים אשר משווקים בישראל מבחינת המפרט וגם מבחינת אביזרי הבטיחות. לכן מומלץ להתייעץ עם נציגים של יבואן הרכב, האם מפרט הבטיחות אשר מוצע בחו"ל זהה לזה שקיים בישראל.
אז איך אפשר להצטייד במכונית הבטוחה ביותר? כזו שתהיה מצוידת במערכי הבטיחות האקטיבית החדשים? הדרך הנגישה ביותר היא ליסינג תפעולי לפרטיים - כך תוכלו להבטיח כי בתשלום חודשי נמוך תהיו מצוידים במכונית הבטוחה והחסכונית ביותר שיש בשוק הרכב.
בשיתוף ynet רכב חדש