שתף קטע נבחר
 

לכבוד חנוכה: שמונה שאלות שצריך לשאול

סביב מדורת השבט, החנוכיה, סופגניות ולביבות, עולות שאלות מהותיות הנוגעות לתחבורה המשפחתית. הנה התשובות הנכונות

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

ימי החנוכה, חנוכת מקדשנו - בימים אלה נהוג להדליק נרות, להתאסף ביחד וגם לעסוק בעניינים הקשורים במשפחה. זוהי הזדמנות מצוינת לבדוק לעומק גם את נושא הרכב המשפחתי, האם הוא עדיין משרת אותנו כפי שהינו רוצים שישרת, או האם הוא לא מתאים לנו גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה פיזית של מענה על צרכי המשפחה. לשם כך נשאל גם אנחנו שמונה שאלות, אחת לכל נר, במטרה להגיע לצרכנות נבונה יותר וכלכלית יותר:

 

לכבוד החנוכה (צילום: באייראן קוזיר, הקהילה היהודית באיסטנבול) (צילום: באייראן קוזיר, הקהילה היהודית באיסטנבול)
לכבוד החנוכה(צילום: באייראן קוזיר, הקהילה היהודית באיסטנבול)

 

1. מה הצרכים שלי? לכאורה זו שאלה ברורה: מכונית, ממש כמו בגד או סמארטפון, צריכה להתאים בדיוק לצרכים שלנו. אלא שבמפתיע, לא כולם באמת בוחרים במכונית אשר מתאימה להם. לכן, לפני קריעת הניילונים מהמכונית החדשה, יש לשאול ולבדוק היטב מהם בעצם הצרכים אשר מכתיבים לנו את השימוש במכונית החדשה שלנו - ולהתאים את המכונית היטב.

 

2. את מי משמש הרכב? האם הרכב משמש נהג צעיר או נהג מבוגר? האם הרכב משמש משפחה קטנה שיכולה להסתפק במכונית סופר-מיני זולה וחסכונית, או האם הרכב מיועד לאכלס משפחה גדולה? האם מדובר ברכב סטודנטים בו מוכנים להסתפק במועט בתמורה לחיסכון בעלויות, או שמא מדובר ברכב של מי שיצא רק לאחרונה לפנסיה, ומעוניין במכונית קטנה שתכיל נכדים לכל היותר אך תהיה מאובזרת בנדיבות. כל אלה מכתיבים את אופייה של המכונית החדשה שלנו.

 

3. מה הנסועה השנתית? "נסועה", למי שלא יודע, זו כמות הקילומטרים שצוברים בשנה. ומספר זה מכתיב הרבה פרמטרים חשובים במיוחד באפיון של המכונית. למשל, יש מי שנוסע מדי שנה פחות מ-15 אלף קילומטרים, מהעבודה אל הבית הסמוך. במקרה כזה ניתן לבחור במכונית שצריכת הדלק שלה למשל מעט גבוהה יותר, כי צריכת הדלק תתקזז עם התשלום החודשי. במקרה אחר מדובר במי שנוסע מדי יום עשרות קילומטרים, אם מתוקף עבודה ואם מתוקף מגורים, וזקוק למכונית שתהיה יותר חסכונית, וגם שתהיה יותר גדולה ויותר בטוחה ויציבה על הכביש.

 

4. כמה זמן אני נוהג או רוצה להחזיק ברכב? זה עניין פילוסופי בעיקר. רבים נוהגים למכור את המכונית אחרי כשנתיים וסופגים את ירידת הערך הקשה ביותר. מה שפעם עוד איכשהו "עבד" וכדי להתקדם לרכב חדש היה עליהם להוסיף סכום קטן יחסית, אינו נכון כיום. במצב שוק בו מכונית חדשה מאבדת כ-50% מערכה בשלוש השנים הראשונות, לקוח חכם ירצה להגן על ההון שלו ואחת הדרכים הטובות ביותר לא להוציא 100 אלף שקלים ויותר היא באמצעות ליסינג פרטי תפעולי.

 

5. כמה הון עצמי יש לי לרכישת רכב חדש? זו שאלת השאלות כמובן: מהו הסכום ההתחלתי שאנו יכולים לשלם עבור המכונית החדשה. במסלולי ליסינג פרטי תפעולי ניתן לבחור באופן גמיש את גובה התשלום הראשוני עבור המכונית, מה שמכתיב בתורו את גובה התשלום החודשי. האם אנו מעוניינים בתשלום חודשי גבוה או נמוך, האם אנו יכולים לשאת בתשלום ראשוני נמוך כדי לנסוע במכונית חדשה ונטולת תקלות. לפני ביצוע עסקה חובה לענות על שאלות אלה מכיוון שהן קובעות את אופי המשך חוויית הבעלות על המכונית, ומבטיחות שהיא תהיה קלה ונטולת דאגות כלכליות ככל האפשר. מה גם שהכסף שמתפנה במקרה כזה הופך במהרה למשאב יקר ערך, למשל לחופשת הפסח.

 

6. כמה אני יכול להרשות לעצמי להוציא מדי חודש על רכב חדש? מרכז סדר היום של רוב המשפחות בישראל ורוב משקי הבית נע סביב נושא ההוצאות החודשיות. בעסקאות ליסינג פרטי תפעולי אין בעיה של תשלום ראשוני כבד. עם זאת, חשוב לנהוג בחוכמה ולתכנן קדימה. האם יש אולי סכום כסף שמשתחרר בעתיד? האם רמת ההכנסה צפויה לעלות או לרדת? בכל מקרה, כדי להגיע לחוויית חכירה מושלמת, מומלץ לבחור בתשלום חודשי שכמובן לא יכביד על הארנק אך גם יהיה כזה שיתוכנן באופן שיאפשר לנו לשים על המכונית מקדמה שלא תכביד על משק הבית.

 

7. מי נוהג ברכב? נהג צעיר, מבוגר, מספר נהגים צעירים? נהג זהיר במיוחד? לכל הנתונים האלה יש משקל חשוב מאוד מכיוון שההוצאה על ביטוח הרכב היא הוצאה משמעותית שרבים לא לוקחים בחשבון. לעתים רכישת המכונית החדשה מתלווה ל"הפתעה" מחברת הביטוח: השתתפות מוגדלת בגלל נהג צעיר, אולי תשלום נוסף בגלל תאונות שבוצעו בעבר. לכן, אסור לערבב שמחה בשמחה: לפני רכישת הרכב, כאשר החלטנו על הדגם הרצוי, מומלץ לפנות לגוף שיבטח את המכונית, לנהוג בשקיפות מלאה ולמסור את כל פרטיהם של הנוהגים ברכב כדי לקבל הצעת מחיר הוגנת שתמנע מאיתנו הפתעות בהמשך הדרך.

 

8. האם אנו רוצים לרכוש רכב או לחכור רכב? ברכישה אנו נדרשים לשלם עבור הרכב את מחירו המלא. כלומר מגיעים אל הסוכנות, בוחרים מכונית ומשלמים. לאחר מכן יש להתחשב בשלל גורמים משמעותיים כמו ירידת ערך, תחזוקה, רישוי, טיפולים, החלפות צמיגים וכמובן נזקים. לעומת זאת, במסלולי ליסינג פרטי תפעולי הלקוח משוחרר מכאבי הראש ה"מסורתיים" שמתלווים לרכישת רכב. כלומר, החוכר נוסע במכונית חדשה, הוא לא מוגבל בקילומטרים כמו מי שרכש מכונית וחושש מאיבוד הערך. הטיפולים והתחזוקה על חברת הליסינג וגם עלויות הביטוח מופחתות. וכמובן שהתשלום הראשוני על הרכב נמוך בהרבה ומלווה לאחר מכן בתשלומים קבועים וידועים מראש. עם תום התקופה ניתן כמובן להמשיך ולהחזיק במכונית, או לסירוגין לשדרג למכונית חדשה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לכבוד החנוכה
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים