גן עדן לרכבי ליסינג
מה קורה למכונית אשר מסיימת שלוש שנים שירות חובה בחברת ליסינג? איזה תהליך היא עוברת ולמה כדאי לכם לחשוב על מכונית מליסינג בשבילכם
בשיתוף ynet רכב חדש
מה קורה לרכבי ליסינג שסיימו קדנציה? התשובה: הם יוצאים בחזרה לשוק ומפנים מקום לרכבי ליסינג חדשים. כיצד בעצם מתרחש התהליך הזה ומדוע הוא תורם לבטיחות צי הרכב הישראלי? ובכן, על פי רשות המיסים, כמעט מחצית מהמכוניות החדשות נמכרות לציי רכב גדולים וליסינג. אלו יכולות להיות מכוניות בליסינג פרטי, ליסינג פרטי תפעולי או ליסינג תפעולי. כלומר, מסלולי תשלומים, מסלולי חכירה אשר מעניקים ללקוח הפרטי שלוות נפש הכרוכה בתחזוקה מלאה של הרכב וכמובן מסלולי חכירה של עובדים אשר מקבלים את המכונית מן החברה.
במסלולים של ליסינג פרטי תפעולי, הלקוח משלם עבור העסקה מקדמה בגובה שהלקוח בוחר. לאחר מכן הלקוח משלם 36 תשלומים בגובה שהוא קובע ושמתאים לו לצרכיו ולצרכי משפחתו - ובתום התקופה הלקוח יכול לבחור באחת משתי אפשרויות: או שהוא משתמש ביתרת הסכום כדי שהמכונית תישאר ברשותו, בדיוק כפי שהכיר אותה וידע היטב כיצד היא מתוחזקת. האפשרות השנייה היא ששאר הסכום ישמש כמקדמה לעסקת חכירה חדשה בליסינג פרטי תפעולי.
ומה קורה עם המכונית שיוצאת לשוק? לאחר סיום תקופת החכירה המכונית עוברת אל מתקני חברת הליסינג לצורך השבחה ולצורך טיפול. ליקויים מתוקנים, טיפול מקיף וקפדני מתבצע ואז המכונית מוכנה למכירה. היא ניצבת לבחירת הקונים אשר גם יכולים לבחור במסלולי תשלומים גמישים שונים. למכירה של מכונית כזו, בת שלוש שנים, יש יתרון גדול מבחינת הצרכנים בשוק הרכב המשומש: בדרך כלל מדובר במכוניות צעירות שסיימו את תקופת הליסינג. לכל היותר, מדובר במכוניות בנות שלוש וחצי עד ארבע שנים. המשמעות היא שמדובר במכוניות בטיחותיות יותר ממכוניות אחרות בהיצע מחירים מקביל.
כאשר רוכשים מכונית משומשת מקונה פרטי, בסכום מסוים, בדרך כלל מדובר במכונית שגילה הוא בקלות מעל שלוש שנים. לפעמים מדובר במכונית שגילה הוא חמש שנים ומעלה ובמקרים מסוימים אפילו במכוניות שגילן הוא יותר משבע שנים. בחברת הליסינג, הודות לפריסת התשלומים הנוחה שמאפשרת לרכוש מכונית חדישה יחסית. ולקבל אותה כנגד מקדמה נמוכה, לא צריך לשלם את כל הסכום במכה אחת.
כך אפשר לקבל מכונית חדישה בהרבה, וזה יתרון שכן במהלך השנים האחרונות ביצעה תעשיית הרכב העולמית כמה זינוקים וקפיצות מדרגה בטיחותיות, שניתן למצוא כיום בעיקר בדגמי מכוניות חדישים. שש וגם שבע כריות אוויר, מערכות בלימה אוטונומיות למחצה אשר בולמות את המכונית בלי שהנהג יצטרך להתערב וכמובן גם מערכות התראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים, חיישני חניה ועוד.
המשמעות של כל אלה היא שמי שקונה מכונית מליסינג שסיימה את תקופת החכירה, מקבל רכב שהוא אחרי טיוב ו"יישור קו" ובפועל בטיחותי יותר מרכב בגיל מתקדם יותר בשוק המשומשות. ועוד נקודה חשובה: האמינות. חברות הליסינג מטפלות במכוניותיהן במוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה ומיישמות בתחזוקת הרכבי לקחים שנצברים רק בחברות שמחזיקות ומתחזקות עשרות אלפי מכוניות בשנה.
לכן הטיפול קפדני ואין שיקולים מהסוג שיש ללקוחות פרטיים, כמו האם המינוס בבנק לוחץ ולכן ניתן אולי לדחות את הטיפול בחצי שנה עד שיהיה כסף. המשמעות היא שגם התחזוקה ברמה גבוהה ורכב שנתקע פחות יוצר פחות עוגמת נפש. בעליו יודע שהוא יכול לסמוך עליו לא רק במישור הבטיחותי, גם במישור התחזוקתי.
הצעות לרכב חדש וליסינג