עשה ואל תעשה בליסינג פרטי תפעולי
ליסינג פרטי תפעולי הוא כלי נהדר למניעת הוצאות רכב מיותרות ושימוש בכסף זמין למטרות אחרות. ובכל זאת, יש כמה כללים שכדאי לכם לשנן כדי ליהנות מהמיטב שעסקת ליסינג פרטי יכולה להעניק
בשיתוף ynet רכב חדש
ברוכים הבאים לעולם הליסינג הפרטי תפעולי, שיטה חדשה לחכירת רכב הזוכה להצלחה בלתי מבוטלת בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות. השיטה פשוטה: במקום לרכוש מכונית, לשלם סכום גבוה ולדאוג אחר כך עד כמה קיצונית תהיה ירידת הערך, כמה תעסיק אתכם התחזוקה, הטיפולים והרישוי. אך עם זאת, כמו בכל דבר, לפני שאנו ממהרים לבחור מכונית חדשה בעסקת ליסינג פרטי תפעולי, מומלץ להקפיד על כמה כללי "עשה ואל תעשה", כדי לוודא שהעסקה תהיה הטובה ביותר עבורנו.
עשה: אל תתפשרו על הרכב: לא בכל יום מקבלים רכב חדש למשפחה. מדובר במאורע משמח במיוחד שכרוך בשיקולים רבים. אך השיקולים אשר תקפים לגבי מי שקונה מכונית חדשה בכספו, אינם בהכרח אותם השיקולים שתקפים לגבי מי שמתחדש במכונית בליסינג פרטי תפעולי.
שכן מי שקונה מכונית בכספו צריך להתחשב בכל שקל. לעומת זאת, מי שחוכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי לא צריך להתפשר - ובהחלט יש על מה להתפשר. ראשית הבטיחות: לאור העובדה שגובה התשלומים החודשי נקבע על ידי החוכר וגמיש לחלוטין - מומלץ לבחור במכונית המצוידת בכמה שיותר אביזרי בטיחות: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אשר מחזירה את ההגה לנתיב הנסיעה במקרה של סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית: כל אלה שווים הרבה כסף ללקוח הפרטי אך לא לחוכר, שאינו נדרש לעשות חשבונות נפש.
שמרו על הרכב: יתרונו הגדול של רכב חדש בליסינג פרטי תפעולי הוא היותו רכב חכור: שריטה מדאיגה פחות, אפשר גם לנסוע בו הרבה יותר מה-15 אלף ק"מ שנוסעים בדרך כלל בעלי רכבים פרטיים בישראל - וזה חושף אותו כמובן ליותר זמן בכביש ולכן ליותר פוטנציאל לנזק. דווקא-ובמיוחד בגלל סיבה זו, אנו ממליצים לשמור על הרכב ולא לשכוח שזהו הרכב שלכם, אתם נוסעים בו ביום יום. אתם מבלים בו זמן רב. הרכב אומנם אינו רשום על שמכם אך חבל להרוס אותו לנוכח העובדה שמישהו ירכוש אותו בסוף היום, ועל נזק מהותי בסופו של דבר כן תידרשו לשלם.
בדקו את תנאי העסקה: לנוכח העובדה שהתשלום החודשי שמשלם החוכר בעסקת ליסינג פרטי תפעולי אינו גבוה, קיימת לעתים נטייה למהר ולסגור את העסקה בלי לקרוא את ה"אותיות הקטנות". העסקה בהחלט תחכה והתשלום הנמוך אינו חד פעמי: זהו אופיין של עסקאות חכירה בליסינג פרטי תפעולי. כאן מגיע הזמן ללמוד את השוק האמריקאי, בו חלק ניכר מן העסקאות הן עסקאות ליסינג פרטי תפעולי: האותיות הקטנות משנות.
ואפשר לחסוך עוד. המפתח הוא בדיקה מדוקדקת של האותיות הקטנות וניצול מרבי של תנאי העסקה. לדוגמה: האם ניתן להקטין את גובה ההשתתפות העצמית? האם אפשר להקטין את עלות הביטוח של נהג צעיר? במקרה של ליסינג פרטי תפעולי, חברות הליסינג נהנות מעוצמת כוח הקניה האדיר של ציי הרכב שלהן, משמע הן מקבלות הנחות גדולות (גם בביטוח ועלויות טיפולים וחלפים) שכדאי לנצל ולא לקבל כמובן מאליו.
אל תעשה: אל תהיו מודאגים מירידת ערך, כי זו לא הדאגה שלכם. בחרתם במכונית חדשה בליסינג פרטי תפעולי דווקא כדי שלא תצטרכו לדאוג מירידת הערך. זוהי דאגה של חברת הליסינג. מדוע? כי בניגוד ללקוח פרטי רגיל, אתם לא צריכים להתמודד עם המכירה, שכלל אינה נוגעת לכם. ואתם גם יודעים בדיוק את גובה התשלום החודשי שתשלמו במשך כל התקופה, עד התשלום האחרון.
אל תחרגו ממגבלת הקילומטראז',: עשו כמיטב יכולתכם לא לחרוג ממגבלת הנסועה (כלומר קילומטראז') שעליה החלטתם. חריגה גורמת קודם כל לבלאי ומעבר לכך גם מקשה על חברת הליסינג למכור את המכונית ולכן גוררת אחריה את הצורך בתשלום כספי נוסף.
עם זאת, כמובן שיש גם סוכריה: לקוח פרטי רגיל, כזה ששילם עבור המכונית, נוסע 15 אלף קילומטרים בשנה, בהחלט מספיק. המגבלה הזו מקובלת כיום ברוב משקי הבית בישראל. אך מגבלה זו אינה מדאיגה אתכם - בליסינג פרטי תפעולי מותר לנסוע יותר: אלפי קילומטרים נוספים בלי לחשוש, כך שהסיכוי שתגיעו לתקרת המגבלה בכל מקרה נמוך למדי.
אל תחששו: העסקה אינה סגורה לעד והיא הפיכה: במידה ואופי העסקה אינו מתאים לכם, או שקיימות נסיבות חדשות אחרות שהופכות את חכירת המכונית ללא כדאית, תמיד ניתן להפסיק. חברת הליסינג תקח בשמחה את המכונית בחזרה, אתם לא משועבדים לשום גוף.
הצעות לרכב חדש וליסינג