שתף קטע נבחר

מה כולל ליסינג פרטי תפעולי?

כל היתרונות במקום אחד? מדברים הרבה על ליסינג פרטי תפעולי, אבל לא הכל באמת ידוע על מה מניע רבים לבחור במסלול הזה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

ענף הרכב הישראלי נחשב כיום לענף המתפתח בקצב מהיר במיוחד. לפי הערכות בענף הרכב, בשנת 2017 צפויות להימסר כ-280 אלף מכוניות חדשות, מספר שהוא כמעט שיא של כל הזמנים עבור הענף. חלק ניכר מן המכוניות הללו עתידות להמכר כמכוניות ליסינג, וחלק ניכר לא פחות יוחכרו בליסינג פרטי תפעולי.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

אך מהו בעצם ליסינג פרטי תפעולי או יותר נכון, מהם יתרונותיו. בקצרה, ליסינג פרטי תפעולי הוא בעצם שיטת חכירה שבה החוכר נהנה מכל השירותים שמהם נהנה מי שחוכר מכונית בליסינג (מקום עבודה למשל), אך בלי שהליסינג יכביד על תלוש השכר. אה, ועוד דבר - אין "שווי שימוש".

 

בליסינג פרטי תפעולי החוכר מקבל מכונית חדשה לחלוטין מהניילונים, ובאותו מעמד נפרד לשלום מכל כאבי הראש המאפיינים רכישה של מכונית.

 

ובואו נתחיל עם נושא התשלום: מי שחוכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי משלם מקדמה עבור המכונית, ואחרי המקדמה מגיע שלב התשלומים. בליסינג פרטי תפעולי החוכר יכול לקבוע בעצמו מה יהיה גובה התשלום החודשי שישלם, וסכום זה קבוע ומוסכם מראש. כלומר אין חוסר ודאות ואין היעדר ידיעה של מה יהיה. ליסינג פרטי תפעולי מנטרל גם חלק ניכר מכאבי הראש העתידיים בכך שהוא מבטל את "גורם ההפתעה" המהווה חלק בלתי נפרד מבעלות על מכונית.

 

למשל, נושא התחזוקה שנופל על כתפיה של חברת הליסינג מא' ועד ת'. זה מתחיל בטיפולים: בעוד שבעליה של מכונית שנרכשה בסוכנות כחדשה או כמשומשת צריך לגשת למוסך לצורך טיפול, בליסינג פרטי תפעולי יש מי שידאג לקחת את המכונית למוסך. חברת הליסינג דואגת גם לטיפול, לביצועו כהלכה (שכן היא מעוניינת לשמור על הנכס). הלקוח אינו מנהל מול המוסך משא ומתן על חלפים ומחירים. וכמובן, הכי חשוב - נושא התשלום על הטיפולים נופל על כתפי חברת הליסינג ולא על כיסו. אגב, נושא השרות לא כולל רק את הטיפולים המכאניים השוטפים, שכן יש עניינים הצצים לפתע בין אם אנו רוצים בכך ובין אם לא: החלפת צמיג לדוגמה.

 

מעבר לנושא תחזוקת הרכב השוטפת, יש גם ביטוח: בעוד שברכב של לקוח רגיל, הוא זה שאמור לבטח את המכונית, מי שחכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי נהנה מיכולת הקניה המוגדלת של חברת הליסינג ויכול כך לקבל מחירים מצוינים השמורים לחברה אשר מחזיקה בצי של עשרות אלפי מכוניות - וכולן מבוטחות.

 

יתרון כוח הקניה הביטוחי מתגלה במיוחד כאשר יש בבית נהג צעיר: ברכב בליסינג פרטי תפעולי יש מחירים מצוינים לנהג צעיר, שבעליהם של מכוניות בבעלות פרטית אינם יכולים לקבל. ליתרון הגודל של חברות הליסינג יש יתרון נוסף: במקרה של תאונה יש פחות ריצות, פחות כאבי ראש ואין בכלל התעסקות עם סוכני ביטוח, שמאים וכל כאבי הראש המתלווים להליך כזה.

 

בסופו של דבר, עסקת חכירה בליסינג פרטי תפעולי אינה רק עסקת חכירה משתלמת כלכלית, זו עסקה המוודאת שהנוהג ברכב יחווה פחות כאבי ראש במהלך חיי המכונית ויוכל לשדרג למכונית חדשה עם תום תקופת העסקה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
צילום: AFP
מכוניות, ועוד מכוניות
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים