שתף קטע נבחר

הגיל השלישי

הגוזלים עזבו את הקן, המשכנתא כבר מזמן שולמה. הנה פתרונות של תחבורה לבני הגיל השלישי, להנאות ולקשיים שמגיעים עם זה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מעבר אל הגיל השלישי הוא מעבר חשוב: לא זו בלבד שהילדים עוזבים את הקן: כעת גם הדאגות הכלכליות מעט פחות מציקות. והצרכים משתנים גם הם: אין יותר צורך ברכב משפחתי גדול או במיניוואן, גם לא ברכב שטח גדול ורב-מושבים. אך עם זאת, אפשר גם להתפנק, כלומר מפלס הדרישות עולה: מדובר בשלב בחיים שבו הנוחות וההנאה תופסות מקום לא פחות חשוב מהשימושיות. וכך תבחרו ביעילות רכב בליסינג פרטי תפעולי המתאים לגיל השלישי:

 

הגיל השלישי - יותר זמן פנאי (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
הגיל השלישי - יותר זמן פנאי(צילום: Shutterstock)

 

ראשית יש לבדוק מי ייסע ברכב. התשובה היא כמובן "בני הזוג", אך לאלה יש רשימת דרישות מכובדת. ומעבר לכך, לפעמים מתווספים לנסיעה גם "טרמפיסטים" - נכדים, ילדים וחברים. השאלה הראשונה שיש לשאול היא עד כמה הרכב מרווח בחלקו הקדמי: כדי שהנהג והנוסע יוכלו לנסוע בניחותא. גם הכניסה והיציאה מהרכב עשויים להיות מרכיב חשוב מאד בבחירתו. רק לאחר מכן נשאלת השאלה כמה נוסעים ישבו מאחור אם בכלל. אם מאחור ישבו נוסעים פעם בשבוע, או בשבועיים, אז אין כל צורך ברכב גדול. גם מטען בדרך כלל אין לנוסעים.

 

מעבר לסוגיית הגודל ישנה סוגיית הנוחות והבטיחות: בעבר, מכונית קטנה הייתה משולה למכונית לא בטוחה ולא מאובזרת. בשנים האחרונות, עם עליית הפופולאריות של המכוניות הקטנות התווספו להן אבזור ומערכות בטיחות לכן יש לשאול: כמה כריות אוויר יש למכונית. אילו מערכות בטיחות יש בה? למכוניות חדשות בעלות מערכות בטיחות אקטיביות כמו שמירה על נתיב, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית יתרונות אדירים לבני הגיל השלישי.

 

וגם כל יתר אביזרי הנוחות: למשל, האם יש בקרת אקלים או מזגן רגיל? האם מושב הנהג מתכוונן רק לרוחק, או גם לגובה? האם ההגה מתכוונן רק למעלה ולמטה, או גם למרחק? לכאורה שאלות פעוטות אך שאלות שכדאי לשאול בגיל השלישי כשיש זמן להתענג על הנהיגה, ופנאי וצורך במוצר שמתאים באופן מושלם. שכן מדוע לחכור מכונית שמתאימה לצרכים "כמעט", כשאפשר בשלב זה בחיים ליהנות ממוצר שמתאים לצרכים באופן מלא?

 

מעבר לסוגיית הגודל והאבזור, ישנו כמובן גם נושא צריכת הדלק ואיכות הסביבה: כיום ישנם סוגים רבים של מכוניות המשווקים בישראל, ולכל אחד יש נתון שונה של צריכת דלק. מצריכת הדלק נגזרת לרוב גם מידת זיהום האוויר שהרכב פולט. מומלץ לבדוק היטב באמצעים המקובלים מהי צריכת הדלק הרשמית של הרכב ומהו הציון הירוק שלו - מדד מיוחד אשר מופיע בכל פרסומת של רכב ובכל אתר של מכירת רכב חדש, אשר מייצג את פליטת המזהמים של הרכב. ככל שהציון יותר נמוך, כך הוא יותר "ירוק".

 

וכמובן-ישנו עניין הכסף. כלומר, מחיר הרכב. הגיל השלישי הוא אותו שלב בחיים, בו היכולת הפיננסית בדרך כלל הופכת יותר נוחה: אין יותר הוצאות פתאומיות, אין ילדים קטנים וכנראה שהבית שבו בחרתם לחיות ישרת אתכם עוד שנים רבות. ודווקא מסיבה זו, לכסף שמושקע בבנק יש חשיבות גבוהה הרבה יותר מכסף שמסתובב על הכביש: בעוד שבעסקת רכישה רגילה הלקוח נדרש לשלם עבור המכונית, בליסינג פרטי תפעולי יכול הלקוח לשלם מקדמה ולאחר מכן לשלם תשלום חודשי קבוע.

 

וכמובן, לליסינג פרטי תפעולי יש יתרון משמעותי נוסף: אין תחזוקה כמעט. בעוד שבעליה של מכונית שנרכשה מיבואן הרכב צריך לנסוע במכונית ולדאוג לכל תחזוקתה, החל בטיפול במוסך וכלה בכל אירוע לא נעים אחר, במסלולי ליסינג פרטי תפעולי, חברת הליסינג היא זו שנושאת בנטל התחזוקה באופן קפדני. התוצאה: פחות דאגות לא רק בחשבון הבנק: אלא גם בתחום התחזוקה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים