שתף קטע נבחר
 

העצלנות משתלמת

בעולם הדיגיטלי צריך קודם כל לרסן את הדחף לרוץ בין אולמות התצוגה של יבואני הרכב, לשמוע בנימוס שעות של נאומים מאנשי מכירות ולצבור ערימה מרשימה של קטלוגים מודפסים. צריך פשוט לשבת מול המסך של המחשב וללחוץ על כפתור "ליסינג פרטי תפעולי"

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

העצלנות משתלמת. זו עובדה. רגע, לפני שתיפטרו את דברינו כאגדה או דברים שנאמרו באיזו רוח שטות, הנה כמה דוגמאות שיבהירו לכם שעצלנות דווקא עובדת. ראו לדוגמה את המשלוחים שאנו עושים מן הסופרמרקט השכונתי: בעבר נהגנו לכתת רגליים אל השוק, לפחות עד לפני כעשרים שנים. בשוק סחבנו סלים, לפעמים עגלה. כיום השוק הוא מעין צורת בילוי שנדחק על-ידי הסופרים השכונתיים.

 

 

אך גם לסופרמרקט כבר אין לנו יכולת, או כוח, ללכת: יורד גשם, חם מדי, הדרך ארוכה. וכך נולדו המשלוחים. אך גם זה לא הספיק: כיום אנו קונים מצרכים בסופרמרקט במקרים רבים באמצעות האינטרנט. את הזמן שלנו בהחלט חסכנו, אך גם כסף חסכנו: מכיוון שרשתות השיווק הגדולות יודעות היטב שהצרכנים נוהרים אל אתריהן, הן מכניסות מבצעים, הטבות והנחות מיוחדים לרוכשים באתר. הרווח כולו של הצרכן.

 

גם בהזמנת טיסה, לפעמים העצלנות משתלמת: בעבר נהגנו להגיע אל סוכן נסיעות, לשרוף שעות, להתמקח, להתווכח ולקוות שיצאנו עם העסקה הטובה ביותר. כיום אנו כבר לא ממש רוצים לצאת מהבית כדי להזמין טיסה: אפשר לפתוח מנוע חיפוש כי אין לנו כוח לצאת מהבית. התוצאה היא שאנו נחשפים למגוון מסחרר של מחירים, חבילות, עסקאות ודילים. התחרות, למרבה האירוניה, מונעת מעצלנות של הצרכן שגרמה לגופים שעוסקים בתחום למקד את מאמציהם בצרכנים ה"עצלנים", הגולשים. וגם בתחום התעופה לעתים דווקא מי שמתעצל, מנצל. כי ישנם דילים שצצים דווקא ברגע האחרון, כך שלפעמים דווקא העצלן הוא זה שמרוויח.

 

גם בליסינג העצלנות דווקא משתלמת. רק שקשה להגדיר אותה באמת כעצלנות, זוהי יותר צרכנות. צרכנות נכונה: בעוד שלקוח רגיל ייקח לעצמו שבוע או שבועיים, ייסע לסוכנויות הרכב, יכתת רגליים בין המכוניות, ייקח מפרטים ויתווכח על מחירים, לקוח "עצלן" יבחר בליסינג פרטי תפעולי, מכיוון שחכירה דווקא יותר משתלמת מעסקת רכישה.

 

ראשית, בחכירה הלקוח לא צריך לשלם את מלוא סכום הרכישה של הרכב. המשמעות היא שאפשר להשתמש בכסף (ומדובר בסכום נאה) למטרות אחרות, החל בנופש ופנאי וכלה בהשקעות נכונות. כבר: אחד אפס לעצלנות. מעבר לכך, ישנו עניין התשלומים: הכסף יושב בבנק והתשלום החודשי, כאשר הוא מחושב ומתוכנן נכון, עומד על מאות שקלים בלבד שאינם מכבידים על המאזן המשפחתי. שתיים אפס לעצלנים. וישנה כמובן גם התחזוקה: בעוד שלקוח רגיל משלם למוסך, למבחן הרישוי, אפילו לפנצ'רמעכר, לקוח "עצלן" אינו נושא בעלויות הללו.

 

וגם ישנו הביטוח: לקוח רגיל יצטרך לפנות לסוכן הביטוח. הוא יצטרך להזין את כל פרטיו, פרטי ילדיו, עברו התאונתי וכיוצא בזאת. הלקוח ה"עצלן" פשוט יבחר בחבילת ביטוח אשר ניתנת בעסקת ליסינג פרטי תפעולי, בלי סוכנים, בלי עמלות, בלי ריצות, ויוכל לחסוך סכומים נאים ולקבל הצעות זולות לביטוח ביחס ללקוח שאינו "עצלן". וכמובן: המכירה. לקוח שאינו "עצלן" יצטרך למכור את המכונית. לפרסם אותה. לפגוש לקוחות פוטנציאליים, להתווכח, להתמקח, להתפשר וכל זה בתהליך שעלול לקחת שבועות.

 

הלקוח ה"עצלן?". את הזמן היה הוא ינצל למטרות אחרות. אולי לנופש. המסקנה? לפעמים העצל יכול ללמד את הנמלה דבר או שניים, לפחות בכל הקשור בחכירה של מכונית חדשה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים