שתף קטע נבחר

מרגישים תקועים

לפעמים קשה לצאת ממערכת יחסים, בעיקר כשזו ארוכה ורגשות וזכרונות מעורבים בה. אבל מה עושים כשאתה מגלה שאף אחד לא ממש רוצה את האקסית שלך? ולמה לוקח כל-כך הרבה זמן למכור את המכונית המשומשת?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

כמה זמן לוקח למכור בישראל מכונית משומשת? התשובה: תלוי בסוג המכונית. אבל לא רק: משך המכירה של מכונית משומשת תלוי בין היתר גם בנסיבות, בצבע, בקילומטראז', במצב ובעוד הרבה גורמים שחלקם קשורים לעולמות של הרגש ואפילו מיתוסים עירוניים.

 

רכב (צילום: AFP)
כמה זמן למכור אוטו?(צילום: AFP)

 

תהליך מכירת מכונית משומשת מוכר היטב, ועלול להיות מתסכל במיוחד. מפרסמים את המכונית בלוחות החינמיים ברשת ואולי אפילו טורחים לשים שלט יצירתי במיוחד על שמשה אחת או שלוש. ואז מגיעים הטלפונים הראשונים מסוחרי המכוניות המשומשות. הם בדרך כלל מתעדכנים מדי דקה אילו מכוניות חדשות מופיעות בלוחות וממהרים להתקשר אל המוכרים. סוחרי מכוניות משומשות צריכים כמובן להרוויח - ובמידה שתכסה את ההוצאות שלהם. לכן אנו עלולים במקרים מסוימים למצוא עצמנו ניצבים בפני מבול של טענות, מענות, האשמות וניסיונות להוריד מחיר, גם אם מדובר במכונית במצב מושלם לחלוטין. כזו שהם אפילו לא ראו.

 

אם לא נמכור בסוף ובזול לסוחר, ישנם הקונים פרטיים, שחלקם מבינים יותר ברכב אך חלקם גם מבינים פחות. מה שלא מפריע לאף אחד מהם להתחזות לסוחר ממולח. כך נוצר מצב בו "מבול" של קונים מגיע אל ביתכם, יודע היכן אתם גרים, עושה כל שביכולתו להפחית ממחירה של מכוניתכם האהובה, זו שטיפחתם במשך שנים ואפילו דאגתם לה כשנשארה לבד בחורש באותה מסיבת טבע.

 

ואז הגענו כמובן לבדיקה במכון: קונה נבוך ומוכר נבוך עוד יותר ניגשים לבדיקה של מכון, שמוכן לפרק את המכונית לגורמיה כדי לחשוף כל בעיה שקיימת במכונית, בין אם אמיתית ובין אם פחות. המוכר יסביר לקונה שמכון הבדיקה מעוניין לכסות את עצמו למקרה של נזק, וקונה יסביר למוכר שהבעיות מציאותיות לחלוטין. יהיה ויכוח. וכמובן שיש לשלם על הבדיקה, שבעצמה לעתים אינה זולה - כמה מאות שקלים וחצי יום עבודה שהלך פלוס בוס עצבני. האם עסקה תיסגר? לפעמים לא, יש קונים שלא יודעים לקרוא בדיקה של מכון. יש מוכרים שלא יודעים לתחזק מכונית.

 

וזה יכול לקחת שבועות, אפילו חודשים, כשבתחילת כל חודש אתם פותחים ברעד את המחירון רק כדי לראות את הערך שצנח בעוד אחוזים רבים.

 

התרחיש הזה, של מכירת המכונית, מציאותי לגמרי כי כך מוכרים כיום מכונית בישראל. בגלל עודפי ההיצע האדירים - פועל יוצא של מסירת מעל ל-270 אלף מכוניות בישראל מדי שנה בשנים האחרונות - נוצרו בשוק הרכב המשומש עודפי היצע כבדים. למען האמת, כבר קשה לנווט בלוחות המודעות המקוונים כדי למצוא מכונית טובה. ומי שרוצה שמכוניתו תבלוט בין אלפי מכוניות דומות לה צריך להשקיע, לרפרש, לעדכן, זה לוקח זמן.

 

תמיד תהיה מכונית עם נתונים טובים יותר, תמיד יהיה סוחר מכוניות שיודע כיצד להציג את מכוניתו המשומשת באופן יותר משכנע מכם. ויש גם רשתות גדולות שמעניקות אשראי, תנאי טרייד-אין ואפילו כמה חודשי אחריות. יתרונות שלכם, כלקוח פרטי, פשוט אין יכולת להעניק.

 

כתוצאה מכך, הישראלי הממוצע שמעוניין למכור את מכוניתו המשומשת צריך להכין מראש הרבה סבלנות (או למכור ממש בזול): על פי נתוני לוחות המכירה הגדולים, כדי למכור מכונית צריך להמתין בין שבועיים במקרה הטוב, כלומר במכירה של מכונית מדגם נחשק ומבוקש - ועד שלושה חודשים במקרה הרע, של מכונית מדגם שאינו נחשק ואינו מבוקש.

 

שלושה חודשים של שיחות, המתנה, התמקחויות, מבקרים לא בהכרח רצויים אצלנו בחניה. בדרך כלל, שלושה חודשים פירושם כמובן שצריך להתפשר במחיר, כי מה לעשות שלא כל רכב נמכר. וגם במהלך שלושה חודשים מכונית משומשת עלולה לאבד אפילו עד חמישה אחוזים מערכה, כי מחירונים חדשים מתפרסמים מדי חודש, זוהי עובדה. ואגב, לכן לקראת סוף חודש, מועד פרסום המחירון החדש והזול יותר, יהיה גם יותר קשה למכור.

 

זה מה יש. לכן יותר ויותר ישראלים מעדיפים לבחור בליסינג פרטי תפעולי, הלקוח משלם מקדמה שהוא בוחר, לאחר מכן תשלום חודשי נוח בגובה שהלקוח בוחר, ובסוף התקופה ניתן להשתמש בתשלום האחרון כמקדמה לרכב החדש. התחזוקה: על חברת הליסינג. המכירה: על חברת הליסינג. השקט והשלווה: על הלקוח.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים