כמה זמן לוקח למכור מכונית משומשת
במצב שבו שוק הרכב מוצף במכוניות משומשות ומוכר פרטי צריך להתמודד מול סוחרים גדולים שנותנים גם אחריות ומימון, קשה היום יותר מתמיד למכור את המכונית הישנה. אבל כך תפצחו את המערכת
בשיתןף ynet רכב חדש
כמה זמן ייקח לכם למכור מכונית משומשת? זה תלוי בהרבה גורמים. למשל בעונה, כי יש ישראלים שלא קונים מכוניות בחורף. ויש ישראלים שלא קונים מכוניות בקיץ. מעבר לכך, זה תלוי גם בנסיבות: יש מלחמה? אין מלחמה? מה מצב המשק? ומעבר לכך, זה תלוי גם כמובן במכונית עצמה: מה מצבה? חדשה? לא חדשה? עברה תאונה? קיבלה מכה בחניה?
אבל זה לא רק זה: זה תלוי גם באיזה סוג מכונית: הלכתם על בטוח ובחרתם מכונית יפנית חדשה אבל אז מתברר שהמתחרים של היפנים הצליחו להציג מכונית שמתחרה במכונית היפנית והיא הורידה את הביקוש לחלוטין. או שיבואן הרכב בדיוק יצא במבצע על המכונית הזו בשוק הרכב החדש - וזה אומר שלכם לא יהיה קל למכור את המכונית שלכם, מהסיבה הפשוטה שאפשר לרכוש כזו מכונית בדיוק, אבל חדשה, ולשלם עליה סכום יחסית קטן שבעצם הופך את המכונית שלכם ללא כדאית.
ואם רציתם מכונית משפחתית, בגלל שיש לכם משפחה ושני ילדים, אבל הקונים בדיוק החליטו עכשיו שהם רוצים ג'יפון? זה תרחיש ריאלי ובהחלט מוכר היטב.
אז נכון שלכל סיר יש מכסה, וככה זה עובד. הבעיה היא שכדי להתאים את המכסה לסיר צריכים שני גורמים עיקריים שלא לכל אחד יש: זמן וכסף. כלומר, כדי למכור את המכונית שלנו אנחנו צריכים שיגיע קונה שישלם, אך הקונה הזה עלול לא להגיע במשך שבועות. לפי נתוני לוחות המכירה, יש כיום מותגי מכוניות בישראל שכדי למכור אותם נדרשים חודשים, מה ששם אותנו במצב מאוד לא נעים אם נגיד שיש לנו מכונית חדשה שעומדת וממתינה לנו כבר במרכז המסירה, ואנחנו עדיין מחכים לקונה שיגיע כדי לקחת את המכונית הישנה.
ודרך אגב, לא כל הקונים רציניים: חלק גדול מאוד מהעסקאות למכירה וקניה של מכוניות מיד שניה עלולות ליפול בין הקרשים מכיוון שהקונה התחרט ברגע האחרון ואנחנו כבר קיווינו שהכל הסתדר, אחרי שהכנסנו אדם זר אלינו הביתה, בילינו איתו יום שלם בבדיקות במכון, הזענו על הבדיקה והתווכחנו על המחיר. זה לא תרחיש דמיוני וזה יכול לקרות לכל אחד אפילו כמה פעמים, כי זה מצב השוק.
וכמובן שיש גם את המחיר: כמה בעצם צריך להוריד על מכונית משומשת? קשה להגיד, זה תלוי בקונה ובמוכר, אבל מה שבטוח, המחיר יהיה מחיר נמוך יותר מהמחיר ששמנו על המכונית מלכתחילה מכיוון שמדובר במכונית משומשת. פעמים רבות בגלל גודש ההיצע גם המחירון הרשמי כבר לא מהווה אמת מידה והעסקאות נסגרות אחוזים רבים מתחת למחיר המומלץ.
מכוניות משומשות מאבדות כיום ערך מהר: זה מתחיל ריאלית בעשרה אחוז לדגמים פופולאריים ומגיע עד אפילו 20% של ירידת ערך ריאלית לדגמים שאינם פופולאריים. ירידת הערך הזו לא משקפת רק את מה שמתרחש במחירוני הרכב: עבור הרבה ישראלים, מחירוני הרכב הם בגדר המלצה בלבד. הם רוצים להוריד יותר ולחתור לעסקה טובה ככל האפשר, שלפעמים אינה מגיעה להבשלה. כל הסחר והמכר הזה עלול להיות מאוד מתיש למי שאינו סוחר מכוניות מקצועי, ובפועל רובנו לא סוחרי מכוניות מקצועיים.
לכן כדי לשבור את מעגל האימה הזה, יותר ויותר ישראלים בוחרים בליסינג פרטי תפעולי. השיטה פשוטה: החוכר שם עבור הרכב מקדמה שנקבעת על ידו. אחרי המקדמה יש לשלם תשלומים חודשיים שגובהם נגזר מגובה המקדמה. ועם סוף תקופת העסקה אפשר להשתמש בתשלום האחרון כמקדמה לעסקה הבאה. בליסינג פרטי תפעולי אין שום צורך להתמודד עם מכירת הרכב לסוחרים או ללקוחות פרטיים ובכל נקודה בזמן אפשר להחליף את הרכב או לצאת מהעסקה על פי התנאים שנקבעו.
הצעות לרכב חדש וליסינג