מכונית חדשה בלי לשלם את כל הסכום
המשק בלימבו כבר זמן מה - האם זה זמן טוב להוציא מאה אלף שקלים או יותר על מכונית חדשה?
בשיתוף ynet רכב חדש
המשק הישראלי צפוי ככל הנראה להיכנס למיתון. זה בפירוש לא ניחוש או נבואה קודרת, שכן כלכלנים עוסקים בזה לא מעט בחודשים האחרונים. מיתון פירושו שאין לישראלים יותר מדי כסף פנוי לבזבז. מיתון פירושו שסחורות נמכרות במחירים נמוכים מכפי שרצינו. מיתון עלול להתבטא גם אבטלה ומיתון זה גם פיטורים. דווקא בזמנים כאלה חשוב שיהיה לנו "משהו בצד", או לפחות איזו תכנית פעולה למקרה שמשהו יקרה, כמו שאומרים.
בין היתר נזרקים לאוויר ביטויים כגון "בועת אשראי", "רכישות מיותרות" ו"הלוואות גדולות", שכולם ממחישים את מצבו של המשק הישראלי: כסף אין לנו לבזבז, אך לטוס לחוץ לארץ אנחנו ממש אוהבים. אנחנו גם אוהבים להסתובב בקניונים. אוהבים בגדים. אוהבים שעונים נחשבים. ויש לנו גם הוצאות שעלינו להוציא אם אנחנו אוהבים וגם אם לא, החל במשכנתא וכלה במזון.
דווקא משום כך ראוי להמחיש כיום, יותר מתמיד, את חשיבותן של עסקאות ליסינג פרטי תפעולי. מה זה ליסינג פרטי תפעולי? זו שיטה שנהוגה בדרך כלל בארצות הברית, שם הלקוח משלם עבור הרכב מקדמה בגובה שהלקוח בעצמו קובע. המקדמה משולמת לפי יכולת הלקוח וקובעת את גובהם של התשלומים שהחוכר ישלם במהלך שלושים ושישה החודשים הבאים.
התשלומים אינם גבוהים אם החוכר מתנהל בחוכמה ואילו בסוף התקופה, הלקוח משלם תשלום סופי - יתרת הסכום. לחילופין, החוכר יכול להחליט כי יתרת הסכום תשמש כמקדמה למכונית הבאה. כלומר, אין בעצם צורך לשלם את מחיר הרכב המלא אלא רק את המקדמה, ולאחר מכן את התשלום החודשי.
אם נשווה את זה למצב בו הלקוח צריך לרכוש מכונית חדשה, היתרון ברור. במכונית חדשה הלקוח צריך לשלם ליבואן הרכב את מלוא הסכום שמשמש לקניית המכונית, אחרת המכונית לא משוחררת מהנמל. זה סכום שיכול בקלות להגיע לעשרות אלפי שקלים ולפעמים גם למאות אלפים, שבעצם יכלו "לשבת" בבנק ולשמש אותנו ביום סגריר.
בנוסף, במקרה שבו קונים מכונית בסוכנות, במצב בו יש צורך למכור את המכונית כדי להשיג כסף זמין, קשה לדעת האם המכונית תימכר ואם כן, בטוח בהפסד. כל זה בזמן שיכולנו להחזיק בבנק אפילו מאה אלף שקלים או יותר.
ויש עוד נקודה חשובה למחשבה: בליסינג פרטי תפעולי לא רק שניתן להחזיר את המכונית מתי שרוצים ובעצם להפסיק לשלם את התשלומים, אלא שכל נושא תחזוקת הרכב, שבהחלט יכול להדיר שינה בזמנים שאינם טובים, נופל על כתפיה של חברת הליסינג.
אפילו הטסטים השנתיים מבוצעים על ידה. זו לא טעות: לחברת הליסינג יש אינטרס ברור לשמור על המכונית במצב תחזוקתי מצוין, מכיוון שבבוא היום יצטרכו למכור אותה בסכום גבוה ככל האפשר. ולכן כדאי לתקן כל תקלה, לדאוג למבחני הרישוי, אפילו לדאוג שהצמיגים יהיו במצב טוב.
ואגב כסף פנוי, אשר לשם שינוי אנחנו לא מבזבזים אלא דווקא חוסכים: בליסינג פרטי תפעולי הביטוח מוזל ביחס לביטוח בפורמט בעלות אחר. הסיבה לכך היא כוח הקניה של חברות הליסינג, שמנצלות את העובדה שצי הרכב שלהן ענק ולכן מקבל עלויות ביטוח נמוכות יותר.
הביטוחים המוזלים תקפים אפילו לגבי נהג צעיר, או חדש, שבדרך כלל מעלה את העלויות של הביטוחים באופן ניכר. וכך, בבוא היום בו באמת נזדקק לכסף שחסכנו, לא נצטרך לומר לנהג הצעיר בבית שעליו לרדת מן המכונית. כך ניתן לחסוך כסף בליסינג פרטי תפעולי, למרות שבעצם לא קנינו שום דבר שאינו נחוץ לנו מלכתחילה. וגם ליהנות ממכונית חדישה, חסכונית בדלק ובטוחה יותר מתמיד.
הצעות לרכב חדש וליסינג