איך לא להיתקע עם מכונית משומשת
קשה למכור מכונית יד שנייה וזו כבר עובדה ידועה, אך עוד יותר קשה למכור מכונית בקיץ, וזה ממש עכשיו. הנה הדרך שבה תפצחו את השיטה
בשיתוף ynet רכב חדש
לא כדאי למכור מכונית משומשת בקיץ. זו עובדה ידועה, תשאלו את כל מי שמבין קצת במכירה של מכוניות משומשות. זה בגלל שהשוק עכשיו רדום, שכן עם ישראל לא נמצא עכשיו בארץ - כי כולם בחופש. וגם אם כן, אז הראש במקומות אחרים. וחוץ מזה הילדים בדיוק סיימו עכשיו את הלימודים ויוצאים לחופש הגדול וזה אומר שלישראלים אין עכשיו כסף להוציא על מכונית משומשת.
אז עדיף למכור את המכונית המשומשת כשיגיעו החגים. אבל בחגים זה גם לא אידיאלי, כי בחגים אף אחד לא בארץ. כולם בחופשה, ובכלל צריך כסף בשביל החגים. אז תחכו עד "אחרי החגים", אבל זה גם לא טוב כי כמו שכל מי שמבין טיפונת במכוניות משומשות, בדיוק התחיל בית ספר, יש המון מבצעי "סופשנה" של יבואני הרכב ובכלל חוזרים לעבודה ולך תתעסק עכשיו עם מכירה של מכונית משומשת, כשאף אחד לא רוצה לקנות. אז לחכות לחורף? מי קונה מכונית משומשת בחורף? עם גשם, אי אפשר לראות את המכונית.
בקיצור, לפעמים נדמה שכל חודש וכל שבוע בשנה הם מועדים לא מתאימים לקניה ולמכירה של מכונית משומשת. לפעמים אלו רק תירוצים של הקונים שמעוניינים להוריד ככה עוד כמה שקלים מהמחיר, ולמען האמת זה כאב ראש לא קטן למוכרים. בכלל, שוק הרכב המשומש בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה אמיתית: מספר המכוניות החדשות שנמכרות בישראל חצה מזמן את רף ה-270 אלף מכוניות וזה אומר שיש בשוק המון מכוניות משומשות. וזה שיש המון מכוניות משומשות אומר שעל כל לקוח פרטי שסתם מעוניין למכור את המשומשת כדי לקנות מכונית חדשה, יש עשרה סוחרים ועוד חמש חברות ליסינג, והם מעניקים ללקוחות דברים שמוכרים פרטיים לא מעניקים.
מה למשל? מוכר פרטי לא יכול לתת למישהו אחריות על המנוע והגיר. אז הקונים מצמצמים סיכונים והולכים לקנות במגרש. מוכר פרטי לא יכול לתת מימון. והכי חמור: למוכר פרטי אין את הזמן והכסף והיכולת או המשאבים להשקיע מבחינת פרסום ושיווק את מה שמשקיעים סוחרים גדולים וגופים שמתמחים במכירת רכב. אז אין פלא שהמוכרים הפרטיים נופלים בין הכיסאות. כשבמצב הקיים סוחרים תופסים את רוב המקומות בלוחות המכירה. המכונית שאתם פרסמתם נדחקת מהר מאוד למקום ה-300 ברשימת המכוניות למכירה בלוחות. מי בכלל יראה אותה?
ונגיד שמישהו קלט את התכשיט המשפחתי, גאוותך רק לפני שנתיים. לך תתמודד עם מוכרים אחרים שמורידים מחירים רק כדי להיפטר מהרכב. וגם הלקוחות כיום לא פראיירים, הם יודעים טוב מאוד כמה כסף צריך להוריד. הנה התשובה: כמה שיותר. למי שיש עצבים להתחיל את היום בשיחות טלפון עם לקוחות שמבטיחים לבוא אם יורידו להם 30% ובסוף לא מגיעים, שיהיה בהצלחה. מה לעשות, זה מצב השוק.
עם זאת, מצב שוק הרכב המשומש לא חייב להיות כך וכל כאבי הראש שכרוכים בסיטואציה הזו בהחלט יכולים להימנע באמצעות בחירה פשוטה בליסינג פרטי תפעולי. כיצד עושים זאת? זה פשוט: משלמים עבור הרכב מקדמה ראשונית, שאת היקפה הלקוח קובע. גובה המקדמה הראשונית מהווה נקודת ייחוס שבאמצעותה אפשר לקבוע את גובה התשלומים החודשיים. ובסוף התקופה משלמים את יתרת הסכום או לחילופין משתמשים בה כמקדמה עבור הרכב הבא. וכך אין שום צורך למכור מכונית משומשת.
בסוף התקופה היא חוזרת ישירות אל חברת הליסינג וזה כל הסיפור. זה לא קשה. ובנוסף, אפשר גם לעצור באמצע העסקה ולהחזיר את המכונית החכורה אל חברת הליסינג, זה לא קשה וחברת הליסינג זקוקה לרכבים למכירה. היתרון הגדול של השיטה: בליסינג פרטי תפעולי לא צריך להתמקח ולא צריך להתווכח. אין יותר צורך למכור מכוניות משומשות. ועוד נקודה: בליסינג פרטי תפעולי אין תחזוקה. החוזה כולל את הטיפולים, הרישוי, הכול. גם את הביטוחים היקרים.
הצעות לרכב חדש וליסינג