4 שאלות בדרך למכונית הכי טובה בשבילכם
פעמים רבות השאלה הנכונה חשובה הרבה יותר מהתשובות שתקבלו לדברים שלא באמת מעניינים אתכם. הנה השאלות הנכונות
בשיתוף ynet רכב חדש
טוב, הגיע הזמן להתחדש ולהביא הביתה מכונית חדשה. עבור ישראלים רבים מדובר ביום מרגש למדי ובצדק, מכונית היא בת לוויה שאיתה אנחנו צריכים לבלות לא מעט שעות ביממה. סומכים עליה, מתגאים בה, היא עושה את מה שצריך. אולי זו הסיבה מדוע להביא מכונית חדשה הביתה זה בראש ובראשונה עניין אמוציונלי. אך למעשה צריך לפעול לפי כמה קווים מנחים פשוטים מאוד כדי לצאת מרוצים. לשאול כמה שאלות פשוטות שמיועדות לוודא שנצא לכביש עם חיוך על הפנים.
שאלה ראשונה: האם זה משתלם? כן, משתלם. פעמים רבות, עניין הרכישה מגיע מהלב ולא מהראש, אך בסופו של דבר עלינו לשאול האם זה משתלם. ברכישה של מכונית חדשה התשובה, כך יסביר לכם כל אחד שקצת מבין, היא שלא. זה לא משתלם.
מכונית היא מוצר שיש לו אבדן ערך אדיר, עשרה אחוזים בשנה זו רק נקודת ההתחלה. זה מאוד פשוט: המכונית עולה על הכביש וישר מאבדת ערך. אובדן הערך בספרים הוא כמובן רק ההתחלה, בפועל היא עלולה להימכר בפחות כסף. ובנוסף יש לנו את עניין התחזוקה: טסטים. טיפולים. צמיגים. ועוד, כמו שאומרים.
בליסינג פרטי תפעולי זה כמובן לא מורגש, כי את נושא הרכישה חברת הליסינג מכסה. הלקוח רק שם על מכוניתו מקדמה ותשלומים חודשיים. אבדן הערך אינו דאגה של הלקוח. ומעבר לכך, גם נושא תחזוקת המכונית אינו באחריותו של הלקוח, אלא של חברת הליסינג.
שאלה שניה: האם אנו יוצאים מרוצים? זה נשמע מוזר, נכון? איך בעצם אנחנו קונים מכונית ויוצאים לא מרוצים, מה, אנחנו לא מפעילים את השכל כשאנחנו קונים מכונית? ובכן כן, ברור שאנחנו חושבים לפני אבל יש המון שיקולים שמקשים על השכל הישר לפעול. בעיקר שיקולים כלכליים. מה לעשות, כולם רוצים מכונית יוקרה אבל לא כולם יכולים לקנות מכונית יוקרה.
אבל זה לא רק זה: כולם כמובן רוצים מכונית שתהיה יותר בטיחותית אבל מסתפקים בפחות. כולם רוצים מכונית שתהיה יותר מדליקה, זו לא בושה לרצות ג'יפון. וכולם רוצים מכונית שתהיה יותר מרווחת, יותר נוחה ויותר נעימה או יותר חזקה. אבל כאמור מציאות לחוד ורצונות לחוד. אז צריך להתפשר. בליסינג פרטי תפעולי אין בעיות כאלה, כי כדי לרכוש רכב עם בטיחות משודרגת, או לסירוגין רכב שבו אנחנו באמת חפצים, לא צריך להוסיף הרבה כסף.
בליסינג פרטי תפעולי אולי לא נקנה למבורגיני, אך כן נוכח לבחור ברכב פנאי שרצינו במקום במכונית משפחתית, או בדגם שידוע כדגם נוח יותר, בלי להוסיף עשרים או שלושים אלף שקלים למחיר. ההבדל מתבטא בגובה המקדמה ובגובה התשלום החודשי. וזה אומר שהנטל אינו כבד, אפשר גם לנסוע במכונית ולהיות משוחרר מדיסוננס קוגניטיבי.
שאלה שלישית: האם ניפול בסעיפים הנסתרים? התשובה תלויה מאוד במכונית, תלויה במוכר, תלויה בהרבה גורמים. אין מה לעשות, שוק הרכב הישראלי טומן בחובו הפתעות ולא כולן הן הפתעות נעימות. אפשר למשל להזמין מכונית חדשה ולגלות שזמני האספקה שלה משתרעים על כמה חודשים. אפשר לרצות שהמכונית תהיה מצוידת באביזרי בטיחות מקוריים ואז לגלות שבדגם שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו אין את האביזרים המקוריים.
ואפשר לגלות שחבילות השרות ה"נדיבות" שמוצעות אצל היבואנים אינן כוללות הרבה דברים. בליסינג פרטי תפעולי אין בעיות כאלה. זמני האספקה הם מהירים. ומעבר לכך לא צריך להתפשר ולהתאכזב: התשלום הראשוני אינו גבוה, אז מדוע להתפשר על אביזרי הבטיחות?
שאלה רביעית: מה אם לא יבוא לנו יותר? כן, זו לא בושה לשאול: מה קורה אם קנינו מכונית חדשה מהניילון ואחרי חודש או שנה גילינו שלא בא לנו עליה יותר? תתפלאו, זה יכול לקרות: העבודה משתנה וצריך רכב קטן יותר, או חסכוני יותר. ילד נולד במזל טוב וצריך רכב משפחתי יותר ובטיחותי יותר. או שצריך כסף כדי לקנות דירה.
במקרה של רכישה, יש בעיה: צריך למכור את המכונית. כלומר לפרסם אותה. ואז לעמוד בפני מבול של סוחרי רכב, קונים שמעוניינים לנצל את המצב וסתם קונים שלא באמת רוצים לקנות. בליסינג פרטי תפעולי אין בעיה, אפשר להחזיר. צריך רק לסיים את תכנית התשלומים וזהו. ומעבר לכך, אפשר גם להחליף: רק להחזיר את המכונית לחברת הליסינג ולהתחיל מחדש מסלול עם המכונית שתשרת אותנו טוב יותר.
הצעות לרכב חדש וליסינג