שתף קטע נבחר
 

בגלל המימון, חתונה קתולית

כשיש כל כך הרבה כלות פוטנציאליות בשוק המכוניות המשומשות, למה שמישהו יבחר להתחתן דווקא עם המכונית שלך?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שוק הרכב המשומש של 2018 נחשב לאחד הקשים בשנים האחרונות. זה לא סוד שכיום כדי למכור מכונית פרטית משומשת נדרשים כמה וכמה שבועות. הזמן שעובר עד למכירה תלוי כמובן בדגם ובמידת הביקוש הרגעי שיש לו. קשה להתעלם מהעובדה שחלק גדול מאוד מהמכוניות שמתפרסמות כיום למכירה, יכולות לעמוד שבועות על גבי שבועות, בזמן שהבעלים כבר מתהדר במפתחות למכונית החדשה. אבל למה בעצם? מה קרה שהופך את שנת 2018 וככל הנראה גם את השנה הבאה לשנים קשות כל כך עבור ענף הרכב המשומש בישראל?

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

התשובה העיקרית לכך היא "מימון". כלומר מתן הלוואות לרוכשים של מכוניות חדשות. כיצד מימון של מכוניות חדשות קשור לשוק המכוניות המשומשות? התשובה קלה: כשיש מימון למכוניות חדשות אז קל לרכוש אותן. מי שיש לו ביד חמישים או שישים אלף שקלים, אפילו שמונים אלף שקלים, שמיועדים לרכישה של מכונית משומשת, יכול כעת לקבל בבנק בקלות מימון למכונית חדשה. ואם לא בבנק, אז מימון חוץ בנקאי על ידי גורמים אחרים.

 

וכך, מי שיש לו ביד שבעים אלף או שמונים אלף שקלים, שיועדו למכונית שלכם, יכול לקבל הלוואה בריבית נמוכה והנה, יש עוד ארבעים או חמישים אלף שקלים למכונית חדשה. הקונים אינם טיפשים: אם אפשר לנסוע במכונית חדשה דנדשה מהניילון, עם אחריות וריח של חדש, אין שום סיבה לרכוש מכונית משומשת.

 

אך נושא המימון הוא רק קצה קצהו של הקרחון, יש עוד גורמים שקשורים ישירות ליובש ששוק המשומשות חווה בימים אלה. בין היתר, אחת הסיבות הבולטות הנוספות קשורה להתחזקות של מערכי הטרייד אין בשנים האחרונות. כלומר לרשתות הטרייד אין הגדולות והממוסדות. ואכן, כבודן של רשתות אלה במקומו מונח: מדובר במנגנוני שיווק וגם מימון, משומנים ביותר לשיווק של מכוניות משומשות. ונחשו מה? הם עושים עבודה הרבה יותר טובה מהלקוח הפרטי שמעוניין למכור את המכונית המשומשת. כלומר: הם מפרסמים בהיקף גדול יותר, נתמכים בתקציבים ומשרדי פרסום. יש להם אמצעים הרבה יותר יעילים לשווק את המכוניות המשומשות באמצעים דיגיטליים, להקפיץ מודעות ולגרום למכוניות שלהם להיות יותר בולטות. ולכן גם יותר נמכרות.

 

ומעבר לכך: הם מציעים אחריות. הם מציעים תשלומים. הם מציעים מגוון: במקום לקפוץ אל הקונה הפרטי ביום שישי בבוקר, אפשר לקפוץ למגרש גדול בו יש מגוון גדול מאוד של מכוניות משומשות. אפילו מאות מאותו הדגם שמחפשים. אפשר לשכוח מתדמית הסוחר עם מגרש המכוניות החשוף לאיתני הטבע, עם דגלים מתנופפים באוויר, אבק ועשן סיגריות: כיום מדובר באופרציות מאורגנות להפליא שנתמכות בין היתר על ידי יבואני הרכב והסיכוי שלהן למכור מכונית משומשת הוא הרבה יותר גבוה מהסיכוי של הלקוח הפרטי.

 

יש עוד גורם חשוב: גודש. כיום כבישי ישראל עמוסים במכוניות, זוהי עובדה. והם עתידים להיות אפילו עוד יותר עמוסים במכוניות. לכן כיום ניתן להבחין ביותר ויותר מיזמים שמטרתם היא להוריד את המכוניות הפרטיות מהכביש: נסיעות משותפות, תחבורה ציבורית ובעתיד הלא רחוק, ייתכן שיטילו על תושבי מדינת ישראל אגרות גודש. כלומר פשוט לא ישתלם להם לנסוע בשעות העומס. זה לא נעים, אך זהו צו השעה, כי פשוט אין ברירה.

 

לנוכח מציאות זו, ישראלים רבים שואלים את עצמם :"האם עלי לרכוש מכונית משומשת?". בקיצור, כל אלה לא פועלים לטובת המוכר הפרטי. מה עושים? ליסינג תפעולי פרטי: תשלום ראשוני נמוך ונגיש, תשלומים חודשיים נוחים שנגזרים מהתשלום הראשוני, ותשלום סופי, שאותו ניתן להמיר למקדמה על המכונית הבאה. כך לא שופכים עשרות אלפי שקלים על מכונית ויותר חשוב: לא מתמודדים עם המכירה ועם קונים, שיתכן בהחלט שלא יגיעו בכל מקרה, על המכונית המשומשת.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים