שתף קטע נבחר
 

הכן עצמך לחורף

סוף סוף הטמפרטורות יורדות, רעמים נשמעים מתגלגלים במרחק ואפילו קצר יותר ירוק בטבע. לחורף אתגרים משלו, וכדאי להיות מוכנים להם

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הנה זה מגיע: החורף נמצא ממש ממש מעבר לפינה. חודשים בודדים בהם מרגישים קצת כמו בחו"ל. אפשר אפילו להתלבש יפה יותר. הלילות קרים יותר ונעים להיות בחוץ. אנחנו כמובן מתכוננים היטב לחורף: החלפנו שמיכות שהורדנו מהארון, קנינו ויטמינים. אך מה עם המכונית שלנו?

 

שלולית בתל אביב (צילום: רועי קור)
(צילום: רועי קור)
 

טוב, זו בעיה: אנחנו לפעמים חושבים שכמו שהמכונית הגיעה מהיצרן כך היא מתאימה לחורף, אבל זה ממש לא נכון: להיתקע עם מכונית מקולקלת בלילה גשום הרבה יותר מבאס מלהיתקע עם המכונית בלילה יפה עם עשרים וחמש מעלות בחוץ.

 

איפה להתחיל ומה בכלל לבדוק? להתחיל עם מצבר כי הוא אחראי על ההתנעה, כל התנעה למעשה. וגם לאחר מכן, המצבר הוא האחראי באופן עקיף על אספקת חשמל לרכב. כיום יש מצברים אטומים, כלומר מצברים שבהם בכלל לא צריך להתעסק ומצברים שבתוכם יש נוזל (מים מזוקקים). אסור להתעצל, יש לגשת לחשמלאי רכב כדי שיבדוק מה מצבו של המצבר. אם זה מצבר שיש בו נוזלים, לעבור תא-תא ולבדוק את המפלס. במקביל על החשמלאי לבדוק את מצב המצבר מבחינת תאריך יצור (מוטבע על חלקו העליון). לכל מצבר מספר מוגבל של מחזורי טעינה והם נוטים להתעייף עם הפז"מ - לא להיטען היטב ולפרוק את מטענם מוקדם מדי.

 

במכונית יש עוד דברים חשובים, ואל דווקא אלה שחשבתם: עלים בדקתם? כן, עלים. כאלה שגדלים על עצים. מה בא לפני חורף? סתיו, ואיתו שלכת. עלים נופלים על המכונית ונכנסים לפתח שלפני השמשה. ושם נוצר בגשם הראשון בוץ שמוביל לחלודה, אבל לא רק: יש גם בעיית זרימת אוויר ויותר חמור מכך: חסימה של פתחי האוורור או שגשוג של פטריות ועובש שעלולים לחדור למכונית כשתפעילו את החימום. וזה כבר ממש לא נעים.

 

בנוסף חשוב מאוד לבדוק את הדברים הרגילים והשגרתיים, כלומר את הצמיגים כמובן. מומלץ לבצע את הבדיקה אצל צמיגאי מומחה ומהימן שיאמר לכם האם הצמיגים שלכם אכן מוכנים לחורף, אם הם לא נסדקו בחודשי הקיץ וכיצד הם יוכלו להתמודד עם הגשמים. לחץ האוויר שבצמיג מושפע מאד מהירידה בטמפרטורות - משהו כמו 1 PSI לכל 3 מעלות. ופתאום תוך שבועיים החום ירד מ-35 מעלות למתחת לעשרים. זה יכול לגרום לירידה של 4.5 PSI או 15% מלחץ של צמיג שברגיל צריך 30 PSI.

 

הגיע הזמן לוודא שוב שיש לנו במכונית את כל מה שצריך למקרה הלא סביר בו ניתקע. כמה אבזרים שיכולים לעשות את ההבדל בין לילה אומלל ללילה שיהפוך לסיפור הרפתקאות מוצלח. נתחיל עם בקבוק רענן של מי שתייה. כי קור אינו מהווה ערובה מפני התייבשות. מעבר לכך, תמיד כדאי למצוא סווטשירט ישן ומחמם שאנחנו לא צריכים ולזרוק בקופסה שבתא המטען. אולי זוג גרביים נקיים ויבשים. אם עלינו לבלות כמה שעות במכונית, אז שיהיה לנו נעים. ואם אפשר אז כרית חימום קטנה, כזו שמוכרים בחנויות לציוד למתגייסים. אם אין חימום ברכב, יש חימום לפרק זמן מסוים בכרית. וחטיף אנרגיה עם תאריך תפוגה רחוק.

 

מה איתנו? אני מתכוון לנהיגה שלנו. כן, אפשר גם להכין את עצמך לחורף. קודם כל לשנות את הלך המחשבה: מכונית אינה בולמת בחורף כפי שהיא בולמת בקיץ. תהליך הבלימה עלול להיות יותר איטי ומרחק הבלימה יהיה יותר ארוך. אנחנו צריכים גם לבצע בראש שינוי מחשבה בכל הנוגע למהירות, לנסוע קצת יותר לאט מכיוון שהכביש חלק. וגם להיות מודעים לעיתוי: דין גשם ראשון אינו כדין גשם שלישי ורביעי. לפעמים הכביש יותר חלק.

 

ואגב כביש יותר חלק, להיות מודעים למה שקורה על הכביש באופן יותר טוב: למשל, בחורף כביש צבוע במקטעים מסוימים, כמו מעברי חציה, עלול להיות יותר קשה לבלימה. אולי מים זורמים על הכביש או שלוליות ענקיות - אשר כניסה מהירה אליהן עלולה לגרום להתרוממות הרכב מעל לכביש (אקוופליין) או לחדירת מים למערכת החשמל. זה עלול לקרות ועליכם להיות יותר מוכנים מהרגיל. אז קחו נשימה ארוכה, חישבו מחשבות חמימות וצאו לכביש באופן יותר מודע ובטוח.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דויד מיכאלי
חורף בא
צילום: דויד מיכאלי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים