זמן זה כסף
ממהרים להחליף מכונית מיושנת שעוד רגע גומרת את הקריירה? ללחץ שלכם יש מחיר
בשיתוף ynet רכב חדש
צריך לקנות מכונית חדשה. עכשיו אפשר לספר לחבר'ה: המכונית הישנה מתחילה כבר לזייף ולהתפרק בקצוות. החורף כאן ושוב היא צריכה טיפול והיא ממש לא אוהבת כשיורד גשם ויש שלוליות. ועכשיו גם לעשות טסט. למי יש בכלל כוח לזה? אוקיי, טוב, זו לא בעיה ונפטר מהכרכרה המיושנת. נקפוץ בדילוגים לסוכנות הרכב ונקנה מכונית חדשה.
נשמע קל, נכון? זה לא. כי אנחנו חיים במדינת ישראל. וזה אומר שעל כל מכונית חדשה מוטל מס קניה שמתחיל לו באזור 83%. אז מה זה אומר? שהמכוניות החדשות יקרות מאד. אבל כמה יקר זה כבר יקר? שלושים, ארבעים, חמישים אלף שקל? צחוקים איתכם. אלה מחירי ארצות הברית. אתם בישראל! לא באמריקה.
כאן מכונית משפחתית חדשה (1.6 ליטר, אוטומטית עם מזגן ובגאז') עולה פחות או יותר 130 אלף שקלים. רוצים ג'יפון? יופי, 140 אלף. מכונית מיני צנועה? שימו 70 אלף שקלים. אז מה עושים? הולכים לבנק כמובן. לוקחים הלוואה. שהרי קל לקחת הלוואה, לא? כן.
הבנק רוצה שתיקחו הלוואה. יסדרו לכם אחלה תנאים. וזה ישב על האובליגו. וזה ישב לכם על המינוס. ומה יקרה כשתרצו לקחת משכנתא? הלוואה ללימודים? הלוואה לחופשה קטנה בחוץ לארץ? לא, אי אפשר, כי לקחתם כבר הלוואה אחת כדי לקנות מכונית, כי אף אחד לא מסתובב עם שקיות עם 130 ומשהו אלף שקלים. אז לא נעים, שועבדתם.
שלב הבא: קניתם מכונית אחרי הפגישה בבנק. יופי, מזל טוב. עכשיו צריך לקחת את המכונית. רגע, חכו, אי אפשר לקחת. למה? אה, כי יש לעשות ביטוח. נו, אז מה הבעיה לעשות ביטוח? תעשו טלפון לסוכן הביטוח שלכם, או שתעשו ביטוח באינטרנט ותיקחו את מכוניתכם החדשה ומזל טוב.
לא, רגע, רגע! כמה אמרתם שעולה הביטוח!? שימו לב: ביטוח הוא יקר. חברות הביטוח הקשיחו בשנים האחרונות את הקריטריונים. עשיתם תאונה קלה בשנים האחרונות והפעלתם את הביטוח? תשלמו על זה. הילד גדל ועכשיו הוא נהג חדש? משלמים גם על זה. יש לכם שני ילדים? נאמר בן 19 ובת 18? יופי, עוד כסף. אה! זה הרכב העיקרי בבית? טוב, עוד גיהוץ של הויזה. כמה עולה ביטוח? אפשר להגיע כמעט עד 8,000 שקלים למכונית משפחתית. יש מצב שיותר.
אז מה תעשו אחרי שהוצאתם כבר מעל 100 אלף שקל על מכונית חדשה? לא תיקחו אותה? תגידו לילד ולילדה שאבא ייקח אותם לכל מקום? אולי נמנע גם מהאישה לנהוג כדי לחסוך כמה שקלים? אולי נגיד לבעל ללכת ברגל כי בשנה שעברה הוא נכנס בסובארו בגשם? בשלב הזה אתם כבר די שבויים - אז תשלמו. מאיפה הכסף לביטוח? טוב, תגדילו את ההלוואה בבנק. רק בקצת, מי ישים לב? אז יופי. סופסוף יש לכם מכונית ביד.
עברה שנה. טיפול ראשון. היבואן אמר שמטפלים רק כל 45 אלף קילומטר. הוא צדק. והמכונית נסעה רק 20 אלף. אבל זה טיפול מדי שנה או קילומטרים. אז לכו לעשות טיפול. עוד 2,000 שקל כי גילו שצריך ברקסים. יופי, אבל יש גם טסט. אותו סיפור: לא צריך לעשות את הטסט פיזית. לא צריך ללכת למכון. איזה יופי. אבל יש כאן בעיה אחרת: לשלם צריך בכל מקרה. את האגרה. עוד כסף. רגע, צמיגים החלפתם לאחרונה? לא? אבל עברה שנה, כמה עוד תוכלו למשוך את הצמיגים שלכם אחרי שהם עברו עשרות אלפי קילומטרים? וקיץ. וחורף. וגם יש דפיקה קטנה שחבל לתקן, כי אז זה להפעיל ביטוח ואנחנו יודעים כבר שביטוח יתייקר עוד יותר אם נפעיל אותו.
אז לקנות מכונית חדשה כבר לא נשמע כמו מציאה גדולה - או צעד כלכלי נבון. לכן בארצות הברית ובאירופה נהוג לעשות ליסינג תפעולי פרטי. לשלם עבור המכונית החדשה מקדמה נוחה. לאחר מכן לשלם מדי חודש תשלום חודשי שנקבע על ידי הלקוח בהתאם למקדמה – ובסוף התקופה תשלום אחרון. את התשלום האחרון ניתן להמיר ולהפוך אותו למקדמה על המכונית הבאה. תחזוקה? על חשבון חברת הליסינג. טסט? על חשבון הליסינג. ירידת ערך? זה לא צריך להדאיג את הלוח הפרטי. הנה, חסכתם מאה אלף שקלים בלי להרגיש. וכן - גם הביטוח כלול.
הצעות לרכב חדש וליסינג