חורף בא, וגם התאונות
ראות לקויה, כבישים רטובים, שיטפונות וסחף חלקלק על הכביש. מה לעשות כשהבלתי נמנע בכל זאת קורה
בשיתוף ynet רכב חדש
איזה כיף. החורף הגיע, ועמו גם הקור, הגשם ולמרבה הצער (וממש לא כיף) גם תאונות הדרכים. לא שבקיץ צריך חלילה להתמקד פחות בנעשה בכביש, אך החורף הישראלי אינו פועל לטובת הנהג: הגשמים שמאריכים את מרחקי הבלימה, התשתיות שאוהבות לקרוס, הראות המוגבלת והקור עושים את שלהם ולפעמים נסיעה שמתחילה טוב עלולה בהחלט להיגמר ברע.
זה קורה והתשתית נו...זה מה שיש. אך לפחות כשזה קורה, עלינו להיות מוכנים. לפעמים אנו פוגעים במישהו. לפעמים מישהו פוגע בנו. בכל מקרה זה לא נעים, והגוף נכנס לסדרה כמעט אוטומטית של בדיקות ופעולות שגורמות לנו לפעמים לעשות שטויות בדקות הראשונות שאחרי התאונה, כלומר בדקות הקריטיות ביותר.
אז קודם כל, יש כל מיני סוגים של תאונות דרכים. כאלה שבהן פגענו במכונית והנזק הסתכם למרבה המזל ברכוש בלבד, כלומר פח עקום ופלסטיק שבור, או תאונות חמורות יותר בהן יש נפגעים. בכל מקרה, אם תפעלו לפי כללים פשוטים אלה, כנראה שההתמודדות עם ההיבטים הביטוחיים של התאונה תהיה קלה יותר.
ראשית, לא להלחץ. נכון, זה לא קל, האדרנלין גועש ולפעמים גם קצת כואב בגוף, אך כל עוד אנחנו בסדר, כל היתר מסתכם רק בנזק אפשרי לארנק. במקרה בו הנזק לנו ולאחרים מסתכם רק בנזקי רכב, הרי שיש לתעד קודם כל את פרטיהם של כל המעורבים. כלומר יש להשיג את שמם המלא, היכן הם גרים, מה מספר תעודת הזהות שלהם, מה מספר רישיון הנהיגה והיכן הם מבוטחים - עם שם הסוכן המבטח. בנוסף יש לתעד בדיוק את פרטי המכוניות שהיו מעורבות בתאונה ופרטים, אם יש.
בימים אלה, חברתו הטובה ביותר של הנהג הנפגע וגם של הנהג הפוגע היא המצלמה שבטלפון הסלולארי. הגוף לא בנוי להתמודד במצבים כאלה ישר אחרי תאונה ולכן הדבר הטוב ביותר הוא לצלם כל מסמך שרק נוכל: רישיון הרכב. רישיון הנהיגה. תעודות הביטוח המקיף וביטוח החובה. לא להתבייש לצלם גם את הרכב השני כולל מספר רישוי וגם לחייג לטלפון של הנהג השני. מדוע לחייג? כי אם הנהג ימסור מסיבה כלשהיא מספר שאינו נכון, נאמר מתוך לחץ ובלבול לאחר התאונה, שווה לוודא שאכן יש לנו את המספר הנכון.
חשוב לציין שבמקרים נדירים מאוד בהם הנהג השני מסרב לתת פרטים, יש להזמין מייד משטרה. במידה והנהג נעלם לפני שהמשטרה מגיעה, יש לצלם אותו ואת הרכב כולל מספר רישוי. אחרי שנסיים לתעד בדיוק את כל מה שקשור בפרטי הנהגים המעורבים, כדאי שנצלם בדיוק את כל מה שקרה במקום התאונה: מי הגיע, לאן נסע, באיזה כיוון, האם זה היה מהר? הפרטים הללו יסייעו לנו בבוקר למחרת התאונה כשנפנה לסוכן הביטוח. ועוד נקודה חשובה מאוד: לצלם את הנזקים, הן לרכב הנפגע והן לרכב הפוגע. הניסיון מלמד שישנם נהגים שמנפחים נזקים, או שטוענים שלא גרמו כלל נזק. מדובר בחוסר יושר והדרך הטובה ביותר להתמודד היא לצלם הכול.
בכל מקרה, עם ביצוע התאונה יש לפנות בדחיפות לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח. במידה ומדובר בנזק קטן, סוכן הביטוח או חברת הביטוח ימהרו להסביר האם מומלץ להפעיל את הביטוח או לא. עוד נקודה חשובה: מומלץ שלא להתחייב לנהג אחר או לחתום על מסמכים כלשהם הקשורים בהודאה באשמה. אלה עלולים להפוך להסתבכות בהמשך. במקרה הפחות נעים, בו הנזק מסתכם ביותר מפח וצבע, כלומר בנפגעים, כל סוג של נפגעים, חובה להתקשר למשטרה מיידית מזירת התאונה. בנוסף, אסור להזיז את הרכב מכיוון שבוחן משטרה יצטרך לבדוק את הזירה. אל תיתנו לצפירות להסיח את דעתכם: המשטרה תגיע במהרה כדי לכוון את התנועה. במקרה כזה, על אחת כמה וכמה חובה לדווח מיידית על הדבר לחברת הביטוח.
אם יש לכם מזל והמכונית בליסינג פרטי תפעולי, אז עלות הביטוח מגולמת במחיר החודשי של העסקה. ויהיה עליכם להודיע לחברה על האירוע הביטוחי כדי שתטפל בביטוח וכן בתיקון הנזקים.
הצעות לרכב חדש וליסינג