שתף קטע נבחר

נהג צעיר הוא נהג יקר

עלות ביטוח גבוהה מאד לנהג צעיר יכולה להיות מוקש בדרך למכונית חדשה, ולניסיון שכל נהג צעיר חייב לצבור. אבל יש דרך לפרק את המוקש הזה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

"הגיע הזמן לקנות מכונית חדשה". את המשפט הזה שמעתם כנראה לפחות פעם אחת בחיים. ובדרך כלל מדובר בהזדמנות מאוד משמחת לקרוע ניילונים מקבינה עם "ריח של חדש". אז המשפחה יושבת ומקבלים החלטות: איזה צבע לבחור? יש לחצים על כסף-מטאלי למרות שיש גם העדפות ללבן. אחר כך איזה רכב לבחור, איך לא חשבנו על השאלה הזאת? פנאי או משפחתית? שוב יש לחצים ושוב יש מנצחים. כנראה שרכב הפנאי ינצח (הם כבר 40% מהשוק). אז עכשיו הולכים אל הסוכנות ומזמינים את המכונית. זה לוקח בדרך כלל חודש-חודשיים וצריך סבלנות עד שהרכב מוכן והכל בסדר. ואז יום אחד מגיע טלפון: "תכינו את הילדים ואת האישה, בואו לקחת את האוטו".

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

החגיגות בעיצומן. אבל רגע. מה עם ביטוח? ביטוח צריך כי קנינו אוטו שהוא בכלל לא זול, ודרש מאמץ לגייס את הכסף להגשמת החלום. אז עושים שיחת טלפון בהולה אל סוכן הביטוח. או שמחפשים באינטרנט באחד ממנועי ההשוואה ומגיעים מהר מאוד אל אחת מחברות הביטוח הגדולות, ועושים ביטוח מקיף צ'יק צ'ק. ושלום על ישראל. אבל זה לא באמת שלום על ישראל. כי לא כל כך קל לעשות ביטוח. מדוע? כי הבעיה היא שהביטוח הזה מיועד לבני אדם. בני אדם עד כמה שקשה לנו לקבל זאת - אינם מושלמים.

 

השאלון האינטרנטי שיש למלא מקשה קושיות: יש לנו אמא ואבא לבטח כי הם נוהגים (ומשלמים על הכל). המחשב שואל אותנו אם יש לנו עבר של תאונות. בטח שיש לנו עבר של תאונות. בכל זאת כי אנחנו חיים בישראל. וזה קרה בשלוש השנים האחרונות? כן, מה לעשות הייתה הפעם ההיא בפסטיבל במדבר, וואלה רק שפשוף. אבל זה היה שפשוף על טויוטה חדשה וצריך היה להחליף לה כנף. אז זה עלה 6,000 שקלים וצריך היה להפעיל ביטוח. אז בום. הביטוח התייקר קצת. לא נורא, עכשיו בואו נדבר על אמא.

 

אמא נוהגת על האוטו? כן, איזה מין שאלה זאת? ברור שאמא נוהגת על האוטו. היא בכלל הכריעה בוויכוח לטובת הג'יפון. אז יופי, מוסיפים את אמא לפוליסה וזה עוד כסף. אז ניחא הלכו עוד כמה גרושים. אבל עכשיו אנחנו מגיעים אל הבעיה שלנו: יש בבית בן חייל. לא סתם חייל - קרבי כזה. שמגיע הביתה פעם ב...ואתם מאד גאים בו וחוששים לו. והבן נהג צעיר - לא רק של נגמ"ש אלא גם של הקרוסאובר שלך.

 

מה זה אומר שהוא נהג צעיר, הוא רק נוהג על הרכב בסופי שבוע, לא? כן. אבל את חברת הביטוח שלכם זה לא מעניין. אז מריצים בדיקה במחשב ונכנסים קצת להלם: על מכונית סופר-מיני מדגם פופולארי צריך לשלם הרבה יותר כסף אם אנחנו מוסיפים לרישיון נהג צעיר. שימו לב, בערך 2,500 שקל מתווספים למחיר של הביטוח השנתי. בביטוח מציעים פריסת תשלומים. זה נשמע לנו מאוד נוח עד שאנחנו קולטים שעדיין כסף זה כסף וצריך כמובן לשלם. זו הבעיה.

 

ויש לנו עוד בעיה: אנחנו לא קנינו מכונית סופר-מיני, אנחנו קנינו רכב כביש-שטח כי רצינו ג'יפון, אז עכשיו אנחנו בודקים את המחשב ומבינים שנהג צעיר מוסיף לנו לרכב כביש שטח עלות של בערך 3,000 שקל לשנה. זה לא הרבה כסף והעבר רודף אותנו: זוכרים את התאונה הקטנה עם הטויוטה? זה בכלל הילד עשה. אז הוא כבר לא עולה לנו עוד 3,000 שקל אלא הוא עולה לנו עוד 4,500 שקל, כי בביטוח לא מוכנים להתפשר על כל הנושא הזה של הבטיחות.

 

אז מה עושים? קנינו מכונית חדשה במאה אלף שקל ומבטחים אותה בעשירית מהעלות שלה? זו בעיה רצינית. אבל עוד לא הגענו לבעיה השנייה: יש לנו עוד ילדה - ממש חמודה ומוכשרת. היא בת 17 עכשיו ועוד כמה חודשים היא עומדת להתחיל לנהוג. תתפלאו לשמוע או שלא: בביטוח לא עושים לאף אחד הנחת כמויות.

 

כל ילד הוא ילד וכל נהג הוא נהג ויש לו פוטנציאל נפרד לעשות נזק לטויוטה של מישהו אחר. אז תתכוננו כי עוד חצי שנה צריך להוסיף את הילדה. מה לעשות, להוסיף עכשיו עוד לתקציב הביטוח? לא. נוסיף אחר כך. אבל אחר כך לא ישנה את העובדה שגם הילדה עומדת לנהוג על המכונית. אז עוד שלושת אלפים שקלים ולבקש ממנה יפה שאם אפשר שלא תעשה תאונות.

 

איך לעקוף את שדה המוקשים הזה? בוחרים בליסינג תפעולי פרטי. מדוע? כי בליסינג תפעולי פרטי אין בעיה כזו, חברת הליסינג מבטחת מדי שנה עשרות אלפי מכוניות ומשתמשת בכוח הקניה שלה כדי להוזיל את עלויות הביטוח. התוצאה: עלויות הביטוח לנהג צעיר נחתכות באופן משמעותי ביותר וההוצאה הזו שאנחנו כל כך חוששים מפניה, אבל משום מה אוהבים לקבל את רוע גזירתה כאילו כלום לא קרה הופכת להוצאה מינורית - כמו שהיא צריכה להיות.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים