שתף קטע נבחר

תחשבו - חצי

אחד השיקולים המרכזיים כשרבים בוחרים רכב חדש הוא כמה ירידת ערך צפויה להיות לו. אז בואו נתכנן על חצי

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

כמה כסף שווה המכונית החדשה שלכם אחרי שנה-שנתיים? קל מאוד לחשב זאת: ניקח את מחירה של מכונית חדשה ונתחיל להוריד. אם מחירה הוא איקס ומדי שנה היא מאבדת פחות או יותר 10 ואולי 12 אחוזים, אז אפשר לדעת פלוס-מינוס כמה תהיה שווה אחרי שנה, אחרי שנתיים, ואחרי שלוש שנים. למשל, נגיד שמכונית חדשה עולה 100 אלף שקלים. אחרי שנה היא תהיה שווה 90 אלף שקלים. פשוט, לא? לא.

 

נהגת מחייכת (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

מכונית מאבדת הרבה יותר ערך והנסיבות, במיוחד בשנים האחרונות, אינן טובות למכוניות משומשות שכן ירידת הערך מתקיימת בשני מישורים: על הנייר ולא על הנייר. על הנייר, זה מה שהמכונית שווה במחירון אחרי שנה או אחרי שנתיים. לא על הנייר זה מה היא שווה במציאות - ברחוב. נסו למכור מכונית בת שנה במחיר מחירון ותראו מה תקבלו. פחות ופחות לקוחות קונים מכונית חדשה ישר מיבואן הרכב, ויש כיום יותר ויותר לקוחות שבוחרים לקנות דווקא מחברות ליסינג שמוכרות מכוניות יד ראשונה אפס קילומטר.

 

זה אומר שכשמכונית "יד ראשונה אפס קילומטר" היא חדשה לכל דבר ועניין, אבל היא כבר נמכרת בהנחה גדולה. ונכון שבמכונית יד ראשונה "אפס קילומטר" הבעלים הראשון הוא ליסינג, אבל מי שרוצה לקנות את המכונית שלכם, שהיא בת שנה, צריך עכשיו לעשות חושבים: במחיר שהוא קונה את המכונית שלכם, שהיא בת שנה, נסעה, קצת נדפקה, צריכה אולי טיפול קטן, הלקוח יכול לקנות אוטו חדש לחלוטין.

 

הוא יקנה את שלכם רק אם תתפשרו, כלומר תציעו לו מחיר שהופך את המכונית שלכם לממש שווה. אז כמה תורידו? לפחות שלושה ארבעה אחוזים ממחיר המחירון? בדרך כלל אפילו יותר. אבל למען האמת, זו לא הבעיה היחידה. כי כיום לקוחות שמעוניינים לרכוש מכונית חדשה מקבלים עוד משהו שאתם, כמוכרים פרטיים לא יכולים לתת: פריסת תשלומים.

 

נכון שהמכונית שלכם זולה, אבל על מכונית חדשה משלמים מקדמה הרבה יותר נמוכה מהסכום שאתם דורשים. אתם דורשים 90 אלף שקל? בצ'ק אחד? אצל יבואן רכב או חברת ליסינג צריך לשלם 60,000 ואת היתר בתשלומים קטנים ונוחים. אז שוב, תתפשרו במחיר, תורידו, או שלא תמכרו. אז הנה עוד סיבה מדוע ירידת הערך של המכונית שלכם בפועל היא הרבה יותר חמורה מירידת הערך שלו רק על הנייר.

 

כמובן שישנם עוד גורמים בעייתיים, כמו למשל קצב הקידמה. וכולם יודעים שאי אפשר לעצור את הקדמה. כיום יצרני הרכב מציגים יותר ויותר דגמים חדשים שבאמת נבדלים מקודמם באופן ניכר: כדי לפתות את הקונים לרכוש מכונית חדשה צריך לעשות הרבה יותר מסתם לעצב מחדש את הפגוש. צריך להוסיף למשל מערכת היברידית, או אביזרי בטיחות. אולי בכלל נעבור ל-100% חשמליות.

 

וזה אומר שהמכוניות באמת שונות מאוד מהדגמים הישנים – וזה אומר שהדגמים הישנים הופכים בן לילה לנחשקים פחות. עם השפעה מיידית על ירידת הערך שלהם, כי מה שכבר אינו נחשב חדיש מאבד ערך יותר מהר. לכן אל תתפלאו כשתגיעו למכור את המכונית שלכם ותגלו שהערך שלה באמת נפגע הרבה יותר ממה שחשבתם.

 

כמובן, שאפשר לבחור ליסינג תפעולי פרטי. מה זה אומר? תשלומים נוחים ויכולת לנסוע במכונית חדשה בלי לשבור את הבנק, אבל זה לא היתרון היחיד עוד יתרון קובע שאין לכם צורך להתמודד עם ירידת הערך. כל הדאגות האלה, החשש מפני אבדן של אלפי שקלים בחודש, הידיעה ששפכנו כסף על משהו שאף פעם לא עולה בערך ואפילו לא שומר על הערך באופן מתקבל על הדעת: זה נגמר. ואתם תמיד ברכב שהוא טכנולוגית המילה האחרונה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים