שתף קטע נבחר

מכונית כמעט כמעט חדשה

נמנעים מלקנות מכונית חדשה כדי שלא לספוג ירידת ערך חדה? דעו לכם שגם בשוק המשומשות קל להפסיד הון

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הגיע הזמן לרכוש מכונית חדשה. או כמעט חדשה. או כמעט-כמעט חדשה. כמו שאומרים בענף ההובלות: "אתה צריך הובלה, אני צריך פרנסה". כמו בכל דבר, בין חדש ובין משומש יש הבדל כלכלי מורגש. למה הכוונה? אם אנחנו קונים מכונית חדשה, אנחנו צריכים לשלם עליה בדרך כלל מעל 100 אלף שקלים. לפעמים אנחנו צריכים לשלם עליה אפילו הרבה יותר.

 

. (צילום: shutterstock)
.(צילום: shutterstock)

 

לעומת זאת, על מכונית משומשת נצטרך כמובן לשלם פחות, כלומר יש לה מה שנקרא: "ירידת ערך". אחרי השנה הראשונה הערך שלה יורד פחות או יותר בעשרה אחוזים ביחס למחיר כחדשה. עדיין, זה סכום מכובד מאוד שאנחנו לרוב צריכים ללוות מהבנק. אחרי שנתיים כמובן הערך יורד עוד, אבל העיקרון נשאר דומה: אנחנו צריכים לשלם על המכונית שאנחנו רוצים. ערכה יורד והתשלומים נשארים.

 

כמו בכל סחורה, יש כאן סוג של נוסחת קסמים: אחרי כמה שנים כבר לא יהיה לנו כדאי לקנות את המכונית הזו כשהיא משומשת מכיוון שתהיה זקנה מדי, בגלל שהטכנולוגיה התקדמה, אולי בגלל שהאופנה מכתיבה טעמים חדשים. אז בכל מקרה, אנחנו חייבים להוציא מהכיס עשרות אלפי שקלים. חישבו על כך: עשרות אלפי שקלים. מדובר בסכום בלתי מבוטל שעבור המשפחה הישראלית הממוצעת יכול לרכוש לא מעט דברים.

 

למשל, בסכום כזה ניתן לצאת לנופש שעליו תמיד חלמתם. מחירה של חופשה משפחתית ענקית במזרח יכול להגיע למחירה של מכונית משומשת בת שלוש ארבע שנים. לחילופין, אפשר לרהט מחדש דירה שלמה בסכום של 30-40 אלף שקלים, וכמובן שאפשר גם יותר. ואפשר גם לשים את הכסף על אפיקים מניבים וליהנות מן הריבית. אבל לא רק: יש גם דרכים יותר פרודוקטיביות שתורמות לנפש.

 

למשל, בעשרות אלפי שקלים אפשר לדאוג לתחביב חדש, על רכישה של שני זוגות אופניים חדשים חשבתם? אפשר גם להשתתף בסדנאות, כאלה שיעשו משהו טוב למען הנפש, וגם להישאר עם עודף רציני בכיס. ולא רק: שוק האלקטרוניקה והטכנולוגיה מתקדם בצעדי ענק ובעוד שנים ספורות מה שאנחנו מכירים כיום כבר יהיה מיושן, אז אולי זוהי הזדמנות הפז שעליה חלמתם כדי לקחת את ביתכם ולהפוך אותו לבית חכם? זה אפשרי בהחלט.

 

על הדרך הנה עוד רעיון: ניסיתם פעם להפיק בעצמכם חשמל? זה נשמע כמובן מאוד מוזר למי שלא מכיר, אך כיום מדינת ישראל מתגמלת אזרחים שמפיקים בעצמם חשמל באמצעות קולטים סולאריים, מהסוג שניתן כיום להתקין בכל בית. למעשה, עלותה של חבילת יצירת חשמל סולארית כולל התקנה היא פחות או יותר כמו עלותה של מכונית משומשת, והיתרון הגדול הוא שבבוא היום, בשעת מחסור, מדינת ישראל גם מתכוונת לשלם לכם על החשמל שאתם מייצרים, שלא לדבר כמובן גם על החיסכון שטמון בכך.

 

אבל רגע, נעשה עצירה, איפה המכונית שלנו, זו שבה אנחנו צריכים לנסוע ביום יום? איך נגיע לעבודה? כאן נכנס הפתרון של ליסינג תפעולי פרטי. כך זה עובד: החוכר משלם עבור המכונית מקדמה. המקדמה נגזרת מיכולתו הכלכלית של החוכר. היא לא מגיעה לסכומי עתק, אלא מדובר במקדמה שרוב הישראלים יכולים להרשות לעצמם.

 

לאחר מכן החוכר משלם מדי חודש סכום שנגזר ישירות מגובהה של המקדמה - ובסוף התקופה החוכר משלם את התשלום הסופי. והיתרון הגדול הוא שאת התשלום הסופי אפשר להפוך למקדמה עבור המכונית הבאה. כלומר החוכר תמיד נמצא עם מכונית חדישה בחניה. ואת יתרת הכסף אפשר לנצל להגשים את כל החלומות שלנו בלי לחשוש מהוצאות לא רצויות.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים