שתף קטע נבחר
 

צעיר יקר

ההתרגשות לקראת קבלת הרכב החדש בשיאה, אבל אז אתם מגלים שלא ניתן לבטח את הנהג הצעיר בבית. מה לעשות?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אז הנה, היום הגדול הגיע: המכונית החדשה שלכם ממתינה במרכז המסירה של יבואן הרכב ואתם מוכנים לבוא לאסוף אותה ולצאת לסיבוב דאווין. ממש לאט, בשכונה, מול השכן ההוא שתמיד מציץ מהחלון. רק דבר אחד קטן נשאר: לסגור את הביטוח. עמוק בפנים אתם יודעים שהייתם צריכים לסגור את הפינה של הביטוח. אבל היי, זה לא נורא כי מה זה כבר ביטוח? טלפון אחד לסוכן שאיתו אתם עובדים כבר כמה שנים ולצאת לדרך. ואז העסק מסתבך.

 

נהיגה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

בטלפון הקטן לביטוח הסוכן מתחיל לשאול שאלות "קשות": עשיתם בזמן האחרון תאונה? וואלה... כן. תאונה לא גדולה, שפשוף כזה שבטח יורד עם ג'ילדה. אבל מכוניות חדשות זה לא מה שהיה פעם. גירוד קטן למכונית של השכן הטרחן וההוא כבר עירב את הסוכן שלו ויצא מזה בלגאן בגלל שהגריל הקדמי שלו נשבר וגם הטמבון נשר בחניה. אז 10,000 שקלים התאדו והלכו על האוטו שלו. נשארתם כמובן חברים, אפילו שתמיד הוא משאיר שובל כשמוריד את הזבל, אבל הביטוח שלכם נפגע. והנה יש לכם תאונה בהיסטוריה הביטוחית.

 

תאונה זה אומר שאתם צריכים לשלם עוד כסף כי המכונית שלכם היא חדשה ממודל 2019. לא נעים, אבל זה המצב, ואת הצפרדע הזו אין ברירה אלא לבלוע אם אתם רוצים לקבל את האוטו החדש כבר היום. עוד 1,000 שקל. אבל זה לא עיקר הבעיה, כי למה להרוס את השמחה של האוטו החדש? עיקר הבעיה היא העובדה שהבן שלכם לומד נהיגה. למה שזו תהיה בעיה? ילד לומד נהיגה זה מאורע משמח. סופסוף כבר לא תהיו נהגי ה-Uber שלו. אבל זה לא כל כך פשוט. כי הילד שלכם מהווה תוספת משמעותית לעלויות הביטוח.

 

על נהג צעיר צריך לשלם אקסטרה. בדקנו כמה השוואות מחירים באמצעות אתר פופולארי של מחירי ביטוחים כדי להבין מה קרה. העניין פשוט: על מכונית משפחתית חדשה נהג ישראלי משלם פחות או יותר 3,000 עד 4,500 שקל ביטוח מקיף. זה לא זול מאוד אבל זה סביר בהתחשב בעובדה שהמכונית החדשה הזו עולה 130 אלף שקל. סבבה.

 

אבל אז הנהג הצעיר מוסיף לעלות של הביטוח עוד 2,000 שקל בלי למצמץ. איך זה קורה? "בזכות" הסטאטוס של נהג צעיר, לא כל חברת ביטוח מסכימה לקחת את הסיכון הזה של הנזקים. ומה אתם אמורים להגיד לילד, "אל תנהג באוטו?" בעיה. הרי בשביל זה בדיוק הוא הוציא רישיון.

 

עוד נתונים: יש רכבי כביש-שטח שיותר יקר לבטח ממכוניות משפחתיות רגילות. במיוחד הדגמים הנפוצים. אז נאמר שרכב כביש שטח ממוצע עולה בערך 4,000 שקל ומעלה לבטח, אבל אם מוסיפים לזה נהג צעיר אז העלות יכולה לזנק עד 6,000 או 7,000 שקלים. זו כבר הוצאה רצינית מאד לחטוף אחרי שקנינו רכב שעולה 140 או 150 אלף שקל. בקיצור, זה עלול לא להיגמר בטוב. כמובן שאנו מתייחסים למשפחה בה יש נהג אחד ברכב ואז מתווסף אליו נהג צעיר, רק שזה בדרך כלל לא המצב. כי גם אמא נוהגת, ויש אומרים עליה אפילו נהגת שודים.

 

אז תצפו לשלם יותר. כי מדובר בנהג נוסף ואם לנהג הנוסף הזה יש "עבר ביטוחי" לא מזהיר, או עבירות תנועה, אז מישהו צריך לשלם על זה, וזה אתה. ובל נשכח את "תרחיש האימה" של סוכני הביטוח: שני נהגים צעירים בבית. מצב שלא כל חברת ביטוח תסכים להעניק לו שירות.

 

בקיצור, אם אנחנו חוזרים אל היום הגדול, אז אנחנו פתאום צריכים לחרוק שיניים ולפתוח את הארנק ולשלם עוד הרבה כסף שכלל לא תכננו מראש להוציא. אבל למה? אם יש ליסינג תפעולי פרטי, עלות הביטוח הרבה יותר נורמלית גם אם יש לנו נהג צעיר, כי בניגוד לאדם הפרטי, לחברת ליסינג יש עשרות אלפי מכוניות לבטח, לא מכונית אחת בלבד.

 

וזה אומר שלחברת הליסינג יש כוח קניה מאוד משמעותי מול חברות הביטוח, שמוכנות להוריד עלויות למי שמבטח אלפי מכוניות בשנה. בשבילכם זה מתבטא בעשרות שקלים בחודש - תוספת לעלות הכוללת המכילה ממילא את מרכיב הביטוח, תחזוקה, ואת הרכב כמובן. אז כבר לא צריך להתבאס ביום החג של קבלת המכונית החדשה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים