שלך לנצח
בני זוג, משכנתא, ועוד כמה זיכרונות רעים. בעבר דברים נחשבו לנצחיים, אבל היום נראה שגם המכונית המשומשת שלך פשוט לא מוכנה להיפרד ממך
בשיתוף ynet רכב חדש
עם יד על הלב: מתי שמעתם בפעם האחרונה מישהו מחבריכם אומר שהוא מכר מכונית משומשת? נסו היטב להיזכר. כנראה שלא שמעתם דבר כזה הרבה זמן. זה קורה - או בעצם לא קורה - כי שוק המכוניות המשומשות בישראל רווי ותקוע. זו עובדה בשטח. כיום כדי למכור מכונית משומשת על-ידי אדם פרטי צריך לבצע המון פעולות שלא בהכרח יביאו תוצאה מיידית.
בואו נתחיל עם לפרסם את המכונית. סביר להניח שהפרסום יהיה אינטרנטי. לפרסם בלוח בעיתון מודפס זה פחות יעיל ועולה כסף. אחר כך צריך לספר לכל החברים בפייסבוק שהמכונית שלכם למכירה - ולקוות שהם עדיין יישארו חברים שלכם אחרי שיקנו את הנסיכה. ובסוף צריך לחכות לקונים. ולקוות שמי שמגיע אליכם הביתה אינו נוכל שעשוי לנצל את הביקור לאיסוף מידע מקדים. עקרונית זה עובד בצורה כזו כבר שנים. התרגלנו לזה. אבל המציאות מאד רחוקה מהתסריט המוכר.
נתחיל בזה שהמכונית שלכם, בבת עיניכם שפרסמתם, אינה המכונית היחידה. אם מדובר במכונית מדגם פופולארי אז סביר להניח שיש עוד אלפים כמוה למכירה ממש באותו הזמן. כי שוק הרכב בישראל נמצא כיום בנקודת גודש משמעותית. ומעבר לזה, מצטער על הריאליטי צ'ק, אתם לא השחקנים היחידים בזירה.
אם אתם מוכרים פרטיים אז אתם נמצאים בנקודת חיסרון מאוד רצינית מול הגופים המוסדיים. פעם, לפני חמש או עשר שנים, לומר שאתם מוכרים פרטיים והם מוכרים מהשכרה או מליסינג היה יתרון. כיום, חלק מהצרכנים בכלל לא רואים שום הבדל בין מכונית שנמכרת לצרכנים מליסינג או השכרה ובין המכונית שלכם. מלבד זאת, חלק גדול מאוד מהיקף פעילות הסחר בשוק המשומשות מבוצע על ידי רשתות הסחר הגדולות.
ולרשתות הסחר הגדולות יש אמצעים למכירת רכב שאתם לא יכולים אפילו לחלום עליהם: הם מסוגלים להקפיץ מודעות - יש להם חברות דיגיטאל בשביל זה. הם יכולים לוודא שהמודעה שלהם תופיע הרבה לפני המודעה שלכם - ויש יכולת לתת לצרכנים דברים שאתם לא. הם למשל נותנים אחריות. הם נותנים תנאי תשלום בזמן שאתם מבקשים מהקונה לשים בבת אחת חמישים, שישים, אולי שמונים-תשעים אלף שקל. כך שלקונה אין מוטיבציה אמיתית לבוא אליכם, אלא אם תציעו את אותו הדבר. ואתם הרי לא חברת מימון.
זה מייצר מצב קצת לא נעים למוכרים, בגלל שבתכל'ס, מי שקונה מכוניות משומשות כיום הופך למאוד בררן. הקונים מפונקים מרוב מבחר וחיזורים. אז נכון, על כאבי ראש אי אפשר לשים תגית מחיר, אך תהיו בטוחים שכאבי הראש בדרך. בניגוד לרשתות הסחר הגדולות, שמצוידות בצוותים מיומנים מאוד למכירה של מכוניות משומשות, אתם תצטרכו לפגוש את הקונה מתחת לבית שלכם. הוא רוצה לראות את המכונית באור, ובחורף זה אומר שאתם צריכים לחכות לו בבוקר, או בצהרים ולהפסיד כמה שעות של עבודה, שעולות לכם כמובן בשעות עבודה ובוסים זועפים.
ואז הקונה לא מגיע. זה קורה, כי הקונים לא תמיד מרגישים מחויבות ולך תסמוך על המילה של אנשים. אז אוקיי, הקונה לא הגיע הפעם ויום עבודה הלך. אבל מחר הוא יגיע. הוא אכן מגיע. ואז הוא רוצה ללכת לבדיקה. וכבר לפני הבדיקה יש ויכוחים על המחיר, ואתם לא בהכרח אנשים של להתמקח. אז מורידים מה שצריך, רק שייקח את האוטו כבר. אבל אז יש בדיקת מכון. להשקיע 600 שקלים בתקווה למצא רג'קטים שישפרו את עמדת הקונה במו"מ ולהוריד ממך עוד כמה אלפי שקלים. ככה ארבע חמש שעות ביום שישי בבוקר. ואז לך תריב עם הקונה פעם נוספת.
בהתחשב בעובדה שלאנשים אין הרבה זמן פנוי, מדובר בתהליך שמהווה עינוי אמיתי עבור הרבה ישראלים ואפשר להבין בדיוק מדוע. עם זאת, לפחות זו לא המילה האחרונה: אם הרכב נמכר, אפשר לקחת את הכסף ולשים בבנק. ורק חלק ממנו להקדיש למכונית בליסינג תפעולי פרטי.
בליסינג תפעולי פרטי שמים מקדמה על הרכב. גובה המקדמה אינו משמעותי, בטח לא כמו כל הסכום שצריך לשים במזומן על מכונית חדשה. היתר מחולק לתשלומים ובסוף התקופה יש תשלום סופי שאפשר להמיר למקדמה על עסקה חדשה. אין כאן יותר כאבי ראש על המכירה ויש יכולת להשתדרג באמצע, בלי להפסיד ימי עבודה ויותר חשוב: בלי לסבול מכאבי ראש. יש למישהו אקמול?
הצעות לרכב חדש וליסינג