שתף קטע נבחר

משפחה שכזו

זמן טוב לדבר על משפחתיות חדשות. האם זה אותו רכב מוכר וידוע או שלמשפחות יש טרנדים חדשים וצרכים אחרים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

פעם הכל היה כל כך פשוט: מי שרצה לקנות מכונית משפחתית הלך לסוכנות ברחוב המסגר בתל אביב, הצביע בכיוון של מכונית בצורת סדאן, כלומר שלוש קופסאות (1 מנוע, 2 קבינה, 3 תא מטען), אמר "את זה אני רוצה ואם אפשר אז שיהיה לה מזגן". הכל היה בסדר השמש זרחה ולא היינו צריכים קרם הגנה. מי שממש רצה להתפנק ביקש עם הגה כוח, שילם וקיבל עם הגה כוח, ומי שלא רצה הגה כוח, השתמש בכוח ונהנה מהרדיו ב"הכנה לרדיו".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

כיום המצב בשוק הרכב שונה לחלוטין. קודם כל, למכוניות הסדאן הפניתם עורף והן רחוקות מראש טבלת הרצונות של הצרכן הישראלי. וגם הצרכים של הנהגים השתנו באופן משמעותי. אז כיצד מתנהל כיום שוק המכוניות המשפחתיות ואיך אפשר לדעת מה אנחנו בעצם רוצים וצריכים? אז הנה מדריך קצר. ושתו מים.

 

בואו נתחיל ממה שרואים: התצורה. כיום משפחות כבר לא מחפשות מכוניות סדאן. אם כבר, אז אנו מדברים כיום על רכבי כביש-שטח, או קרוס-אוברים או SUV או ג'יפונים או כל כינוי אחר שהמציאו להם במשרד פרסום אנשים מזוקנים ולובשי פלנל עם ידיים רכות במיוחד. לרכבי הפנאי יש יתרונות ויש להם חסרונות. היתרונות הם שיושבים גבוה. הם גם נראים טוב. והם יותר שימושיים מבחינת מרווח הגחון והיכולת לנסוע בשטח מעט יותר קשה מכביש סלול. החסרונות הם שכמעט תמיד הם יקרים יותר, וכמעט תמיד מידת המרווח הפנימי שלהם נמוכה מזו של מכונית סדאן במחיר דומה.

 

כיום יש הרבה טרנדים שחשובים לרוכשים של מכוניות משפחתיות שבעבר לא היו חשובים או לא היו כלל. למשל, כיום יש חשיבות גבוהה מאוד למערכות הקישוריות והמולטימדיה שלקוחות דורשים - ומקבלים במכוניות החדשות. פעם למכוניות היה שקע מצית. כיום יש "ריבוי שקעי USB". כלומר שקעים לכל יושבי הרכב. פעם הלקוחות קיבלו רדיו FM כאופציה יקרה (אם זה בלאופונקט) - כיום יש לנו מערכת שמע בעלת קישוריות אינטרנטית שכוללת מערכות ניווט מקוריות ו-wifi בתוך חלל הרכב. ונוסיף לכך את העובדה שכיום המכוניות גם יודעות לומר לנו מתי יש לנו טיפול קרוב, איפה נרצה לבצע אותו וגם כמה זה יעלה.

 

כמובן, כיום למשפחות יש גם צרכים אחרים, חשובים לא פחות, בתחום הבטיחות. למי שזוכר, לפני הרבה שנים לשים חגורת בטיחות נחשב מוזר. היינו חזקים ואת המוות השארנו למלחמות. כיום חגורות הבטיחות כמובן הפכו מזמן לאביזר חובה, אבל יש דברים יותר חשובים שמאוד משנים לקונים בעידן הנוכחי: מערכות בטיחות אקטיביות. זה אומר שכיום אפשר לנסוע בידיעה שאם חס וחלילה נירדם על ההגה, המכונית תגרום להגה לרטוט לנו בידיים ולהעיר אותנו וגם להחזיר את עצמה לנתיב הנסיעה.

 

יש כיום מכוניות משפחתיות שיש להן מאפיין מאוד מבוקש: מערכת בקרת שיוט אקטיבית, זה אומר שאפשר לנעול את המכונית על מהירות מסוימת בפקק ולדעת שהמכונית היא זו ששולטת בכול. היא יודעת מתי להאיץ, מתי להאט וכל עוד אנחנו עומדים בפקק, המכונית יודעת לאפשר לנו לשבת במושב הנהג בלי לגעת בדוושות. בפקקים הכבדים של היום, זה חשוב

 

גם נושא החיסכון בדלק הפך ליותר רלוונטי מתמיד, לראיה המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל היא מכונית היברידית של יונדאי. הנושא של מודעות לצריכת הדלק עומד לתפוס בעתיד אפילו יותר תאוצה, תרתי משמע, לנוכח העובדה שגם מחירי הדלק לא יציבים, וההנעה החשמלית מעבר לפינה. יונדאי כבר הודיעה שהיא תשווק כאן שתי מכוניות חשמליות בקרוב. גם ניסאן ורנו כבר בעניין לצד מותגי יוקרה. כך שיתכן שהמכוניות המשפחתיות הבאות שלנו יונעו בחשמל, מה שידרוש כמובן עמדות טעינה. והרבה. זה יותר מתקדם מהשאלה שנהגנו פעם לשאול באולם התצוגה: "אז כמה היא אוכלת והאם היא תעלה לירושלים?".

 

הפתרון של ליסינג פרטי תפעולי מאפשר למשפחה לנסוע בכל עת ברכב מתקדם מהשנתון הנוכחי. וברגע שיש פריצת דרך טכנולוגית, או שרוצים להתחדש ולעבור קבוצה, תמיד אפשר להחזיר את המכונית ולקחת אחרת במקומה. התשלום הראשוני קטן, והתשלומים החודשיים כוללים גם את עלות האחזקה והביטוחים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים