חתונה מוטורית
יותר ויותר זה מרגיש שרק המוות יפריד ביניכם. בינך לבין המכונית המשומשת שלך שאף אחד לא רוצה אותה
בשיתוף ynet רכב חדש
הבעיה הרי מוכרת: אי אפשר למכור כיום מכוניות מיד שניה. או קיי, "אי אפשר" זה קצת קיצוני אבל זה בהחלט קשה מאד שכן אז, היה הרבה יותר קל למכור לפחות את המכוניות היותר ישנות. כיום הבעיה הזו הפכה להרבה יותר מוכרת, בין היתר מכיוון שגם ממכוניות זולות יותר, קשה להיפטר. זה כבר לא נדיר להיתקל במישהו שמנסה להיפטר ממכונית חודש וחצי-חודשיים, גם אם מדובר בסוחר רכב שכונתי מהולל.
למה זה בעצם, מה קרה ששוק הרכב הישראלי הפך לכל-כך בעייתי בכל מה שקשור במכוניות המשומשות? נתחיל מזה שכיום המכוניות המשפחתיות פחות פופולאריות, וזה רוב המכוניות שקנינו פעם. הסיבה: רכבי כביש-שטח תפסו את מקומן של המשפחתיות בתור הבחירה הפופולרית של ישראלים רבים, אז זה אומר שמכוניות משפחתיות קשה למכור - כי הן לא באופנה.
אבל זה לא הכול, כי פעם על כל מכונית אמרו שיש לה מחיר, ואז קונה הגיע, סגרו מחיר והכול בסדר. אבל היום זה אחרת, כי נפתח אפיק אלטרנטיבי. אם למשל לפלוני יש מכונית משומשת שהוא רוצה למכור, נגיד בשבעים אלף שקלים, אז בעבר מי שיכול היה להרשות לעצמו מכונית משומשת ב-70 אלף שקלים, היה הקונה האידיאלי.
אבל היום זה לא המצב. היום מי שיש לו שבעים אלף שקלים מקבל מיבואן רכב או מחברת ליסינג תנאים להלוואה על מכונית שכוללים מקדמה של שישים אלף שקלים על המכונית ותשלומים חודשיים של כמה מאות שקלים, ובמקום לקבל מכונית משומשת בת חמש, מקבלים מכונית חדשה בת אפס שנים עם אמינות מוכחת ואולי אפילו מערכות בטיחות מתקדמות וריח של חדש. אז אפשר להבין בהחלט למה פתאום אף אחד לא רוצה לקנות מכוניות משומשות.
יש כיום עוד הרבה סיבות למה אנשים לא ממש ממהרים לקנות מכונית משומשת. למשל פקקים. לגמרי בעיה לאומית. ואפשר לחוש את ההשפעה שלה גם בשוק המכוניות החדשות. בשנה שעברה מספר המכוניות החדשות שמכרו ירד לפחות מ-270 אלף, לפני שנתיים היה מדובר על כמעט 290 אלף. כשאנשים קונים פחות מכוניות חדשות, אז השוק העיקרי משפיע על השוק המשני, זה אומר שהמכוניות המשומשות פחות מבוקשות כי אין מי שיקנה אותן, אז מכונית משומשת עומדת הרבה יותר זמן בלי שיהיה לה קונה.
וזו כמובן בעיה מבחינת הבעלים שלה, שלא יכול להשבית את המכונית ולהעמיד אותה מתחת לבית כמובן, אבל גם לא יכול לחכות לקבל מכונית חדשה כי המשומשת עוד עומדת מתחת לבית. זה מצב לא נעים והדרך היחידה היא כמובן להתפשר במחיר.
אבל גם זה לא ממש מדויק, כי כיום למוכרים פרטיים, כאלה שלא שייכים לרשת טרייד אין גדולה, אין הרבה מה לחפש בשוק המשומשות. הדרך של מוכרים פרטיים לשווק מכונית מאוד מוגבלת - בעיקר תקציבית. לך תתחרה בלוחות המודעות המקוונים עם מודעה של רשת טרייד אין גדולה ששילמה הרבה כסף כדי שהמודעה תקודם כל הזמן. וזה לא רק זה, יש גם בעיה שרשת טרייד אין מעניקה על המכונית המשומשת שלה אחריות של חודשים רבים.
המגוון של רשת הטרייד אין גדול ומרשים, הסניף שלה יפה ויותר מזה: רשת טרייד אין או חברת ליסינג ישמחו להעניק ללקוחות מסלולי תשלומים, משהו שמוכר פרטי פשוט לא יכול להעניק. וגם מבחר של יחידות רבות מאותו הדגם שממנו אפשר לבחור את הטוב ביותר.
אז אין כאן יותר מצב של להוריד במחיר כדי להגיע איכשהו אל עמק השווה, יש כאן מצב של לקוחות שאין להם עניין להגיע. זו בעיה ולכן יותר לקוחות בוחרים ליסינג תפעולי פרטי: משלמים מקדמה עבור הרכב. תשלומים חודשיים ותשלום סיום, שניתן להמיר למקדמה על רכב אחר. כאן אין כאבי ראש של מכירה ואפשר גם להחליף רכב באמצע התקופה.
הצעות לרכב חדש וליסינג