שתף קטע נבחר
 

שוק הרכב משתנה לנו מול העיניים

תשכחו מקפיצה קטנה לרחוב המסגר וסיבוב בין כמה מכוניות באולם תצוגה ממוזג עם הסברים מסוכן מכירות מסורק היטב. מוטי ברטון ואייל שירזי מקבוצת שלמה, מסבירים איך קונים היום מכוניות

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שוק הרכב משתנה למול עינינו, ערוצי המכירה המסורתיים משתנים לטובת חלופות חדשות ומעניינות. נוצר מצב בו היום אפשר למצוא מכונית חדשה לא רק באולם התצוגה של יבואנית הרכב אלא במקומות וערוצים נוספים, לרבות ובעיקר בחברות הליסינג. אלה מציעות מוצרים כגון ליסינג פרטי, ליסינג פרטי-תפעולי ומכירת מכוניות "0 ק"מ". בכולם זו תהיה אותה מכונית, באותו המפרט, רק השיטה שונה.

 

צילום: אלי סגל

צילום: אלי סגל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

גם מודל הבעלות משתנה. מה שהיה פעם אובססיה להיות בעלים של רכב, כבר לא חשוב בכלל. הנאמנות למותגים של פעם פינתה את מקומה לתועלת ולתמורה למשתמש. תחשבו מהפכת הסלולר, רק במכוניות.

 

בליסינג פרטי תפעולי מחליפים את התשלום על הרכב עצמו - זאת אומרת, הברזלים, הצמיגים ועץ הריח - בתשלום על השימוש במכונית. בלי להפסיד על ירידת הערך ובלי הצורך להתעסק עם הטיפולים, הביטוח ולבסוף להתמקח על המכירה. בקיצור, פחות כאב ראש. למען האמת, בלי כאב ראש בכלל.

 

בקצרה על השיטה: זו שיטה המנגישה ומאפשרת לעלות לרכב חדש בקלות ובנוחות. שיטה שמורידה את הרכב עצמו מהראש. לא צריך יותר להתעסק עם הקניה, המכירה, הטיפול השוטף, האחזקה והביטוח. יש תשלום חודשי שנגזר משווי הרכב הנבחר ובתום שלוש שנים הרכב מוחזר לחברת הליסינג ומתחילים מחזור חדש.

 

שנת 2018 הסתיימה עם המשך מגמת הצמיחה של פעילות הליסינג לפרטיים בשוק, עם זינוק מדהים של 35% לעומת שנה קודמת. בתוך השיא הזה מגולם פלח הולך וצומח בשנים האחרונות המורכב מרכבי ה-0 ק"מ והליסינג לפרטיים. יש יותר ויותר לקוחות הרוכשים או מחכירים רכב חדש שלא ישירות מהיבואן. מבינים את הנוחות והכדאיות ויתרון המחיר הגלומים בכך.

 

היתרונות? צרכנות נבונה: אם לוקחים בחשבון את ירידת הערך הטבעית של הרכב, עלויות האחזקה, הביטוח ועוד, ליסינג לפרטיים - מעבר לנוחות והלייף סטייל - גם חוסך אלפי שקלים בחישוב הכולל. בזכות הליסינג לפרטיים, הצרכן הישראלי הבוגר מבין כי רכב הוא מוצר צריכה לכל דבר. זו הוצאה חודשית ואין צורך להיות הבעלים של הרכב, אלה לשלם עבור השימוש ברכב. בישראל הגיעה הפעילות הזו לכ-20% מהיקף מכירות הרכב לפרטיים, לעומת 5-6% לפני 4 שנים.

 

אם להשוות למה שקורה בעולם, פוטנציאל הצמיחה גדול ביותר. בארה"ב, כ-90% מכלי הרכב לפרטיים הם בשיטת חכירה כזו או אחרת. באירופה זה עומד על כ-60%.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים