הגיע הקיץ, יוצאים לשטח
חופשת חג הפסח סימנה את קו הזינוק לעונת הטיולים. רגע לפני שנהיה כאן ממש חם, אלה המכוניות שהיינו לוקחים לטיול
בשיתוף ynet רכב חדש
ישראל היא מדינה שנראה כאילו תוכננה לספק חופשות איכותיות בטבע. עם עשרות פארקים לאומיים, חניוני לילה ומסלולי טיול שחלקם הגדול אינו דורש רכב שטח גדול וקשוח. החל בדרך נוף כרמל וכלה במכתש רמון, הגלבוע ומשעולי הגליל: צריך רק רכב מתאים ועדיף שיהיה רכב פנאי או כביש-שטח - שזה אותו הדבר תכל'ס.
אבל אנחנו נסתפק במשפחתית, או במכונית מיני, נכון? אחרי הכול, המצב הכלכלי לא מאפשר לנו לקנות ג'יפון, אז נהיה שמרניים. אלא אם נבחר בליסינג תפעולי פרטי. שם דווקא אפשר לחכור רכב כביש-שטח בתשלומים חודשיים לא מעיקים ותחזוקה שמעניקה חברת הליסינג. הנה כמה אפשרויות מעניינות אשר ירחיבו את מעטפת השוטטות שלכם מעבר לאספלט המשעמם:
סובארו XV: אפשר לומר על סובארו XV שהוא הביא את בשורת השטח העממי לעם ישראל: רוב הישראלים מעולם לא היו בעלים של רכב ארבע על ארבע, בין היתר מכיוון שמדובר ברכבים גדולים, כבדים ויקרים. אך הסובארו אינו גדול, אינו כבד ובליסינג תפעולי פרטי גם אינו יקר - והנקודה הכי חשובה היא שיש לו מערכת הנעה כפולה.
אז נכון, את המשעולים הכי קשים במדבר יהודה הסובארו כנראה ישאיר למישהו אחר, אך יכולת שטח לא חסרה לסובארו הזה ואפילו יש מועדון שטח של סובארו שחבריו כבר נצפו במדבר יהודה לא מעט. היתרון הכי משמעותי של ה-XV מלבד ההנעה הכפולה הוא העובדה שמדובר במכונית משפחתית לכל דבר. כלומר קל לנהוג בה, היא נוחה ומהנה כמו מכונית משפחתית.
סיטרואן קקטוס: מה לסיטרואן ולרכבי כביש-שטח? היצרנית הצרפתית שהתמחתה מאז ומתמיד במכוניות עממיות וקטנות וקסומות, או לחילופין במכוניות משפחתיות גדולות מסובכות ונוחות, הבינה שכל העולם ואחותו רוצים רכבי פנאי, אבל החליטה לעשות את שלה יותר מיוחד.
סיטרואן קקטוס הוא התוצאה של הניסיון הזה וכמו הרבה דגמי סיטרואן, הוא נאה, אבל רק בעיני מי שבקטע. הוא נוח מאוד, אבל כמובן רק בעיני מי שבקטע. והוא גם מרווח. מעבר לזה, יש לו נסיעה נוחה מאוד, מה שהופך אותו אידיאלי לנסיעה בשבילי קק"ל שלא דורשים יותר מדי מאמץ. אפשר כמובן גם להכניס בו את כל מה שדרוש כדי להרים פיקניק משפחתי ראוי ביותר. וכלכלית הקקטוס מספק תמורה נהדרת לכסף - גם בליסינג פרטי תפעולי.
קיה ספורטאז'-יונדאי טוסון: גם אם ידעתם וגם אם לא: קיה ויונדאי הן חברות אחיות שמייצרות מכוניות על בסיס זהה, אבל בכל זאת שונות במקצת. עניין של מיצוב. יונדאי נחשבת בחבורה הקוריאנית ליותר הגיונית ומכובדת וקיה ליותר צעירה, ספורטיבית וחצופה. אבל זה לא מונע משתי היצרניות האלה להציג שני רכבי כביש-שטח סופר-פופולאריים שמבוססים על אותה פלטפורמה בדיוק: יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.
בחלק מהגרסאות הם גם חולקים את אותם מנועים, אבל אנחנו ממוקדים בגרסה היותר נגישה גרסת ה-2.0 ליטר. זו גרסה שמגיעה עם הנעה קדמית ותיבה אוטומטית, ולא מעט מרווח פנימי ורמה גבוהה של שימושיות. שני הדגמים עברו לאחרונה מתיחת פנים ועדכונים שהפכו אותם לטובים יותר משהיו בעבר - וזה בולט הרבה יותר ביונדאי טוסון. שני הדגמים מרווחים מאוד, מצוידים בתאי מטען בנפח נאה ויכולים בכיף לעשות מסלולי שטח קלילים בדרך לפיקניק של פסח או אחריו.
הצעות לרכב חדש וליסינג