הכן רכבך לקיץ: מה לעשות לקראת החום
עונת המעבר ותחילת הקיץ תמיד מפתיעה אותנו עם גלי חום לא צפויים. אחרי חודשים ארוכים של חורף וטמפרטורות קרירות, שוב נזכרים שממש חם בישראל - והרכב שלכם לא אוהב את זה
בשיתוף ynet רכב חדש
קיץ. לא משנה מה נעשה, הוא מגיע, והוא יהיה דביק, חם, מעיק. הוא יהיה גם כמובן מהנה, יהיה ים וכיף. ובכל זאת, כל הכיף הזה לא ישנה את העובדה שבסופו של דבר כדי להגיע ממקום למקום נזדקק למכונית שלנו. בקיץ הישראלי, כמו בכל קיץ ישראלי, המכונית שלנו עלולה לצעוק הצילו אם לא נטפל בה כראוי. זה לא קשה, אך זה חייב להיעשות כמו שצריך כדי שנשרוד את החום והלחות המעיקים.
אז מה עושים בקיץ כדי שהמכונית שלנו תהיה מעט יותר יעילה? דבר ראשון יש את מה שברור שצריך לבדוק: מערכת הקירור. אבל לפני שנבדוק את מערכת הקירור הנה טיפ קטן: גשו לתחנת שטיפת רכב (כי אנחנו לא שוטפים את המכונית עם צינור, חבל לנו על המים וזה לא ידידותי לסביבה) ובקשו שטיפת רדיאטור חיצונית. זה אורך דקה בדיוק ודורש רק צינור מים בלחץ גבוה. אתם תופתעו מכמויות הגועל נפש שנדבקו לכם לרדיאטור במהלך חודשי החורף, חרקים, בוץ ואבק שמונעים ממנו לקרר כראוי - לפזר את החום הרב שיוצר המנוע.
בשלב הבא, אחרי שטיפת הרדיאטור, אפשר להמשיך לנוזל הקירור עצמו. לפעמים חסר נוזל קירור במכוניות. הוא עלול לברוח, ממש טיפ טיפונת, ואין מה להתרגש. מה שכן חשוב זה לבדוק את מפלס נוזל הקירור כאשר המכונית קרה לחלוטין (מומלץ לפתוח את ספר הרכב המוזנח בתא הכפפות כדי לראות בדיוק איך לעשות זאת ברכב שלכם). "קר לחלוטין" פירושו שהמנוע לא עבד לפחות במשך שעה. כל ניסיון לבדוק את מפלס נוזל הקירור כשהמנוע חם עלול להסתיים בפציעה או בקבלת קריאה לא נכונה של המפלס.
וכן, זה אומר שאין לכם יכולת לבדוק כראוי את מפלס נוזל הקירור בתחנת דלק, בטח שלא כשהרכב שלכם חם. זה פשוט לא עובד והנוזל שימכרו לכם עלול להתווסף ללא צורך. אחרי שבדקתם את מפלס הנוזל בהתאם להוראות, יש להוסיף נוזל אם חסר. מותר לשים רק את הנוזל שעליו ממליץ יצרן רכבכם, או נוזל תואם. לא מי ברז רגילים ובטח שלא נוזל קירור שאתם בוחרים לפי הצבע. מנועים מודרניים רגישים לדברים כאלה.
אחרי שבדקנו נוזל קירור אנו ממשיכים אל המזגן: האם הוא מקרר? זה פשוט: מתניעים, מפעילים מזגן. מחכים ל"קליק" של כניסת המדחס. ואז יוצא אוויר קר. אם אוויר קר לא יוצא, יתכן שהגז במערכת המיזוג התנדף. יש כיום כל מיני סוגים של מזגנים וצריך לגשת אל מומחה למזגנים כדי למלא את הגז הנכון ובאופן שלא פוגע בסביבה.
אחרי שמילאנו גז והמזגן מקפיא, הגיע הזמן למלא את תא המטען. במה ממלאים את תא המטען? רק במה שחשוב. זה אומר קודם כל שנרוקן את התא משטויות לא נחוצות. המכונית אינה מחסן, כי מה שלא צריך מוסיף משקל ומשקל מעלה את צריכת הדלק.
ואז, אחרי שזרקנו את כל מה שלא הכרחי, נוסיף את מה שכן: שישיית מים (חשוב לרענן את המים) למקרה שניתקע. קרם הגנה לנסיעות ארוכות, אביזרים מתאימים לחילוץ כמו למשל כובע, ג'ק וכמובן גלגל רזרבי מנופח כראוי וגם כמה צעצועים לילדים אם יש, כי נסיעה ארוכה אינה מהנה.
עוד נקודה חשובה: המכונית לוהטת בקיץ, זה לא נעים, זה לא תורם לעמידות וזה עלול להיות גם מסוכן. אז קודם כל עשו לעצמכם טובה חשובה: אפליקציה, תזכורת, או כל אמצעי אחר לוודא שלא שכחתם ילד ברכב.
מעבר לכך, לפני הקיץ מומלץ לפנק את הפלסטיקה הפנימית בטיפול מונע בתכשיר ייעודי ואיכותי לשימור פלסטיקים, שיוודא שלוח המחוונים שלנו לא ייסדק בשמש הקופחת. לחדש את מלאי המגבונים הלחים במכונית תמיד כדאי, וגם לדאוג שכל האביזרים החשמליים פועלים כהלכה, כי אף אחד לא אוהב לנסוע בעיר בערב כשהשמש כבר שקעה, בלי יכולת לפתוח חלון וליהנות מהבריזה.
עם ליסינג פרטי תפעולי אתם בטוחים שהרכב שלכם חדש ומטופל כהלכה. כל שצריך זו מקדמה נמוכה, ובהמשך תשלומים קלים שאינם מעיקים על האובליגו בבנק. התשלומים כוללים גם את אחזקת הרכב והביטוח שלו - כך שהדרך פתוחה לפניכם גם בחום הכי גדול.
הצעות לרכב חדש וליסינג