שתף קטע נבחר

קליפת השום

יש גודש עצום של מכוניות חדשות. יבואני רכב לחוצים להיפטר ממלאים. יחד עם ערוצי מכירה חדשים הופכת המשומשת שלכם ללא אטרקטיבית ביד השניה. איך לפצח את זה?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

זה המצב הנתון: המכונית שלכם עומדת לאבד השנה הרבה כסף. כנראה יותר ממה שאיבדה בשנים האחרונות מידי חודש. אבל מדוע דווקא השנה אתם עומדים להיפגע יותר? כדי לראות את התמונה המלאה, כדאי ללכת קצת אחורה לדו"ח של בנק ישראל שהתפרסם לפני מספר שבועות בנושא אשראי. שם מדווח כי חברות כרטיסי האשראי החליטו לצמצם משמעותית את היקפי האשראי לרכישת מכוניות חדשות. על פניו, זו עוד הצהרה חסרת משמעות על איזו התרחשות כלכלית. משהו שקורה רחוק מהעין שלנו ורחוק מהלב שלנו. בפועל זה מאוד בעייתי.

 

משומשת (צילום: גבי מנשה)
משומשת(צילום: גבי מנשה)

 

ראשית, חברות האשראי לא רואות יותר כדאיות במימון מכוניות חדשות, כך שרוכשים רבים שלפני כשלוש שנים לקחו הלוואה מחברת אשראי, כבר לא יכולים לעשות זאת. לכן הם רק רוצים להיפטר מהמכונית, וזה לא טוב למי שנמצא כעת בשוק המשומשות. בנוסף יש עוד בעיה: אין וואקום. כלומר, אם חברות האשראי מצמצמות את הפעילות, אז יש מי שיחליף אותן בשמחה - יבואני הרכב. ואכן, במהלך החודשים האחרונים יותר ויותר יבואני רכב מעניקים אשראי נדיב מאוד וגם תכניות טיפולים.

 

וזה אומר שמצד אחד יש בעלי רכב שרוצים להפטר ממנו. מצד שני יש מי שרוצה לקנות דווקא מכונית חדשה מיבואני הרכב. אלו יקבלו פריסת תשלומים ותכניות טיפול. אז מי נפגע מהצפת השוק וגם מיצירת הביקוש? תשובה נכונה: מי שמחזיק במכונית משומשת.

 

אז נאמר שאין לכם עכשיו יכולת למכור את המכונית המשומשת. ניחא, לכל סיר יש מכסה, לא? בטח שכן. הבעיה היא שלפעמים מציעים לנו מכסה של פינג'אן ולנו יש בכלל מחבת. או בשפה פשוטה: מציעים לנו סכום מביך על המכונית המשומשת שלנו. והמידע הזה לא נעלם מעיני מי שקובעים את המחירים בשוק המשומשות, למרות שקשה לונמר שבשנים האחרונות המחירים במחירונים משקפים את המפולת האמיתית בשוק המשומשות. בקיצור, ירידת הערך האטומית של המכוניות היא כיום מהירה מתמיד.

 

זה כמובן תרחיש בעייתי למי שמוכר. מאחר שעתה הכל כרוך ביותר כאבי ראש ויותר מאמצים למכור. והחדשות הרעות עוד יותר? יש תהליכים בעייתיים מאוד (למוכרים) שהופכים את ירידת הערך ליותר משמעותית: קודם כל, יש חדשנות. פעם לכולם הייתה סובארו, אחר כך מיצובישי. כיום יש מאות אפשרויות שונות לבחירה. כל חודשיים-שלושה צץ רכב חדש שהוא יותר נחשב: פנאי, היברידיות, פנאי היברידי.

 

בקיצור: הלהיטים של אתמול עלולים להיות הלא מבוקשים של מחר, כל מה שצריך זו רק שמועה אחת על קרינה בהיברידיות, בעיה במנוע של איזו גרמניה, או דשבורד הנסדק ביפנית. ושלום על ישראל. וכמובן שכל אלה רק מתווספים לירידת הערך החדה שאנחנו כבר חווים השנה. נעים זה לא, אבל אין הרבה מה לעשות, רק לשבת מהצד ולראות כיצד המכונית שלנו מאבדת ערך, בהנחה כמובן שלא יקרה מצב שבו חס וחלילה מישהו משפשף אותה בחניה. זה עוד כסף. מה עושים?

 

אפשר לשים מקדמה על מכונית חדשה בליסינג תפעולי פרטי. לאחר מכן מדי חודש תשלום נוסף, בסכום סביר שנוח לחוכר להחזיר. על הדרך מקבלים טיפולים, תחזוקה, אפילו את הטסטים, ואין יותר דאגות בסגנון כמה כסף איבדנו. שחברת הליסינג תשבור את הראש, בשביל זה היא קיימת.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים