שתף קטע נבחר
 

ירידת ערך מהירה

צריך פשוט להשלים עם זה. מכונית כבר מזמן אינה כבר נכס אלא עסקה בה תפסידו לבטח ממון רב. מה לעשות כדי לנסוע ברכב חדש מבלי לשלם על כך בבריאות

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שנת 2019 ממשיכה להיות אחת השנים המוזרות בענף הרכב הישראלי. הנתונים אינם משקרים: בתחילת החודש פרסם איגוד יבואני הרכב את נתוני מסירות המכוניות החדשות של שנת 2019 שמסכמים את חמשת החודשים הראשונים. לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להבין שמשהו חריג קורה. לפי הנתונים שהאיגוד מפרסם, בשנת 2019 מסרו מינואר עד מאי בערך 137 אלף מכוניות חדשות, אבל מה שיותר מוזר זה שבערך חצי מהשוק של המכוניות החדשות נשלט על-ידי שלושה מותגים בלבד: יונדאי, קיה, וטויוטה.

 

   (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

זו לא טעות. שלושה מותגים של מכוניות מוכרים את רוב המכוניות בישראל. למה? בגלל המס הירוק שנכנס לתוקף בתחילת אפריל האחרון ושיגע את השוק. מי שהצליח להכניס מכוניות לפני ה-1 באפריל וגם לשחרר אותן מהמכס, מצליח למכור בזול. כלומר, המחירונים עלו ב-1 בינואר, אבל המכוניות נכנסו לישראל לפני ה-1 בינואר. וליבואני המכוניות יש אינטרס מאוד חזק למכור את המכוניות שהם הכניסו לישראל בשיטה הישנה של המיסוי כי מרוויחים עליהן יותר. והמשמעות היא שבשטח יש יותר מבצעים, הטבות, הנחות.

 

הנתונים מוכיחים את זה היטב: כל מה שצריך זה מחיר טוב לדגם מנצח וגמרנו, יש להיט מכירות פוטנציאלי ביד. מטבע הדברים, מי שנפגעים הם מי שמחזיקים מכונית דומה, אבל משומשת. נכון, המחירים עלו טיפונת בגלל העלייה של הרכב החדש, אבל מיד אחרי זה מגיעה ההתייצבות, כי הציבור לא טיפש: המחירים של מכונית מסוימת עלו ב-1 באפריל? סבבה. זה גרם למחיר של הדגם המשומש לעלות ב-1,000-2,000 שקלים? גם סבבה - אבל ליבואן הרכב יש את אותו אוטו והוא מוכר אותו בהנחה כי הוא הכניס אותו לישראל לפני ה-1 באפריל. ואם לא בהנחה, אז בתשלומים.

 

המוכר הפרטי לא יכול להציע לחבר, שכן, או לקוח מזדמן, לקנות את המאזדה או את הטויוטה המשומשת בתשלומים, זו בעיה. וזה כמובן קצה הקרחון שמרכיב את ירידת הערך הקשה של המכוניות בישראל, כי בפועל, בין המספרים שמתפרסמים במחירון של המכוניות ובין המציאות יש פער של אלפי שקלים. כי כיום המוכרים בשוק כבר לא צריכים להתמודד עם מוכרים אחרים של מכוניות, זה לא שעוד 10,000 ק"מ על השעון משנים, מה שמשנה זו יכולת המכירה, כלומר כמה משאבים משקיעים.

 

עוד דבר חשוב: התחרות היא לא בהכרח מול מכוניות משומשות אחרות. נגיד שיש לכם מכונית מודל 2017, אתם רוצים למכור אותה ב-30 אלף שקלים פחות מהמחיר של מכונית כזו חדשה. נשמע אטרקטיבי, אבל זה לא: כי מי שמוכר מכונית חדשה מציע תשלומים על 70 או 80 אלף שקל, תשלומים נוחים מאוד, ואת הזכות לנסוע באוטו חדש מהניילון. אז שלא במפתיע, את המכונית שלכם תתקשו למכור.

 

בנוסף, יש לה שווי מסוים במחירון. זה ברור לכם שזה לא מה שתקבלו כי אתם מתמודדים מול מוכרים של מכוניות חדשות מהניילון, ולהם יש אתרי אינטרנט, פרסומות ברדיו. לכם יש מודעה בלוח באינטרנט שבשלוש שעות ירדה לתחתית העמוד ונעלמה בתוך יער של מכוניות משומשות כמו שלך מאנשים פרטיים, מחברות הליסינג, מסוחרי מכוניות ואפילו מחטיבות הטרייד-אין של היבואנים עצמם.

 

מה לעשות, כיום כל הקטע של להחזיק מכונית בבעלותך הפך לנחלת העבר. זה נגמר, בין היתר בגלל ירידת הערך, כי עם כל הכבוד, לא כל אחד רוצה להחזיק בבית משקולת עם ארבעה גלגלים שאוכלת כספים בביטוחים, מאבדת ערך יותר מהר מאי פעם וגם תוספת לכלוך- ומבקשת בתמורה שיקחו אותה פעם בשנה למוסך ולפעמים גם יותר. הכי נכון הוא לשנות את התפיסה. ולעבור למודל בו אתם משלמים על השימוש ברכב - ותנו למישהו אחר לקנות את האוטו בשבילכם.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים