שתף קטע נבחר

טיפים לנהיגה בחום כבד

הקיץ כבר עלינו ולצד האתגרים הרגילים של לבחור בין אבטיח וארטיק, אנו והרכב שלנו צריכים להתמודד עם הקיץ הישראלי - וזה לא פשוט

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

טוב, זה הגיע, כמו בכל שנה חודש יוני פה. אחריו יגיעו חודשי הלהט: יולי ואוגוסט. הילדים בחופש הגדול ומטפסים על הקירות - וגם אנחנו. במהלך החודשים הקרובים נמצא עצמנו מתנדנדים בין שלושים מעלות צלזיוס במקרה הטוב לארבעים מעלות צלזיוס במקרה הרע. וזה לא כולל העצבים שיש בתוך הבית שמיד מוסיפים 10 מעלות. אבל אנחנו בישראל וכאן אומרים:" זה מה יש ועם זה ננצח". אחרי הכול, יש לנו מזגן במכונית, הכל טוב, אפשר לצאת לדרך.

 

חום (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

אלא שבחיים האמיתיים זה לא לגמרי עובד כך. הרבה ישראלים מאמינים שהעובדה שיש להם מזגן במכונית היא די והותר, ועל כל היתר אפשר לוותר. אך בפועל, נהיגה בחום כבד אינה נהיגת חורף. נהיגה בחום כבד מפעילה עלינו לחצים רבים, וכדאי להיות מוכנים לכך. אז קודם כל חשוב לציין: גם מכוניות חדישות בנות כמה חודשים עלולות לא לעמוד בדרישות של נהיגת קיץ.

 

מדוע? ובכן, תופתעו לשמוע שהתשובה לכך היא "בגלל החורף". במהלך חודשי החורף אנחנו נוסעים בבוץ. או בעיסה המימית הנוראית הזו שעל הכביש. ומכיוון שבישראל עוברים ימים ארוכים ללא גשם, אז אנחנו גם נוהגים באבק. ומעבר לכך, אנחנו חונים מתחת לעצים - המשירים על הרכב עלים יבשים ופירות רקובים לצד מספרי 2 של עטלפים וציפורים. אז אנחנו מוצאים את עצמנו במצב בו גם מכונית בת חצי שנה יכולה לסבול מהצטברות של בוץ ולכלוך על הרדיאטור ועל פתחי האוורור שלרוב נסתרים מעין ונמצאים ברווח שבין מכסה המנוע לשמשה הקדמית.

 

בוץ על הרדיאטור זה רע. פירושו קירור לא יעיל, וכשהמכונית לא מקוררת ביעילות אז קודם כל לא יהיה לנו מזגן - זו פשוט ברירת המחדל של המערכת כדי להגן על המנוע - לכבות את המזגן. אבל חמור מכך, המכונית שלנו עלולה פשוט להיתקע ולסבול מנזק משמעותי למנוע. אז כדיא אפילו עכשיו להקדים שטיפה לתקיעה ובתחילת הקיץ, לגשת למישהו מקצועי שישטוף את הרדיאטור מבחוץ. בלחץ מים של צינור גינה לא של מדחס מטורף שעלול לחבל ברדיאטורים.

 

נהיגת קיץ היא נהיגה שונה. נתחיל במה שאנחנו חושבים שהוא ברור לנו: השמש. אם תיכנסו עכשיו למכונית שלכם ותיסעו לאילת בשמחה, עם מזגן שנושף עליכם אוויר קר, אתם תגלו שהשתזפתם, אבל רק ביד שפונה אל ירדן. למה? כי שמשות של רכבים רבים חוסמות את קרינת השמש, אבל לא את כולה. אז מומלץ להתמרח - לפחות ביד שמאל - ואוזן שמאל.

 

מעבר לכך, מזגן אינו מהווה ערובה נגד התייבשות - להיפך הוא סופח לחות מהאוויר. עובדתית, גם בזמן שנהיה במזגן נאבד נוזלים. ולהתייבש בקיץ לא נעים. אז מה עושים? עוצרים מדי שעה ושותים כוס מים קרים. זה כיף, זה שובר את השגרה, זה בריא וזה כמובן מונע מאיתנו התייבשות מסוכנת. עוד נקודה חשובה: בקיץ הריכוז שלנו משתנה: אנחנו יותר עייפים, יותר מותשים, המערכות השונות שלנו עובדות אחרת, במיוחד אחרי נסיעות ארוכות, וצריך להכיר בשינויים הללו. מה עושים? מתרעננים והרבה. דואגים לשתות היטב, ונמנעים מארוחות כבדות בדרך.

 

כדאי גם להגביר מודעות לכל מה שמסביב. אפשר קצת להוריד גם רגל מהגז, זה אף פעם לא מזיק. עוד נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון: תנאי הכביש משתנים. למה הכביש משתנה בקיץ? כי הוא שחור, הוא מתחמם. ולפעמים הוא מזיע - וכשהכביש מזיע זו זיעה שמנונית וחלקלקה. באותה נסיעה גם טמפרטורת הצמיגים מרקיעה שחקים - ממש גיהינום מכאני שעובר עליהם בכל רגע נתון (ובשום אופן אל תשטפו אותם במים קרים בתחנת הדלק - זה עלול לפוצץ אותם בשל שוק תרמי).

 

כל זה גורם לשינויים במרחקי הבלימה של המכוניות, תמיד לרעה. בנוסף, חשוב מאוד לשים לב שגם סימני כביש, כמו למשל מעברי חציה עלולים להיות חלקלקים יותר בחום, ומעברי חציה יש כמובן במקומות שבהם יש הולכי רגל וילדים, אז תמיד שווה להיזהר יותר. היו מודעים לאדוות החום העולות מן הכביש - אלו יוצרות אשליות אופטיות של מים או השתקפויות של הסביבה שלהן. האשליה הזו פלוס עייפות וחום כבד - הם שילוש רע של תאונה העתידה להתרחש.

 

באופן כללי, אחד הדברים החשובים ביותר לעשות בנסיעת קיץ הוא להיות מוכנים. כי תקלות ובעיות תמיד מתרחשות כאשר אנחנו לא רוצים. כי זו דרכו של עולם. אז תמיד שווה לארגן בתא המטען ערכת עזרה ראשונה. אפשר גם לארגן בקבוק מים, בפינה מוצלת היטב כדי למנוע מקרני השמש. מי שבאמת רוצה להתפנק יכול גם לבחור צידנית קטנה, כי תמיד נחמד שהשתייה קפואה.

 

הדרך הנגישה ביותר להבטיח שכל המערכות המכאניות תקינות וכי אתם מצויידים במיטב מערכות הבטיחות האקטיביות שיש היא בליסינג הפרטי תפעולי. כך עם מקדמה ראשונית קטנה ותשלומים חודשיים תקבלו את הדור האחרון והמתקדם ביותר של המכוניות.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים