שתף קטע נבחר

טכנולוגיות רכב עתידיות

לאחרונה אנחנו שומעים המון על העתיד של המכונית ולא בכדי - ישראל הולכת ומתחזקת בתחום האוטו טק. הנה פיסה מהעתיד שתוכלו ליהנות ממנה כבר היום ברכב חדיש

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

העתיד כבר כאן. זהו. זה לא סוד שיצרני הרכב צועדים בצעדי ענק בכיוון של מכוניות אוטונומיות, אפילו מכוניות מעופפות. אך עד שזה יקרה ככל הנראה יזרמו הרבה מים בירדן - ובכל מקרה, בגלל שהטכנולוגיות נמצאות כל הזמן בשלבי פיתוח, אז הן מחלחלות אל הציבור וכבר מופיעות בדגמים חדשים שכבר משווקים או ישווקו בקרוב בעולם.

 

 

מטבע הדברים, הבעיה היא שטכנולוגיה עדכנית עולה כסף, והמשמעות היא שרק מי שיקנה דגמים חדשים שהם ממותגי הפרימיום או גרסאות מאובזרות, יותר מצוידות ויותר מפוארות, יזכה להשתמש בטכנולוגיות האלה. היום לא לכל אחד יש יכולת לקחת את המאה וחמישים אלף שקלים ולקנות מכונית חדשה. לכן יש תכניות ליסינג תפעולי פרטי, שבהן ניתן לשים מקדמה קטנה על הרכב, לחכור אותו בתשלומים נוחים ולנסוע על מכונית חדישה, שעמוסה בכל הטכנולוגיות.

 

התשלומים מאפשרים לנו להימנע מהסיטואציה המעצבנת של להתפשר, של לחשוב פעמיים האם להוסיף עוד כמה אלפי שקלים כדי לעלות ברמת האיבזור כדי לקבל מערכות שיצילו לנו את החיים, יהפכו את הרכב לאמין יותר וגם יגידו לנו אם משהו לא בסדר איתנו. דוגמאות כאלה לא חסרת: יצרני הרכב עמלים במרץ על מה שנקרא "קישוריות", כלומר היכולת של מכוניות "לדבר " עם העולם שנמצא בחוץ.

 

מה זה קישוריות? קודם כל , ממש עוד כמה שנים הקישוריות תאפשר לנו להזמין מוצרי מזון מסוימים מרשתות גדולות, או תרופות ולהגיע בזמן לקחת. הכוונה אינה למצב בו אנחנו צריכים להקליד את שם המנה שאנחנו רוצים תוך כדי נהיגה, חלילה, אלא למצב בו אנחנו מדווחים שאנחנו בדרך למסעדה, והרכב משדר למסעדה מה המרחק שלנו ממנה. דקה לפני שאנחנו מגיעים, הצ'יפס נכנס לטיגון ומוגש כשהוא חם. בתאבון! ישנם יצרני רכב שעובדים על שרותים שיאפשרו לנו ממש תוך שנה שנתיים לקבל חבילה אל המכונית, כי בסך הכול כיום אנחנו מבלים יותר ויותר זמן במכונית.

 

נושא הבטיחות החשוב. חלק גדול מאוד מהמכוניות שמשווקות בישראל כיום כבר מצוידות באמצעי בטיחות אקטיביים שיודעים איך לתת ברקס במקומנו. אבל זה רק הדור הראשון: בעוד פחות משלוש שנים יוצג דור חדש של אמצעי בטיחות, שכולל מערכות שיודעות להתריע כאשר אנחנו עומדים להירדם על ההגה. מערכות שלא נותנות בכלל להתניע את המכונית כאשר הנהג עייף או שיכור, ומערכות שיודעות לדבר עם מכוניות אחרות שנמצאות בסביבה ולספר על בעיות שעומדות להתרחש, כמו למשל בורות בכביש. ושוב, זו רק ההתחלה: כיום יצרני הרכב הגדולים עובדים כמובן על מאפיינים של נהיגה אוטונומית שאומנם עדיין לא יודעים איך לאפשר למכונית לומר לנו לשבת בשקט ולנוח מהנהיגה – אבל בהחלט מתקרבים לשם.

 

דבר פשוט לכאורה כמו מערכת חניה אוטומטית, פטנט קטן שחוסך לנו שפע של עבודה על ההגה: צריך רק לעמוד ברחוב ליד מקום החניה שאנחנו רוצים, לומר למכונית היכן לחנות, והמכונית מבצעת באמצעות רדאר את המדידות שצריך כדי להחליט כיצד להיכנס לחניה. אחרי חצי דקה, המכונית בפנים. תמצאו גם מערכות של זיהוי פנים שעומדות להיות משולבות ברכב בעתיד הלא רחוק, כדי לקבוע למשל מה מצב הרוח שלנו, "האם אדוני רוצה אולי מוזיקה יותר משמחת?". וגם מערכות שכבר כיום ניתן למצוא בדגמי מכוניות בכירים שמשווקים בישראל, שאומרות לנו לא רק מתי הטיפול הבא, אלא גם האם הרכב שלנו בכלל צריך טיפול: המכונית חשה מה מצב השמן, ואומרת האם צריך להחליף אותו. זה כבר כמובן חיסכון של כסף, אך כזה שדורש השקעה של כסף.

 

הדרך הקלה והזולה ביותר להבטיח כי תסעו במכונית עם הטכנולוגיות העדכניות ביותר היא באמצעות ליסינג פרטי תפעולי. כך, עלות הבעלות הטובה ביותר כאשר בתוך התשלומים משתלבים גם הביטוח, האחזקה והטסט.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים