שתף קטע נבחר

משפחה על גלגלים

מיניוואנים כמעט שעברו מהעולם - נדחקו על ידי רכבי פנאי גדולים עם 7 מושבים. ובכל זאת, כשצריך להזיז משפחה ממקום למקום אין כמו מוביל נוסעים ייעודי

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

גם זה קורה. פתאום קם אדם בבוקר ומגלה שיש לו חמישה ילדים, וצריך הרבה מקום. או לחילופין הוא מגלה שיש לו שלושה ילדים, כנהוג בקרב משפחות ישראליות רבות, ואז מגיעים ה"ספיחים", חברים וחברים של חברים וכולם צריכים להגיע לבריכה או לחוג או לבית של אחד מהם לראות את הגורים החדשים של רקסי.

 

קיה קרניבל (צילום: ניר בן זקן)
קיה קרניבל - את כולם בפנים, ועוד קצת(צילום: ניר בן זקן)

 

בקיצור - הגיע הזמן לרכוש רכב בעל שבעה מושבים. שבעה מושבים כבר מזמן אינו רק מיניואן – כיום יש בשוק רכבי כביש-שטח בעלי שבעה מושבים, מיניוואנים בעלי שבעה מושבים וגם רכב עממי אחד שמשאיר עודף ממאה. הנה סקירה קצרה של הדגמים הבולטים.

 

קרייזלר פאסיפיקה: בסופו של דבר, אי אפשר להתעלם מהעובדה שארצות הברית היא ארץ הולדתו של המיניוואן. אומרים שקרייזלר היתה הראשונה שהציגה מיניוואן עוד בשנות השמונים ולכן רק ראוי שקרייזלר תיוצג גם כאן. שלא במפתיע, קרייזלר ממשיכה לייצר מיניוואנים – והפאסיפיקה היא אחת המעניינות, מכיוון שמדובר כאן במיניוואן אמריקאי "כמו שכתוב בספרים".

 

פשוט כי מדובר ברכב ענקי. לפי הנתונים של קרייזלר, הפאסיפיקה משתרעת על מעל חמישה מטרים ועשרה סנטימרים, כלומר היא גדולה מאוד. וגדולה מאוד פירושו שהיא גם מרווחת מאוד. ומעבר לכך, הפאסיפיקה מצוידת במנוע אמריקאי בנפח 3.6 ליטרים, אשר מפיק 280 כוחות סוס. התיבה היא כמובן אוטומטית בעלת תשע מהירויות - וזה אומר שכוח אף פעם לא חסר. האבזור כמובן שופע וכולל בקרת אקלים מפוצלת ושפע של תקעים, תאים ותמיכה חשמלית לכל מה שרק ניתן לדמיין.

 

קיה קרניבל: אין זה סוד שמה שהאמריקאים עושים, הקוריאנים רוצים. והקרניבל של קיה הוא דוגמה מצוינת למצב הזה שבו הקוריאנים מסתכלים על השוק האמריקאי, בוחנים היטב מה עושים האמריקאים, ואז עושים את זה בעצמם - פעמים רבות טוב מהמקור. קרניבל הוא מיניוואן שמיועד כמובן למשפחות אמריקאיות ומתחרה בדגמים שלא מגיעים לישראל ביבוא סדיר על ידי יבואני הרכב הוותיקים, כמו טויוטה סיינה.

 

הקרניבל מצויד במנוע בעל שש בוכנות בנפח 3.3 ליטרים, אשר מפיק 276 כוחות סוס. גם כאן שם המשחק הוא אבזור - כולל מערכות בטיחות מתקדמות וגודל: הקרניבל תופס מעל חמישה מטרים שלמים של כביש, וזה אומר שבפנים לא חסר מקום.

 

דאצ'יה לודג'י: שבעה מקומות בפחות ממאה אלף שקל? יש דבר כזה? בהחלט, אם יודעים היכן לחפש. ומדובר גם על רכב ממודל 2019 חדש מהניילונים: דאצ'יה, מותג ה"לואו קוסט" של קבוצת רנו ניסאן, כבר מזמן הצליח להתבסס בשוק הרכב הישראלי תוך שימת דגש על הנוסחה המוכרת של מעט אבזור ומכלולים פשוטים, שמייצרים מחיר תחרותי מאוד, והלודג'י אינו יוצא דופן.

 

נכון, יש פינוקים שעליהם צריך לוותר, כך למשל אין מה לבנות על גיר אוטומטי כי האפשרות היחידה היא ידנית, ועל מזגן מפוצל כנראה שגם אין מה לבנות, אבל יש שבעה מקומות, יש מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטרים שמייצר 115 כוחות סוס ויש גם אבזור בסיסי. רובם המכריע של הרכבים שעולים פחות ממאה אלף שקל (בדאצ'יה מקבלים עודף של אלף שקל ממאה אלף) לא יכולים להסיע גם חמישה נוסעים בנוחות, אז שבעה, זה ללא ספק בונוס.

 

מיצובישי אאוטלנדר: אין זה סוד שכיום ה"בון טון" של שוק הרכב הישראלי הוא רכבי הכביש שטח. כדי להצליח במכירות, צריך משהו שנראה ומרגיש כמו ג'יפ, גם אם אין לו שום כוונה או יכולת לעשות שטח. ואחת הדוגמאות היותר בולטות לרכב כביש שטח כזה, שגם מציע מראה קשוח וגם יכולת לשאת שבעה נוסעים הוא באאוטלנדר של מיצובישי.

 

האאוטלנדר מצויד בחלק מן הגרסאות רק בחמישה מקומות, אך יש גרסאות בעלות שורת מושבים שלישית מתקפלת, שמומלצת בעיקר למי שחייב לדחוס עוד ילד קטן או שניים מאחור. המנוע הוא מנוע שני ליטר מוכר של מיצובישי ותיבת ההילוכים רציפה. ולמי שמחפש הרפתקאות, יש אפילו גרסה עם ארבע על ארבע.

 

רוצים לעבור לרכב עם שבעה מושבים? הדרך הקלה ביותר לעשות זאת זה בליסינג פרטי תפעולי. מקדמה נמוכה וכבר תקבלו את המפתח לידיים. אחריה תשלום חודשים קבוע ונמוך אשר כולל לא רק את עלות הרכב אלא גם טיפולים, ביטוח וטסט. תהיו משוחררים מדאגות של ירידת ערך, התעסקות עם מכירה ובכל שלב תוכלו לשדרג לרכב אחר. חדש כמובן.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים