שתף קטע נבחר

קשה למכור מכונית יד שניה

שוק רווי, שינויי מיסוי והצפה של מכוניות חדשות. איך זה משפיע עליך בזמן שאתה בסך הכל רוצה למכור את המכונית המשפחתית שלך

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מחציתה הראשונה של שנת 2019 צפויה להיזכר בספרי ההיסטוריה של ענף הרכב בישראל כאחת המוזרות בתולדות הענף בישראל. למה? זה מתחיל בגלל המיסוי ומממשיך בגלל המיסוי. מה בעצם קרה פה? בסוף 2019 התעדכן האופן שבו מחשבים את מיסי הקניה על מכוניות חדשות בישראל, ושלא במפתיע העדכון אינו לטובתנו - הצרכנים. אבל העדכון הזה נכנס לתוקף בפועל רק באחד באפריל. והבדיחה לגמרי על חשבוננו.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

המטרה הייתה לאפשר ליבואני הרכב להביא מספיק מכוניות לישראל כדי למלא את המחסנים. אז מה שקרה בפועל היה שבארבעת החודשים הראשונים של שנת 2019 נכנס לישראל מספר אדיר של מכוניות - לפחות מאה אלף, ומה שקרה בנוסף זה שהמכוניות האלה שוחררו ממכס - על ידי היבואנים עצמם ששלמו מיליארדי שקלים למדינה,  לפני אפריל האחרון. אבל המכוניות לא שוחררו ללקוחות.

 

למה זה חשוב האם הן שוחררו ללקוחות? כי הן לא. המכוניות מוחזקות בחלקן הגדול על ידי יבואני הרכב וחברות סחר שונות שמטפטפים את המכוניות האלה לשוק. למה זה מעניין אותנו? ובכן, הסיבה היא שהמכוניות האלה שוחררו במכס במחירים שלפני עליית המס, אבל הרכבים האלה נמכרים לציבור במחירים של אחרי העליה. ובגלל הפער הזה, יבואני הרכב יכולים לתת על המכוניות האלה המון הטבות (או להרוויח בעצמם את ההפרש).

 

כלומר, המחיר של המכירה הוא כביכול מלא. אבל יש מבצעי תשלומים, הטבות, הנחות. וזה אומר שכל מי שמעוניין בימים אלה למכור מכונית מיד שניה נאלץ - שוב - לגלות מהר מאוד שאין הרבה קופצים על המציאה. בגלל שכיום על המכוניות החדשות יש שפע מטורף של מבצעים והטבות והוזלות - אמיתיות או לכאורה.

 

והנה צצה בעיה חדשה. עכשיו המלאים האלה מתחילים להיגמר ולשוק מגיעות המכוניות היקרות יותר - על אמת - בגלל התייקרות המס. אז מה עושים יבואני הרכב? שוב אותו סיפור, נותנים הוזלות, הנחות, הטבות, מתנות, רק תקנו אוטו מודל 2019 שהוא יותר מהכל ובכלל לחמותי יש כזה. זה אומר שמי שיש לו כיום מכוניות מודל 2017, או 2018 צריך להתמודד עם מצב כמעט בלתי אפשרי, שבו המכונית המשומשת מתחרה מול מכונית חדשה.

 

תחרות בלתי אפשרית על כיסו של הצרכן. כי לכם כמוכרים יש מכונית משומשת, בת שנתיים שלוש, שנסעה כבר, עשתה איזו תאונה קטנטנה, בסך הכול אתם רוצים לקבל מזומן ביד וללכת. אבל ליבואן הרכב יש מכונית חדשה מודל 2019 עם ריח של ניילונים ויבואן הרכב מסכים לתת ללקוחות שלו תשלומים והטבות ואולי אפילו טיסה לחו"ל על חשבונו רק תקנה.

 

אז אם אתם דורשים שישים אלף שקלים על מכונית בת שנתיים, יבואן הרכב דורש גם שישים אלף על מכונית מהניילון, ואת היתר היבואן מחלק לתשלומים שכמעט לא מרגישים בכיס - בטח כשאתם מורידים סנגריה על הטיילת בברצלונה. בקיצור לא שווה ללקוחות לרכוש את המכונית המשומשת שלכם.

 

זה בעייתי לא רק לכם, אלא גם למי ששולטים כיום בשוק המכוניות המשומשות, כלומר חברות הטרייד אין הגדולות. אבל במקום להיות במצב הלא נוח שלכם, לחברות הטרייד אין. אלו חברות ענק שמבצעות כיום את רוב עסקות הרכב המשומש בשוק. לחברות האלה יש כלים ודרכים להתמודד. דרכים שלמדו ישירות מספר המהלכים של יבואני הרכב: מבצעים, הטבות, תשלומים, אחריות, מתנות. בקיצור כל מה שאתם כמוכרים פרטיים פשוט לא יכולים להעניק. כי אתם רוצים צ'ק עם כסף ביד ולהתגלגל הלאה. למערכות הטרייד אין של יבואני הרכב ושל חברות הליסינג השונות רוצות מקדמה ואחר כך נותנות תשלומים, ודרך אגב גם אחריות, שלכם אין יכולת לתת.

 

זה מצב בעייתי, אבל לא מצב שיצרתם בזדון, אלה פשוט הנסיבות ולמען האמת, שוק הרכב הישראלי הוא כזה שמאז שנות השמונים פעל לרעת המוכרים של המכוניות המשומשות. אולי, נקווה, בעתיד תהיה חלופה יותר הגיונית למצב. עד אז, נחזיק אצבעות ונקווה שלא נצטרך למכור מכונית משומשת. והדרך הטובה ביותר לשבור את מעגל הקסמים הזה, לחמוק מכל המכשלות של השוק המוטרף הזה היא לבודד את עצמכם ממנו בעזרת ליסינג פרטי תפעולי.

 

תנו לחברת הליסינג לנהל את המו"מ על המכונית שלכם ואתם תקבלו רכב חדש מהניילונים שלא תצטרכו להתמודד בעתיד עם המכירה שלו. לא תהיו מוטרדים מירידת הערך שלו או מהתמודדות עם קונים טרחניים שרק רוצים לשחוט במחיר. באותה עלות חודשית נמוכה תקבלו גם טיפולים, ביטוח ושירותים נוספים אם יהיה צורך.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים